Gå til innhold

Flytte iTunes-filer fra PC til Mac?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som tidligere nevnt langsomt med flytte alt jeg har (det som er mulig) fra den gamle PC'en til MacBook'en. Nå er turen kommet til mitt iTunes-bibliotek.

Er det noe hokus pokus med det, eller kan jeg bare kopiere alt over via en minnepenn eller ekstern disk? Jeg har autorisert Mac'en for kontoen på iTunes, så det er bare å få over alle de fine gamle sangene som står igjen.

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

tror det bare skal gå og ta backup av Itunes biblioteket, og itunes mappa.

det eneste som kan bli et problem er at, der du lagrer musikken ikke heter det samme på Mac.

f.eks C:/users/..../music

heter det noe annet på macen, kanskje ikke backupen din finner filene, men det burde la seg gjøre å fikse på.

Lenke til kommentar

Home Sharing er en mulighet. Men like greit å bare ta en standard backup av iTunes-biblioteket, så slipper man å manuelt tenke på å få over spillelister etc. Også usikker på om en del metadata (rating av tracks, om en podcast er hørt etc.) blir med når en overfører med Home Sharing.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Skal se om jeg ikke kan få prøvet dette etterhvert. Foreløpig må jeg kjøre begge maskinene i alle fall, på grunn av annen programvare, så det haster ikke.

Og ja, all musikken min er kjøpt og betalt, enten på CD eller på iTunes. (Edit: Eller digitalisert fra gamle LP'er.) Med mindre den var gratis i utgangspunktet, selvsagt.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...