Jon_ Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=580266 Det er bare rykter foreløpig, men det kan jo skje. Kjedelig dersom Microsoft og Sony begynner å kjøpe opp store spillselskaper for å gjøre spill eksklusive for sin plattform. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Utrolig lættis hvis spill som Fifa og NHL KUN kommer ut på Xbox 360 og PC. Det kommer Sony til å tape ufattelig mye på. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Trodde kanskje det ble Apple som gjorde det jeg. Lenke til kommentar
shaker Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvis de kjøper EA og gjør alle spillene eksklusive til Xbox kommer jeg aldri til å kjøpe et Microsoft produkt igjen. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg håper virkelig ikke dette blir noe av, da spillbransjen fra før er kontrollert nok av de få store. Blir MS og EA en virkelighet vil det få rimelig kraftige konsekvenser for spillbrasnjen som helhet, og for oss som liker spill ser jeg ingenting posetivt med et slikt oppkjøp. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Dette kan potensielt føre til monopoltilstander i spillmarkedet; vi husker jo alle hvordan det gikk med Dreamcast. Uten EA blir det vanskelig å få innpass i det amerikanske markedet. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Synes det er greit. Slipper vi ha ha to, nærmest identiske konsoller på markedet. Er heller for konsoller som er ulike. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Synes det er greit. Slipper vi ha ha to, nærmest identiske konsoller på markedet. Er heller for konsoller som er ulike. Skjønner ikek argumentet her. Konsollene er jo veldig like uansett, det er jo bare utvalget av spill som blir dårligere på begge konsoller. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Synes det er greit. Slipper vi ha ha to, nærmest identiske konsoller på markedet. Er heller for konsoller som er ulike. Skjønner ikek argumentet her. Konsollene er jo veldig like uansett, det er jo bare utvalget av spill som blir dårligere på begge konsoller. 360 og ps3 er jo det, men wii skiller seg jo litt ut, sikkert det han tenker på Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Synes det er greit. Slipper vi ha ha to, nærmest identiske konsoller på markedet. Er heller for konsoller som er ulike. Er forbrukerne tjent med at markedet domineres av en monopolaktør, da? Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Synes det er greit. Slipper vi ha ha to, nærmest identiske konsoller på markedet. Er heller for konsoller som er ulike. Er forbrukerne tjent med at markedet domineres av en monopolaktør, da? Nå mener jeg ikke at vi skal ha monpol på markedet, men flere varierte konsoller. Wii er et glimrede eksempel på en annerledes konsoll. Jeg mener at Xbox og Playstation er nærmest identiske av mange grunner. Man finner nesten de samme spillene til begge konsollene, og om ikke er det allitd et alternativ som er ganske likt, feks Forza og GT. Det hele blir nesten som situasjonen da vi måtte velge mellom blu-ray eller HD-DVD. Situasjonen var dog bedre på 90-tallet. Da vi hadde Nintendo, Sega og Playstation. Alle konsollene var veldig ulike, i og med at de var veldig mange eksklusive spill. Når de gjelder håndholdte maskiner så er saken grei. Kan velge mellom PSP og DS, og forskjellem mellom dem er stor. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 fordelene med flere konsoller er at produsentene blir tvunget til overgå andre produsenter, og med denne konkurransen vil teknologien bli bedre. Er det bare en produsent vil man ikke se noen grunn til å forandre på det som allerede eksisterer Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Nå mener jeg ikke at vi skal ha monpol på markedet, men flere varierte konsoller. Og du mener det er rom for at PS3 og Xbox 360 kan distanseres nok fra hverandre til at det er plass til begge i markedet, samt at PS3 (og Wii, forsåvidt) vil klare seg greit uten verdens viktigste spillutgiver? Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Nå mener jeg ikke at vi skal ha monpol på markedet, men flere varierte konsoller. Og du mener det er rom for at PS3 og Xbox 360 kan distanseres nok fra hverandre til at det er plass til begge i markedet, samt at PS3 (og Wii, forsåvidt) vil klare seg greit uten verdens viktigste spillutgiver? Jeg tror Nintendo kan klarer seg uten EA. Sony må finne på noe veldig lurt viss de skal kunne holde det gående uten EA. Men på den andre siden, tror jeg at EA-titler ikke blir Xbox-eksklusiv om Micrsoft kjøper dem opp. Blir nok heller slikt at de tilbyr ulike EA titler til sony, imot at de får store pengesummer, eller feks ekslusive-PS titler på Xbox, noe som gjør at Xbox får det største spillbiblioteket. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Alt som heter talent i ea har kommet til å hoppet av ganske så raskt. Lenke til kommentar
Laskelurs Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Alt som heter talent i ea har kommet til å hoppet av ganske så raskt. ja,de hadde nok tatt første bussen til naughty dog umiddelbart. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 nja, naughty dog har vel talent nok. Men mange av de ansatte ville nok ha ønsket å danne egne utviklerselskaper. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 nja, naughty dog har vel talent nok. Men mange av de ansatte ville nok ha ønsket å danne egne utviklerselskaper. Fordi ? Er vel ikke skråsikkert at hverdagen for utviklerne der hadde blitt så forandret selvom MS står som eier. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Nei, dette håper jeg absolutt IKKE skjer. Alltid foretrukket Fifa på Playstation, utenkelig for meg at Fifa spillene blir MS eksklusive Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Fikk høre nylig at MS har avkreftet dette ryktet, uten at jeg har en link til det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå