Rattata12 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Har et lite spørsmål. Når jeg kobler til kameraet til datamaskinen (Win7) så kan jeg bruke importveiviseren til å overføre bilder, men hvis jeg velger at jeg vil vise mapper og filer skjer det ingenting. Kameraet kommer heller ikke opp under "min datamaskin". Litt kjedelig hvis jeg trenger et av bildene på minnekortet og ikke har anledning til å legge inn alle. Noen tips? (Det er det samme med 30D også, så er vel kanskje heller datarelatert enn kamerarelatert) Noen tips? (Det funker på vanlig måte med kortleser, men det er ikke alltid jeg har den tilgjengelig) EOS Utility og velg der du kan velge hvilke bilder du vil importere? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Du er nødt til og bruke et bildefremvisningprogram som støtter Canon sine proprietære bildefiler, tror 400D var siste kamera som vistes som en egen stasjon på "min datamaskin". Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Har et lite spørsmål. Når jeg kobler til kameraet til datamaskinen (Win7) så kan jeg bruke importveiviseren til å overføre bilder, men hvis jeg velger at jeg vil vise mapper og filer skjer det ingenting. Kameraet kommer heller ikke opp under "min datamaskin". Litt kjedelig hvis jeg trenger et av bildene på minnekortet og ikke har anledning til å legge inn alle. Noen tips? (Det er det samme med 30D også, så er vel kanskje heller datarelatert enn kamerarelatert) Noen tips? (Det funker på vanlig måte med kortleser, men det er ikke alltid jeg har den tilgjengelig) EOS Utility og velg der du kan velge hvilke bilder du vil importere? Jeg bruker for det meste en liten 11.6" Acer netbook, og har ikke lagt inn alt for mye programmer på den, deriblant EOS ulility. (Den trekker heldigvis PS ganske greit). Men det funker på konas PC (Win7) uten EOS Utility, så det er jo tydeligvis noe med maskinen min som feil. Kan jo alltids prøve å oppdatere driveren. Edit; Men samtidig når det gjelder både 7D, 30D og min lille Ixus 110 IS (testet med denne nå) så er det vel lite sannsynelig at det er driveren som krøller. Endret 26. april 2011 av awesnes Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Er ikke noe i hvordan du viser mapper som gjør dette? ( ikke helt skjønt spm, men hvis bedre forklaring skal jeg prøve ut med 7d på 4 win7 maskiner i morgen ) Anbefaler uansett kortleser;) Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg har også en Acer 11.6" og behøver bare koble til kamera med USB-ledningen så kan jeg åpne og browse på kamera som en hvemsomhelst stasjon. Har hatt et par tilfeller av å kun finne en tom mappe med det forrige kamera mitt (40D) når jeg har koblet det til den stasjonære PC-en. Har da forsøkt igjen og fått tilgang. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det vises ikke noe som helst under "Datamaskin", bare c: vises der. Men noe kontakt er det jo mellom kamera(ene) og maskin siden jeg får overført med "importveiviseren". Jeje, men det er nok et dataproblem, og iallefall ikke et 7D problem i og med at det er sånn med tre forskjellige kameraer (skal jammen børste støv av Canon A80 i morgen for å teste med den også. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Du er nødt til og bruke et bildefremvisningprogram som støtter Canon sine proprietære bildefiler, tror 400D var siste kamera som vistes som en egen stasjon på "min datamaskin". Min 7D popper helt fint fram som en egen drive. Det er mye raskere og greiere å browse filene direkte enn å vente på ett eller annet ræl-program som skal abstrahere bort hva det faktisk gjør, og som får PC-en til å gå i sirup for slike enkle oppgaver. -k Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Min 7D popper helt fint fram som en egen drive. Det er mye raskere og greiere å browse filene direkte enn å vente på ett eller annet ræl-program som skal abstrahere bort hva det faktisk gjør, og som får PC-en til å gå i sirup for slike enkle oppgaver. Og dette skjer uten at du har innstallert noen form for drivere? Virker det på Windows XP, -Vista og -7? Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Og dette skjer uten at du har innstallert noen form for drivere? Virker det på Windows XP, -Vista og -7? Windows 7-64 Jeg er ikke helt sikker, men tror det. Jeg husker at jeg kranglet mye med akkurat dette problemet på mitt gamle 350D. Det var noen instillinger på kameraet som påvirket USB-oppførselen, og tilsynelatende noen "magiske" faktorer. -k Lenke til kommentar
se# Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Og dette skjer uten at du har innstallert noen form for drivere? Virker det på Windows XP, -Vista og -7? Jeg husker at jeg kranglet mye med akkurat dette problemet på mitt gamle 350D. Så og si alle nyere kameraer har støtte for å bli koblet til som "storage device", de eldste Canon-modellene som 350D og 20D hadde ikke det. Ikke sikker på når det kom, men det var 30D eller 40D og sannsynligvis 400D som var de første. Alt som er nyere enn disse skal fungere uten ekstra programvare i Windows (XP og nyere) og på Mac (tror jeg). Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Er det kommet frem noe mer i saken(e) med værforseglingen og 7D som ikke alltid fungerte like bra? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Du er nødt til og bruke et bildefremvisningprogram som støtter Canon sine proprietære bildefiler, tror 400D var siste kamera som vistes som en egen stasjon på "min datamaskin". Min 7D popper helt fint fram som en egen drive. -k Det har du helt rett i, måtte ta en test "for første gang" W7 64 Da var det nok motsatt, at 400D var siste kameraet som ikke vistes som egen enhet, husker ikke om 30D jeg hadde oppførte seg likedanne. Edit: fikk ikke dette valget i XP hvis jeg husker rett med 7D. Det er mye raskere og greiere å browse filene direkte enn å vente på ett eller annet ræl-program som skal abstrahere bort hva det faktisk gjør, og som får PC-en til å gå i sirup for slike enkle oppgaver. -k Nja, jeg putter bare inn kortet i den interne leseren og LR3 popper da automatisk fram, da kan jeg velge ut bilder "raw" der. Endret 27. april 2011 av Nautica Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hei, driver å forsker litt på portrettbilder med flere blitzer trådløst og trenger litt hjelp. Jeg har bestemt meg for å bruke blitzene manuelt for å lære mer, samt få mer stabilt resultat. problemet mitt at jeg klarer ikke å stille styrken separat for blitzene fra kameraet. Jeg har kommet frem til at jeg må sette kameraet i manuelt og blitzene i ETTL for å i det hele tatt stille styrken fra kameraet, men jeg stiller da alle blitzene. Jeg har lest manualen(e) uten å bli serlig klokere, og trenger hjelp til dette. kameraet er selvfølgelig 7D og blitsene er både 430EXII og 580EXII P-E Lenke til kommentar
polljen Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hei, driver å forsker litt på portrettbilder med flere blitzer trådløst og trenger litt hjelp. Jeg har bestemt meg for å bruke blitzene manuelt for å lære mer, samt få mer stabilt resultat. problemet mitt at jeg klarer ikke å stille styrken separat for blitzene fra kameraet. Jeg har kommet frem til at jeg må sette kameraet i manuelt og blitzene i ETTL for å i det hele tatt stille styrken fra kameraet, men jeg stiller da alle blitzene. Jeg har lest manualen(e) uten å bli serlig klokere, og trenger hjelp til dette. kameraet er selvfølgelig 7D og blitsene er både 430EXII og 580EXII P-E Nå er jeg i samme situasjon og driver med å prøve meg frem med blits manuelt. Jeg er en absolutt novise når det gjelder dette temaet, men min erfaring så langt er at skal jeg kjøre blitser manuelt så må jeg gjøre det på blitsen og ikke via kameraet. Det er godt mulig att dette kan "funke" fra kameraet men jeg har ikke fått det til. jeg har flere blitser, men har i hovedsak forsøkt meg med å kun bruke en. Dette skyldes også at jeg ikke synes det å bruke infrarød sender var stabilt nok, så jeg har prøvd meg over på rediotrigging av blitser. Jeg prøvde meg først med noen billige ebay-saker som fungerte noen lunde, men som fremdeles ikke var stabilt nok. Her har jeg to mottakere slik at to bliser kan brukes samtidig. Pocketwizard var vurdert, men prisen er relativt høy, så nå har jeg kjøpt meg ett par "PW-kloner" laget av Phottix som er meget stabile også på distanser og ved hindringer. Prisen er ikke helt lav på Phottix heller, men likevel betydeligt lavere enn PW. Disse senderne fungerer ikke med ETTL, så nå "tenker" jeg kun på blitsen når jeg skal stille "blinket". Jeg kom vel litt utenfor det som du spurte om, men...... (PS!! det er selvsagt ingen problemer med å kjøre mange blitser ved en slik radiotrigging, det er kun budsjettet som begrenser antallet) Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hei, driver å forsker litt på portrettbilder med flere blitzer trådløst og trenger litt hjelp. Jeg har bestemt meg for å bruke blitzene manuelt for å lære mer, samt få mer stabilt resultat. problemet mitt at jeg klarer ikke å stille styrken separat for blitzene fra kameraet. Jeg har kommet frem til at jeg må sette kameraet i manuelt og blitzene i ETTL for å i det hele tatt stille styrken fra kameraet, men jeg stiller da alle blitzene. Jeg har lest manualen(e) uten å bli serlig klokere, og trenger hjelp til dette. kameraet er selvfølgelig 7D og blitsene er både 430EXII og 580EXII P-E Nå er jeg i samme situasjon og driver med å prøve meg frem med blits manuelt. Jeg er en absolutt novise når det gjelder dette temaet, men min erfaring så langt er at skal jeg kjøre blitser manuelt så må jeg gjøre det på blitsen og ikke via kameraet. Det er godt mulig att dette kan "funke" fra kameraet men jeg har ikke fått det til. jeg har flere blitser, men har i hovedsak forsøkt meg med å kun bruke en. Dette skyldes også at jeg ikke synes det å bruke infrarød sender var stabilt nok, så jeg har prøvd meg over på rediotrigging av blitser. Jeg prøvde meg først med noen billige ebay-saker som fungerte noen lunde, men som fremdeles ikke var stabilt nok. Her har jeg to mottakere slik at to bliser kan brukes samtidig. Pocketwizard var vurdert, men prisen er relativt høy, så nå har jeg kjøpt meg ett par "PW-kloner" laget av Phottix som er meget stabile også på distanser og ved hindringer. Prisen er ikke helt lav på Phottix heller, men likevel betydeligt lavere enn PW. Disse senderne fungerer ikke med ETTL, så nå "tenker" jeg kun på blitsen når jeg skal stille "blinket". Jeg kom vel litt utenfor det som du spurte om, men...... (PS!! det er selvsagt ingen problemer med å kjøre mange blitser ved en slik radiotrigging, det er kun budsjettet som begrenser antallet) Hei og takk for svar. joja var kanskje ikke helt det jeg lurte på, men syns det var interessant uansett. jeg vurderte også andre sendere, men så lenge jeg holder på innendørs funker orginalsystemet stabilt nok for mitt bruk. Jeg kalrer foresten å stille styrken på blitzen, men da på alle samtidig. jeg setter blitzen i ETTL, og kameraet i manuelt. funker dan, men får da kun velge kanal og styrke, ikke a,b,c og forskjellig styrke.. uansett, vil ha dette styrt i fra kameraet, da jeg ofte må flytte på lyset, ta det ned osv for å stille på blitzen, og det er noe herk. P-E Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Jeg bruker også en 430EX og 580EX, om jeg bruker den interne eller en ST-E2 trigger synes jeg det beste/enkleste er og justere styrken på selve blitsene, bruker jeg en blits fungerer det greit og justere fra kameraet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Er det kommet frem noe mer i saken(e) med værforseglingen og 7D som ikke alltid fungerte like bra? Mitt fungerer og har fungert fra dag 1 i både storm og stille,snøføyke på Svalbard og plaskregn her jemme. Det er det jeg kan si om den saken :-) Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 OK. Du har med andre ord ikke et mandags-eksemplar. 1 Lenke til kommentar
se# Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 OK. Du har med andre ord ikke et mandags-eksemplar. 7D produseres kun tirsdag til torsdag. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå