Natrich Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Vært ute å godt meg en tur nå og tok bla bilde av denne epleskroten 7. Oktober Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Litt for mørkt for min del, men komposisjonen er bra Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Urk. Det så ikke innbydende ut, men det var vel ikke meningen heller. Bakgrunnen/underlaget synes jeg greit som det er, men skrotten kunne kanskje fremheves littegrann. Med fare for mer urk (så kanskje best å la det være). Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 For mørkt og uskarpt etter min mening. Kanskje du burde gått nærmere, samt tatt bildet fra en litt annen vinkel. Var litt slitsomt med den uskarpe forgrunnen Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Takk for kommentarer k.n.b: Var ikke meningen å være innbydene nei , jeg har fremhevet skrotten en del, men fant ut at det ikke ble bra hvis jeg dro den fram mer. Wikipedersen: Uskarpt, det kan jeg være enig i ja, vet du hvorfor? Fant ut istad at den okular fokusen sto feil instillt så det jeg har sett har vært "skarpt" men egentlig ikke. Hvis du skjønner Men tror jeg har fått stilt det inn ordentlig nå BTW, en annen vinkel hadde nesten ikke vært mulig fordi da blokkerte jeg det lyset som var der... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Vel - ikke nødvendigvis noen brukerfeil - det så nok glimrende ut i søkeren. Litt teknisk: Skyter du på full åpning med et objektiv med så stor største blender, så er det veldig vanskelig å se hva som er i fokus hvis du har standard mattskive - fokusplanet ser mye tykkere ut enn det egentlig er på store blendere. Test selv - rett kameraet mot et bord, fokuser på midten og se hvor mye som ser skarpt ut. Skyt et skudd på full åpning og se på bildet hvor mye som faktisk ble i fokus. Et mye, mye tynnere plan. Sett blenderen på 2.8 og kikk i søkeren. Trykk på nedblendingsknappen. Endret det du ser seg mye? Ikke det, nei. Vel - konklusjon: Med standard mattskive får du lys søker, men du ser ikke tydelig hva som er i fokus med objektiver med stor største blender. Bruk eventuelt Liveview eller skyt prøveskudd først hvis det er kritisk hva som er i fokus. Tviler ikke på at det så glimrende ut i søkeren, problemet er at fokusplanet blir så mye tynnere enn sånn det så ut for deg. Man kan som regel få annen mattskive - jeg har selv byttet til en som gjør at jeg kan se korrekt fokusplan tydeligere, men det blir mørk søker med objektiver med mindre største blender enn 2.8. Min gamle 28-90 f/4-5.6 blir nå rett og slett for mørk innendørs.. Endret 8. oktober 2009 av Trondster Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Trondster, nettopp, det så knall ut i søkeren. Takk for fin teknisk info Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Dagens bilde, malesesongen er vel så og si over nå? 8. Oktober Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Dagens bilde, malesesongen er vel så og si over nå? Ikke innomhus .... Stilig bilde; måtte se et par ganger før jeg så at det var malekoster. Ligner mer på en abstrakt mangrove skog. Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Fikk assosiasjoner til søppelkompressor-scenen fra Star Wars, jeg ! Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Takk Hmm, aldri sett de filmene =O Fikk assosiasjoner til søppelkompressor-scenen fra Star Wars, jeg ! Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei igjen folkens, dere har ikke hørt noe fra meg på en god stund, det er jeg lei meg for, men jeg har hatt en god del å gjøre i det siste, og fremover. Pga dette så setter jeg deltakernivået mitt ned til pingle men med kandiatambisjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå