awesnes Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Er det noen som vet hvor mye det koster å få oppdatert en Sigma 500 - blits? Kjøpte nettopp 7D, men nevnte blits funker ikke på den. Har skjønt at den må sendes inn for oppdatering. Måtte i sin tid gjøre det samme, og det kostet ikke en krone. Så lenge du er innenfor reklamasjonstiden (5 år), så dekker de det. Tror den er innenfor, spørsmålet er om jeg finner kvitteringen da det var en gave.... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Bestilte en Canon EF 100mm 2,8 Macro IS USM Tror den må bli utmerket sammens med 7Den:cool: Har du fått grom objektivet ditt nå eller? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Bestilte en Canon EF 100mm 2,8 Macro IS USM Tror den må bli utmerket sammens med 7Den:cool: Har du fått grom objektivet ditt nå eller? Jada har fått det Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Da har jeg kjøpt kameraet! Nå er det først 12 timer med batterilading, så ser jeg frem til endel fotografering i nærmeste fremtid! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Da har jeg kjøpt kameraet! Nå er det først 12 timer med batterilading, så ser jeg frem til endel fotografering i nærmeste fremtid! Og de tolv timene bruker du selvfølgelig til å finstudere manualen 2 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hmmm... lada da ikkje batteriet mitt i 12 timer eg? og det fungerer framleis veldig bra! Straks lampa lyste korrekt var det ut å knipse i veg. Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Ja, tydelig at jeg hadde hørt feil noen sted. Mulig det var dialekten til hun i butikken, men etter litt lesing på nettet fant jeg ut at det var tre timer Men merker det er MYE nytt å lære når man går over fra 350D til 7D Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Det er vel også en myte at en må lade batteriene i x antall timer og at de må tømmes helt før lading igjen, det var vel noe som gjaldt for en god del år siden . Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Jepp. Li-ion batterier gir en god dag i hvordan du lader dem. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Du kan med andre ord griselade som du vil. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Var så stille her,må vel "sprite" opp med et nordlysbilde tatt i helgen 2 Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Jeg er misunnelig, ikke så lett å få til noe slikt i Oslo-området! Hva skjer forresten med fargene hvis du gjør snøen hvitere? Endret 29. november 2010 av seriksen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Snøen er opplyst av grønt nordlys.. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Snøen er opplyst av grønt nordlys.. Jeg ser det, og hvis det er eneste lys blir den selvsagt grønn. Det var ikke ment som kritikk av bildet, bare nysjerrighet hvordan det ville endre nordlysfargene. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Om du endrer slik at sneen blir hvir så blir vel nordlyset tilnærmet blått Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Var så stille her,må vel "sprite" opp med et nordlysbilde tatt i helgen Dette likte jeg,spesielt de opplyste bygningene ga litt "trolsk" stemning i bildet. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 EOS 7D locking mode dial modification service. Canon tilbyr en hardwaremodifikasjon (mot en kostnad) av programhjulet, slik at det blir mulig å låse det på et bestemt program og unngå at man med ett uhell kan komme til å endre programvalg. Denne artikelen er å finne på Canon UK, men jeg har dessverre ikke funnet ut om denne muligheten er/blir tilgjengelig i Norge. I USA vil kostnaden bli $110. Selv om jeg av og til endrer programvalg ved ett uhell, så er jeg usikker på om det er aktuellt å benytte meg av denne eventuelle muligheten. Men kanskje det er noen av dere andre 7D/5DII som ønsker dette? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Jepp så det,akkurat den detaljen kunne jeg tenke meg å ha, da jeg merker at jeg av og til kommer borti dette hjulet, spes når jeg driver på ute i mørket med votter på Lenke til kommentar
SR-L Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Tar sjansen på å spørre om noe sikkert er tatt opp tidligere i denne tråden. Spørsmålet er da om det er mulig å låse eksponering samt overeksponere når man bruker auto iso i manuell modus. Jeg bruker manuell modus sammen med auto iso nesten halvparten av tiden nå siden jeg ikke er så redd for høy ISO med 7D som jeg har vært med 40 og 50D, men jeg savner eksponeringslås og manuell overeksponering fra AV innstillingen. Jeg antar at tanken bak at dette ikke ser ut til å være mulig er at manuell er manuell og at det da ikke gir mening å låse eksponering og å definere fast eksponeringskompensasjon, men manuell med auto Iso er egentlig ikke mer manuell enn Av/Tv med definert Iso, og da burde det vel være mulig? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Et riktig Godt Nytt År til dere alle . Endret 31. desember 2010 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå