tom waits for alice Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg jobber som tidligere nevnt langsomt med flytte alt jeg har (det som er mulig) fra den gamle PC'en til MacBook'en. Nå er turen kommet til mitt iTunes-bibliotek. Er det noe hokus pokus med det, eller kan jeg bare kopiere alt over via en minnepenn eller ekstern disk? Jeg har autorisert Mac'en for kontoen på iTunes, så det er bare å få over alle de fine gamle sangene som står igjen. Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 tror det bare skal gå og ta backup av Itunes biblioteket, og itunes mappa. det eneste som kan bli et problem er at, der du lagrer musikken ikke heter det samme på Mac. f.eks C:/users/..../music heter det noe annet på macen, kanskje ikke backupen din finner filene, men det burde la seg gjøre å fikse på. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Sjå om ikkje dette kan hjelpe deg. Eg antar nesten at du har kjøpt sangene siden dette er eit problem? Siste versjon av iTunes har jo noko "Heimedeling" som kanskje kan fungere? Har ikkje prøvd dette, har aldri kjøpt sanger i iTunes før. Eg berre høyrer musikken min der, å då kan eg berre dra sangene til kor eg vil - direkte frå iTunes. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Home Sharing er en mulighet. Men like greit å bare ta en standard backup av iTunes-biblioteket, så slipper man å manuelt tenke på å få over spillelister etc. Også usikker på om en del metadata (rating av tracks, om en podcast er hørt etc.) blir med når en overfører med Home Sharing. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Takk for svar. Skal se om jeg ikke kan få prøvet dette etterhvert. Foreløpig må jeg kjøre begge maskinene i alle fall, på grunn av annen programvare, så det haster ikke. Og ja, all musikken min er kjøpt og betalt, enten på CD eller på iTunes. (Edit: Eller digitalisert fra gamle LP'er.) Med mindre den var gratis i utgangspunktet, selvsagt. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå