Gavekort Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Hei! Klokket 4,3Ghz nå nettopp, på 1,344V (under Vdrop, 0,7 i Vdroop). Men speedfan viser 65'C, og Easytune (Gigabyte sitt OC-software) viser 60'C. Så jeg lurte på om dette er greie temperaturer til en 45nm Wolfdale E8400, med tanke på at temperatur-sensoren er nokså unøyaktige på følgende CPU. http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=726422 Endret 24. september 2009 av Gavekort Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Er dette under load eller idle? Idle-temperatur gir i alle fall liten, om ingen indikasjon på om klokken er god nok mtp. temperatur. Last ned CoreTemp, og sjekk kva du får under load ved å presse prosessoren din med eit program som loader cpu. Med for eksempel Prime95. Endret 23. september 2009 av aspic Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Det er under load (Prime95 og OCCT) Laster ned CoreTemp nå. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Til samanlikning ligg eg på rundt 47-50grader med load på Wolfdale E8400. Edit: uklokka! Endret 23. september 2009 av aspic Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 http://bildr.no/view/494000 Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Eg antar det er etter ei stund i Prime95? Då vil eg i alle fall seie det er ein meget brukbar clock. Du skal opp nesten 50% av noverande temperatur før du bør byrje å gå over på anna kjølesystem. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Det er en Blend-test i Prime95 ja. Så dere synes at den ser grei ut som permanent klokk uten at jeg vil degradere CPU? Edit: Tok en "in-place large FFT's" også, da fikk jeg 67'C i CoreTemp. Endret 24. september 2009 av Gavekort Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Det er en Blend-test i Prime95 ja. Så dere synes at den ser grei ut som permanent klokk uten at jeg vil degradere CPU? Edit: Tok en "in-place large FFT's" også, da fikk jeg 67'C i CoreTemp. Dersom prosessoren er stabil når du tester så er temperaturen fin. Uansett. Det er ikkje temperatur som ødelegger prosessorer, det er spenning. Alle prosessorer blir ustabile lenge før de oppnår temperaturer som kan skade de. Lenke til kommentar
sandsiboy Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Så dere synes at den ser grei ut som permanent klokk uten at jeg vil degradere CPU? Det kommer jo litt an på hvor stabil den er. Du sier du har kjørt prime95 på den for å teste temperaturene. Hvis du bare kjører den i et par timer og det ikke kommer noen errors så er det bare å kjøre på Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Null errors. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Kjører selv på 4 Ghz på 1.3 volt med thermalright 120 ultra Idle temperaturen ligger på ca 30 , og load på 40-50. Det med 2 mist vifter 120mm Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Har du rundt de 60, kansje litt over, så er det vel greit. Hadde den bikka 65C i OCCT etter et par-tre timer hadde jeg ikke vært bekymret. Nermere 70, så kryper den innpå thermal specs til wolfdale, uten at det behøver bety problemer. Til daglig bruk (til og med cruching) vil du ikke legge så mye belastning på cpu at du blir å nå de temperaturene du ser i Prime/OCCT Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Det er en Blend-test i Prime95 ja. Så dere synes at den ser grei ut som permanent klokk uten at jeg vil degradere CPU? Edit: Tok en "in-place large FFT's" også, da fikk jeg 67'C i CoreTemp. Dersom prosessoren er stabil når du tester så er temperaturen fin. Uansett. Det er ikkje temperatur som ødelegger prosessorer, det er spenning. Alle prosessorer blir ustabile lenge før de oppnår temperaturer som kan skade de. Det er tull det du sier om temperatur her. Temp har en god del å si den også, både på levetid og stabilitet til prosessoren. søk opp elekromograsjon Edit: Her har jeg gjor det for deg : http://www.hardware.no/artikler/elektromigrasjon/12606 overklokken trenger ikke være helt stabil i prime med mindre du bruker pcen til noe viktig. Kjør noen krevende spill, sett på noen HD (blueray) filmer osv. gjerne alt dette og flere ting samtidig.. klarer den dette en stund å du ikke opplever noe rart/galt på en ukes tid er det i mine øyne stabilt nok. Da slipper du stresse prosessoren til max, noe du ikke med det første kommer til å gjøre i noen spill eller normale programmer til pc. Ellers: En veldig fin overklokk! Temperaturen er kjempe bra den også! Endret 30. oktober 2009 av SLiks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå