Kaazan Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hei. Jeg har nettopp formatert og lagt inn alle drivere jeg skal fra CD'en som fulgte med hovedkortet. Men jeg hører ingen lyd uansett hva det skal være. Jeg har innstallert HAWX, og i "Hardware Detection Tool" får jeg beskjed om at jeg ikke har noe lydkort innstallert. Her er linken til hovedkortet. Jeg hadde dette hovedkortet også før jeg formaterte, men jeg trengte ikke noe lydkort for å høre lyd da. Hva kan være årsaken/løsningen til dette? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Via linken finner jeg at hovedkortet har integrert lydkort: Audio • Chipset integrated by Realtek® ALC888S - Flexible 7.1-channel audio with jack sensing - Compliant with Azalia 1.0 Spec Se om du har noen gule varsler i enhetsbehandlingen. Det vil fortelle om du har fått inn alle nødvendige drivere for ditt OS. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Å gud . Dette fungerer så mye bedre på windows 7 der driverene kommer automatisk under innstallasjon. PerB har rett, det er nok den integrerte enheten i hovedkortet som mangler driver til lyd. Jeg tipper på du mangler en god del andre drivere og. Ett fint program til å lete de opp er Everest Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Har du allerede installert lyddriveren trenger du nok Microsoft UAA; http://support.microsoft.com/kb/835221 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå