Gå til innhold

Microsoft kjøper EA?

Jon_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes det er greit. Slipper vi ha ha to, nærmest identiske konsoller på markedet. Er heller for konsoller som er ulike.

Skjønner ikek argumentet her. Konsollene er jo veldig like uansett, det er jo bare utvalget av spill som blir dårligere på begge konsoller.

Lenke til kommentar
Synes det er greit. Slipper vi ha ha to, nærmest identiske konsoller på markedet. Er heller for konsoller som er ulike.

Skjønner ikek argumentet her. Konsollene er jo veldig like uansett, det er jo bare utvalget av spill som blir dårligere på begge konsoller.

360 og ps3 er jo det, men wii skiller seg jo litt ut, sikkert det han tenker på :)

Lenke til kommentar

Er forbrukerne tjent med at markedet domineres av en monopolaktør, da?

Nå mener jeg ikke at vi skal ha monpol på markedet, men flere varierte konsoller. Wii er et glimrede eksempel på en annerledes konsoll. Jeg mener at Xbox og Playstation er nærmest identiske av mange grunner. Man finner nesten de samme spillene til begge konsollene, og om ikke er det allitd et alternativ som er ganske likt, feks Forza og GT.

Det hele blir nesten som situasjonen da vi måtte velge mellom blu-ray eller HD-DVD. Situasjonen var dog bedre på 90-tallet. Da vi hadde Nintendo, Sega og Playstation. Alle konsollene var veldig ulike, i og med at de var veldig mange eksklusive spill.

Når de gjelder håndholdte maskiner så er saken grei. Kan velge mellom PSP og DS, og forskjellem mellom dem er stor.

Lenke til kommentar
Nå mener jeg ikke at vi skal ha monpol på markedet, men flere varierte konsoller.

Og du mener det er rom for at PS3 og Xbox 360 kan distanseres nok fra hverandre til at det er plass til begge i markedet, samt at PS3 (og Wii, forsåvidt) vil klare seg greit uten verdens viktigste spillutgiver?

Lenke til kommentar
Nå mener jeg ikke at vi skal ha monpol på markedet, men flere varierte konsoller.

Og du mener det er rom for at PS3 og Xbox 360 kan distanseres nok fra hverandre til at det er plass til begge i markedet, samt at PS3 (og Wii, forsåvidt) vil klare seg greit uten verdens viktigste spillutgiver?

Jeg tror Nintendo kan klarer seg uten EA. Sony må finne på noe veldig lurt viss de skal kunne holde det gående uten EA.

Men på den andre siden, tror jeg at EA-titler ikke blir Xbox-eksklusiv om Micrsoft kjøper dem opp. Blir nok heller slikt at de tilbyr ulike EA titler til sony, imot at de får store pengesummer, eller feks ekslusive-PS titler på Xbox, noe som gjør at Xbox får det største spillbiblioteket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...