Gå til innhold

Nesten perfekt!!!?

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Nå har jeg endelig fått til å flashe biosen min, når det kom til stykke så var det ikke så vanskelig lell. Takk så mye til dere som har hjulpet meg på vei :smile:

Men et annet problem er oppstått, jeg formaterte hele dritten, la inn Win ME og det funket bra, helt til jeg la inn detonator XP for ME fra nvidia. Jeg tror det var dette som gjorde det. Det som skjedde var at etter en stund når jeg reboota så begynte hele greia å søke etter nye hardware og div. og da la det seg inn dobbelt med keyboard, system timer og mye mer. De som ble dobble står det et utropstegn eller.no på og har IRQ konflikter, men det har ikke de som skal være der.

Noen som skjønner hva jeg mener, håper det, for jeg skjønner ikke.no av det.

Skal legge inn XP på en annen partisjon snart, men må få ordnet dette problemet først.

Beeach

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Been there.. Siden du har Live!-kort kan det være problemet, disable da DOS-støtte for dette.

Men det viktigste er å laste ned en sylfersk utgave av VIA-driver'n, da den som følger med kortet ikke er noe tess sammen med Detonator-driveren!

B :eek:)

Lenke til kommentar

Hvordan fjerner jeg dos støtte for live kortet da?

Har ikke lagt inn drivere for lydkortet ennå, fordi når jeg skulle legge inn driveren så fikk jeg beskjed om at det ikke var nok plass på disken, men det er jo mye plass.

Kanskje jeg ikke har rett driver, vet dere om noen plasser der jeg kan laste ned en god driver. Tror det er et live. value kort, selv om det jeg kjøpte var live 1024.

Beeach

Lenke til kommentar

Om du la inn drivere for XP er du jo passe dum da. XP er driver basret på NT kjernen, mens 98/ME er for 98 kjerne saken...

Du må laste ned nye drivere for 98/ME, og avinstalere XP/2000 driverne...

Vet ikke om du får avinstalert disse.. fordi jeg ikke fulgte med på hele tråden her... sitter på skolen..

Lenke til kommentar

Har da vel ikke lagt inn drivere for XP i ME da, er ikke så dum :wink: Driveren heter detonator XP, men finnes for de fleste OS.

Foresstn er problemet mitt fiksa nå, det var bare å fjerne de med og uten utropstegn som noen ovenfor sa.

Takker og bukker for all hjelp :smile:

Beeach

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...