Gå til innhold

Erfaringstråd EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig,men så er det jo de som har mandag hele uken :tease:

Ut ifra min erfaring, så vil jeg si at Canon har masse mandagsprodukter. Har hatt både 350D og 30D på service flere ganger.

 

Tja,vet ikke helt. Det er vel øynene som ser,har brukt Canon flittig siden 70 tallet (ja riktig forrige århundre) og har pr i dag ikke opplevd et eneste problem :cool:

Lenke til kommentar

Ut ifra min erfaring, så vil jeg si at Canon har masse mandagsprodukter. Har hatt både 350D og 30D på service flere ganger.

 

Jeg har 350D og 30D selv, og ingen av dem har vært til service. 350D har passert 20k bilder, 30D 60k bilder. Så statistisk sett, har ingen av oss "rett". :p

Lenke til kommentar

Jeg har 350D og 30D selv, og ingen av dem har vært til service. 350D har passert 20k bilder, 30D 60k bilder. Så statistisk sett, har ingen av oss "rett". :p

Statistisk sett, så stemmer det. Men jeg vet at jeg alltid har rett :p

 

Neida, det er heller det at jeg har en utrolig evne til å få mandagsutgaver når jeg kjøper noe.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Ut ifra min erfaring, så vil jeg si at Canon har masse mandagsprodukter. Har hatt både 350D og 30D på service flere ganger.

 

Jeg har 350D og 30D selv, og ingen av dem har vært til service. 350D har passert 20k bilder, 30D 60k bilder. Så statistisk sett, har ingen av oss "rett". :p

Vel.. jeg har også 30D og har hatt 350D (gitt til søster), og nå 7D. Ingen av dem har måttet ha service. Statistisk sett så har Tomsi da feil.

Lenke til kommentar

'There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics.',

skal Mark Twain ha sagt en gang i tida.

 

Personlig har jeg hatt bortimot null problemer med et annet merke, mens en kompiss som bruker det samme som meg, har måttet sende inn to av to hus.

 

-------------------------------------------------

Generelt har jeg inntrykk av at stadig flere produsenter overlater mer og mer av sluttkontrollen til sluttbrukerne. Mitt inntrykk er at dette henger sammen med at priser er så ekstremt pressa i alle ledd. Så vi (sluttbrukere) får nok egentlig det vi ber om.

 

Pakka forresten opp et hus med kitobejtkiv direkte fra eska i butikken på fredag. Det viste seg å være feil hus. Et til halve prisen av det som var bestilt. Mest sannsynlig feilpakka fra fabrikk. Ikke akkurat tillitsvekkende (jeg referer bevisst ikke merke).

 

EDIT: Retta sitatet.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

'There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics.',

skal Mark Twain ha sagt en gang i tida.

 

Personlig har jeg hatt bortimot null problemer med et annet merke, mens en kompiss som bruker det samme som meg, har måttet sende inn to av to hus.

..men akkurat når det gjelder denne problemstillingen, så vil helst ikke produsentene og importørene gi oss statistikken en gang. Så alt man blir sittende med er personlige anekdoter :whistle:
Lenke til kommentar

En liten skrue i huset hadde skrudd seg nesten helt ut i 7D-en min etter under 1 års pent bruk. Ikke noe problem å fikse med en liten stjerne-trekker, men pussig.

 

Hadde forøvrig 350D hvor den innebygde blitzen streiket og øyemuslingen ble ødelagt etter 4-5 år med "aktiv bruk".

 

Jeg synes kanskje rapporter om kalibrerings-issues med fokus vs objektiver er mest negativt. Når man bruker 10.000,- på et hus og like mye på "original" optikk, er det ikke mulig å kalibrere ting tilstrekkelig på samlebåndet til at MA ikke trengs?

 

 

Hva tror dere gir mest fortjeneste og best omtale (gitt samme kostnad) av et produkt som har jevnt, "god" ytelse, og et produkt med spredning fra "middels" til "ekstremt god", hvor gjennomsnittet er "veldig god"?

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

På jobb fuor en avis i dag.

 

Like før jeg var ferdig skulle jeg ta siste bildet. Men da ville ikke lukkeren justere seg.

 

Hjulet på baksiiden av kamera (ved siden av skjermen) har sluttet å fungere.

 

Kjedelig det skjedde akkurat nå!!!

Lenke til kommentar

Ja tommelhjulet.

 

Ja kamera er 100% på og hjulet står ikke i "lock" har heller aldri brukt den knappen.

 

Det stoppet bare plutslig å funke. Det skjer ikke noe unasett om jeg er i menyer, ser på bilder eller skal stille inn noe.

 

Forvrig funkerer alle andre knapper en tommel hjulet. Det stoppet bare når jeg var ute i stad.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

 

Hjulet på baksiiden av kamera (ved siden av skjermen) har sluttet å fungere.

 

 

Jeg har sporadisk opplevd problemer med rullehjulene når jeg har brukt mitt uorginale batterigrep. Har du tilfeldigvis brukt noe slikt kanskje? For meg hjelper det å skru batterigrepet on/off, alternativt koble det helt ifra, starte kameraet med vanlig batteri, og så sette på batterigrepet igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...