Gå til innhold

Erfaringstråd EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Et godt objektiv holder fryktelig mye bedre enn et hus.. Vurder å bruke mindre penger på huset (60D eller et brukt 50D) og mer på objektivet.

 

Helt enig, det er selvsagt egne meninger og behov som må bestemme fordelingen mellom penger til hus og optikk, men jeg ville prioritert optikk.

 

Når det gjelder Tamron 17-50 F2.8 så antar jeg Tamron anser VC-utgaven som erstatning for den uten VC. Canon 15-85 IS er min favoritt som enkeltobjetkivløsning for Canon.

 

Edit: Med et hus og et objektiv som begge skal byttes står du dessuten fritt til å bytte merke, til for eks Nikon D7000 med 16-85 VR.

Endret av se#
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut som det kommer noen arvtager i år , regner med at 5D MK ll først skal skiftes ut før det skjer noe med 7D :hmm:

Fælt så utålmodige dere er da. Det er vel strengt tatt ikke noe behov for en oppgradering allerede nå?

 

Neida er ikke utolmodig :)

For min del tror jeg det blir FF ved neste korsvei , men da kunne det vært kjekt å sett hva både en 5D MK lll og en 7D MK ll hadde å by på :hmm:

Lenke til kommentar

Tror ikke en 7D MkII vil imponere så veldig mye i forhold til 7D på det punktet. Er vi heldige, så er det vel 1/3 steg i forbedring.

 

Er mer tilhenger av lyssterk optikk i disse mørketider.

Hvis vi tør å anta at Canon har som mål å hente inn forspranget fra konkurentene så er det vel DR ved lav ISO som mest sannsynlig vil bli forbedret.

 

-k

Lenke til kommentar

Hei folkens, kjøpte meg en Canon 7D for ett par dager siden men først nå prøvde jeg den på grønn ved en tilfeldighet.

 

Det som da skjer er at det hele tiden før blitsen popper opp kommer en motorlyd, akkurat som om blitsen blir styrt av en motor som går ca 5-6-7 tidels sekund.

 

Det vanlige er jo at man bare hører ett knepp før blitsen popper opp, er det riktig på 7D at man skal høre en relativt høy motorlyd?

Lenke til kommentar

Det er det avanserte kameraet som sukker over å bli brukt i grønn modus! :D:fun:

Hehe, da skal det få slippe det fra nå av :)

 

Regner med det er rett at det er slik da lyden virker vldig kontrollert og dermed riktig.

 

Men hvorfor må Canon løse det slik på sin 7D?

 

Er jo ikke veldig praktisk med tanke på fotografer som bruker det i bryllup, dåpen, etc.

 

Uansett, fint om noen hadde bekreftet at det er riktig....

Lenke til kommentar

Er jo ikke veldig praktisk med tanke på fotografer som bruker det i bryllup, dåpen, etc.

De som bruker 7D til bryllup og dåp, håper jeg er erfarne nok til å bruke skikkelig blits og ikke grønn firkant ;)

Kan vel hende det ja, men den er uansett ok å bruke til fyllblits.

 

Personlig bruker jeg nesten aldri blits...

 

Uansett er det ikke det jeg spør om akkurat nå, sitter nå å vil gjerne ha ett svar på om kameraet mitt er i orden eller ikke og ikke om blitsbruk.

 

Fint om noen kunne svare på det.

Lenke til kommentar

Kan bekrefte motorlyden ved popup av intern blits på 7D, så ingenting er galt.

Høres bra ut... takker :)

 

Er ikke 100% sikker på at kameraet fokuserer riktig men får ta det når jeg får tid... :hmm:

 

Edit:

Uansett er Canon 7D ett sykt bra hus og med 70-200 IS2 føles det veldig profft ut.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Tror du kan ta det helt med ro. Jeg skrudde på 7D nå, grønn knapp og lot blitzen poppe, og jada - det kom et skikkelig dur, så det er nok helt normalt.

 

Og det var nok siste gang jeg skrudde på grønn knapp. :)

Supert, alltid fint med flere bekreftelser.

 

Tror jeg må les meg litt gjennom tråden her for å snappe med meg noen tips, triks og erfaringer med dette huset.

Lenke til kommentar

Grønn knapp - det er kelnermodus - du vrir den til grønn knapp når du gir kameraet til kelneren som skal ta bilde av de som sitter rundt bordet.

 

 

Alle ser jo her at jeg tuller - du setter den selvfølgelig i Av på ønsket blender, og retter på forhånd den påmonterte eksterne blitsen i passe vinkel i taket.. ;)

 

Liker ikke å bruke blits selv... skal man få hjelp av kelner har jeg så klart ett lyssterkt 2.8 objektiv på fra før og gir kelneren kamera i P.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...