Pc Lynet Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Har vel heller dessverre noe med at man ikke kan hente ut data raskt nok fra sensoren. 2 Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Har vel heller dessverre noe med at man ikke kan hente ut data raskt nok fra sensoren. Aha, men det er ikke mulig altså slik 7D'en er konstruert i dag? Videre har jeg et spm angående transport av 7D'er: Skal ut på sykkeltur i sommer (flere) og jeg trekker vogn etter meg (for hunden når hun blir sliten, men erfaringen tilsier at jeg får vognen for "meg selv"). Tenker da å ta med: - 2 7D'er - 70-200mm 2.8 - 15-85mm - GPS (GP-E2) - Batterier og minnekort Alt dette skal i en sekk, og i vognen men mine foreldre påstår at dette ikke er så lurt, da det kan riste en del (grusvei for det meste) og kamera ikke tåler det.. Noen som har en idé? Det er kanskje snakk om 30km turer, 3-4 slike i løpet av hele sommeren... Endret 24. juni 2012 av Rattata12 Lenke til kommentar
se# Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) 7D har 2 DIGIC 4 prosessorer, 1 til fokus en til andre ting... Er det ikke da mulig å "slå av" fokusen under film (bruker kun manuell uansett), og ha 2 prosessorer tilgjengelig, for da å doble fps i samme oppløsning... Dette var nytt for meg, 7D har to prosessorer, men jeg trodde det var for å greie å prosessere 18MP raskt nok i seriebildemodus. 7D har forøvrig ikke kontinuerlig fokus mens den filmer så det er nok ikke så mye å slå av der. Årsaken til 30HZ begrensingen kjenner jeg ikke, men det kan ha med utlsesningshastihgeten å gjøre slik Pc Lynet nevner. Vil du ha 60Hz må du foreløpig over på Sony. 1D X har en dedikert Digic 4 for fokus, og Digic 5 for prosessering av bilder, sikker på at det ikke er den du tenker på? Edit: På sykkeltur har jeg alltid kameraet i sekk på ryggen det gir bra tilgjengelighet og minimalt med risting. Endret 24. juni 2012 av se# Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Mener å ha lest at det er 2 prosessorer, en til fokus og en til resten... Og angående transporten så er det en del kilo det er snakk om, mye bedre å få det bak i en vogn, der 4-5 kg ikke spiller forskjell i det hele... Lenke til kommentar
polljen Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Oppdatering er nå offisiell, og med en v2 av 7D sin firmware som er såpass omfattende så forventer jeg ikke en mark II dette året. EDIT! En liten nedtur at den ikke er klar før i august. Endret 28. juni 2012 av polljen Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Mener å ha lest at det er 2 prosessorer, en til fokus og en til resten... Jeg tror ikke at dette stemmer. Det later til å være to symmetriske prosessorer, hvor de enten veksler på odde/like bilder, eller jobber på hver sin del av bildet for å øke framerate. -k Lenke til kommentar
se# Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Og angående transporten så er det en del kilo det er snakk om, mye bedre å få det bak i en vogn, der 4-5 kg ikke spiller forskjell i det hele... Som sagt så virker transport i vogn veldig upraktisk for meg, du må da av sykkelen for å få tak i kamera. Men det er bare å teste og se hva som fungerer for deg. Jeg ville ikke tatt med mer enn et hus og et eller to objektiv heller. Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Hmm, det har fungert før men da var avstandene mindre og kamera var 450D, sååå... Vet ikke, er mest ute etter å vite hvor "sikker" 7D er mtp. frakt og hva den tåler/ikke tåler.. Any idea? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Det var ikke lenge siden firmwaren 2.0 ble lansert nå har også firmwaren 2.03 tilgjengelig. Fixes a phenomenon in which the camera stops working when the auto power off setting takes effect. Fixes a phenomenon in which the maximum number of images that can be captured in a burst may be less than the actual number displayed in the viewfinder. Corrects some errors in the message displayed on the LCD screen when saving RAW images developed in the camera (these errors do not appear in the Japanese and Korean language displays). Endret 12. september 2012 av Nautica Lenke til kommentar
to88he Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Har vel heller dessverre noe med at man ikke kan hente ut data raskt nok fra sensoren. Aha, men det er ikke mulig altså slik 7D'en er konstruert i dag? Videre har jeg et spm angående transport av 7D'er: Skal ut på sykkeltur i sommer (flere) og jeg trekker vogn etter meg (for hunden når hun blir sliten, men erfaringen tilsier at jeg får vognen for "meg selv"). Tenker da å ta med: - 2 7D'er - 70-200mm 2.8 - 15-85mm - GPS (GP-E2) - Batterier og minnekort Alt dette skal i en sekk, og i vognen men mine foreldre påstår at dette ikke er så lurt, da det kan riste en del (grusvei for det meste) og kamera ikke tåler det.. Noen som har en idé? Det er kanskje snakk om 30km turer, 3-4 slike i løpet av hele sommeren... Skulle vel tro at 7D tåler en del juling. Siden det ligger i en sekk som igjen ligger i vognen vil jeg tro at dette ikke blir noe problem. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Kom tilfeldigvis over denne når jeg lette etter et batterigrep til 7D: http://www.batterycl...7662_a_7c37792. Sjekk spesielt denne linjen: "Replacement Battery Grip for EOS 7D, EOS 7D Mark II". ... Vet tilbehørsprodusentene noe vi ikke vet, tro? Endret 18. september 2012 av magnusalex Lenke til kommentar
se# Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) ... Vet tilbehørsprodusentene noe vi ikke vet, tro? Det gjør de sikkert av og til, men det er nok 99% sjanse for at det er en skrivefeil. Magic Lantern for 7D har jeg mer tro på http://www.canonrumo...cks-the-eos-7d/ Endret 18. september 2012 av se# 1 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Har vel heller dessverre noe med at man ikke kan hente ut data raskt nok fra sensoren. Aha, men det er ikke mulig altså slik 7D'en er konstruert i dag? Videre har jeg et spm angående transport av 7D'er: Skal ut på sykkeltur i sommer (flere) og jeg trekker vogn etter meg (for hunden når hun blir sliten, men erfaringen tilsier at jeg får vognen for "meg selv"). Tenker da å ta med: - 2 7D'er - 70-200mm 2.8 - 15-85mm - GPS (GP-E2) - Batterier og minnekort Alt dette skal i en sekk, og i vognen men mine foreldre påstår at dette ikke er så lurt, da det kan riste en del (grusvei for det meste) og kamera ikke tåler det.. Noen som har en idé? Det er kanskje snakk om 30km turer, 3-4 slike i løpet av hele sommeren... Hadde et som bla ble brukt på Svalbard, lå bak på scootern under kjøring på is og snø i dagevis og sammenlinget med dette blir grusveier som rene stuegulv å regne , kameraet lever i beste velgående den dag i dag :-) 1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Jeg mente å ha lest tilbake i tid at det var noen her som hadde skiftet mattskiven på 7D, og vurderte selv å gjøre det. Men etter å ha sjekket nettbutikker (inn og utland) så er det ingen av de "store" som fører dette, men derimot flere "ukjente" leverandører. Derfor har det sneket seg inn en følelse om at det, på samme måte som 5D III, ikke er mulig å skifte mattskiven på Canon 7D. Hvis noen kan bekrefte/avkrefte dette, så slipper jeg å lete mer. Hvis det går å skifte og noen har gjort det, tar jeg gjerne i mot tips om steder å kjøpe mattskiver. For meg så er det egentlig en mattskive med rutenett (grid) som er ønskelig, siden jeg merker at noen blider kunne vært litt mer i vater. Samtidig så merker jeg at den innebygde vateren kanskje ikke er helt 100% i vater, selv om det her kanskje mer er snakk om at det er brukeren som er ute av vater Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Det er ingen offisielle mattskiver for 7D og 5DmkIII. Men - den kan allikevel skiftes, og det er flere sredjepartsleverandører, som KatzEye, som lager selger. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Magic Lantern for 7D har jeg mer tro på http://www.canonrumo...cks-the-eos-7d/ Dette har jeg ventet lenge på. Får håpe at det skjer noe snart. -k Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hvis man er interessert i og bruke 7D til videofilming kan man installere magic Lantern til 7D. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Mener å ha lest at det er 2 prosessorer, en til fokus og en til resten... Jeg tror ikke at dette stemmer. Det later til å være to symmetriske prosessorer, hvor de enten veksler på odde/like bilder, eller jobber på hver sin del av bildet for å øke framerate. -k Det later til at jeg tok feil: http://www.magiclantern.fm/whats-new/104-releases/140-first-7d-alpha-released "One DIGiC is called "Master" and the other "Slave." All ML related stuff like GUI, LV etc is running in Slave. The Master cares about focusing, lens communication and some other related technical stuff." Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Mener å ha lest at det er 2 prosessorer, en til fokus og en til resten... Jeg tror ikke at dette stemmer. Det later til å være to symmetriske prosessorer, hvor de enten veksler på odde/like bilder, eller jobber på hver sin del av bildet for å øke framerate. -k Det later til at jeg tok feil: http://www.magiclant...-alpha-released "One DIGiC is called "Master" and the other "Slave." All ML related stuff like GUI, LV etc is running in Slave. The Master cares about focusing, lens communication and some other related technical stuff." Og jeg hadde rett ? Lenke til kommentar
se# Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Mener å ha lest at det er 2 prosessorer, en til fokus og en til resten... Jeg tror ikke at dette stemmer. Det later til å være to symmetriske prosessorer, hvor de enten veksler på odde/like bilder, eller jobber på hver sin del av bildet for å øke framerate. -k Det later til at jeg tok feil: http://www.magiclant...-alpha-released "One DIGiC is called "Master" and the other "Slave." All ML related stuff like GUI, LV etc is running in Slave. The Master cares about focusing, lens communication and some other related technical stuff." Takk for link (og korreksjon), positivt når noen faktisk sjekker og om nødvendig korrigerer seg selv. Jeg hadde også intnryk av at det var symmetrisk bruk av prosessorene på 7D i motsetning til 1DX som har en dedikert Digic IV for AF. Men det er nok adskillig enklere å implementere en model som låser oppgaver i en posessor enn å dynamisk fordele jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå