Gå til innhold

Erfaringstråd EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Sitter og skumleser manualen nå. Stusset litt på dette om portrettmodusen (side 55)

Effektfull för närbilder på kvinnor eller barn.

Wtf? Kvinner eller barn? Man skal altså ikke bruke portrettmodus på menn?

 

Når det gjelder objektivet, så tror jeg at jeg kommer til å gå for versjonen med VC, men jeg skal se det an litt. Inntil videre bruker jeg et 18-135-objektiv som ikke er ideelt, men det får holde i noen uker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter og skumleser manualen nå. Stusset litt på dette om portrettmodusen (side 55)
Effektfull för närbilder på kvinnor eller barn.

Wtf? Kvinner eller barn? Man skal altså ikke bruke portrettmodus på menn?

...

Hva? Nå måtte jeg frem med manualen jeg også. (Jeg bruker den danske s.64).

Når det i setningene før står at modusen "giver pæne hudfarvetoner. Bildet ser blødere ut" så har man kanskje tenkte at mannfolk neppe avbildes slik? Men morsomt var det nå iallefall å lese. Tro hvilken modus man bør bruke på menn? Sikkert "Standard", for da har bildet levende farger, og er skarpt og klart..

Lenke til kommentar
Yay, slo til og kjøpte et 7D på fotomessen i dag.
kor mye kostet den på fotomessen?

 

Det lurer jeg også veldig på..

Jeg leste messeavisen til fotovideo på nettet og der var det ikke mye tilbud å se på 7D , der sto det til 11995,- inkl fotokurs. JP foto selger det uansett nå for 11899,-+ frakt.

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar

11995 inkl fotokurs er helt riktig, ja. Jeg tror marginen på dette kameraet er såpass presset at man skal lete lenge etter betydelig bedre priser.

 

Jeg har uansett et lite spørsmål. Kan man - uten å koble kameraet til en PC - slette flere bilder på en gang? Jeg ser for meg at det er en knapp man kan trykke på som markerer et bilde, så når man trykker på sletting, da sletter man alle som er markert. Finnes en slik funksjon?

Lenke til kommentar
11995 inkl fotokurs er helt riktig, ja. Jeg tror marginen på dette kameraet er såpass presset at man skal lete lenge etter betydelig bedre priser.

 

Jeg har uansett et lite spørsmål. Kan man - uten å koble kameraet til en PC - slette flere bilder på en gang? Jeg ser for meg at det er en knapp man kan trykke på som markerer et bilde, så når man trykker på sletting, da sletter man alle som er markert. Finnes en slik funksjon?

 

Ja, det skal det være, men det er nok litt tungvindt uansett. Du kan enten velge "slett bilder" og så merke hvert enkelt bilde du ønsker å slette, eller så kan du beskytte de bildene du ønsker å beholde og deretter velge "slette alle bilder". De som er beskyttet blir ikke slettet...

 

-Les manualen din!! :p

Lenke til kommentar
11995 inkl fotokurs er helt riktig, ja. Jeg tror marginen på dette kameraet er såpass presset at man skal lete lenge etter betydelig bedre priser.

 

Ja jeg er helt enig.

Kjøpte selv et 50D på messe i 2009 , den gang var det 1000,- billigere enn i billigste nettbutikk dagen før.

Jeg skulle jo ha kameraet da så det spilte uansett ingen rolle.

Kameraene blir alltid billigere så skal man vente på best mulig pris så får man aldri kamera.

Litt irriterende var det uansett for meg å se at de fleste nettbutikkene solgte det til samme pris som messepris om mandagen etter messen :p

Uansett gratulerer med nytt kamera..

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar
Jeg var uheldig å falle på sjøen i forrige uke , bare noen få grader i sjøen , kaaaaldt :cry:

 

Årets første bad :)

 

Hadde du brukt for ispigger eller var det ved en brygge,godt at det gikk bra da.

 

Messetilbud burde vært på 9995.- for hus,da hadde nok jeg også tatt turen dit.

 

Det var årets første bad ja , og jeg som normalt ikke bader under 18 grader :dontgetit:

Det var på svaberg slik at jeg slo meg kraftig i baken, har vondt i nakke og skuldre ennå :(

Men å tenke på hva som kunne ha hendt så er jeg glad det gikk så bra.

Hvordan jeg kom meg på land aner jeg ikke , men det gikk fort , litt sprukken hud på hendene men ellers greit.

Lenke til kommentar

Huff. Som om det ikke var kjipt nok å falle i vannet, men å miste et 50D samtidig er jo bare tragisk. Håper forsikringen gjelder. Jeg spurte broren min om han hadde noen spesialforsikring på sitt 7D. Det hadde han ikke, så jeg spurte hva som skjer om han mister det i bakken. "Da har det vært innbrudd i leiligheten", var svaret.

 

Forresten http://www.dailymotion.com/video/xbpb95_we...-limit-fail_fun

Lenke til kommentar
Huff. Som om det ikke var kjipt nok å falle i vannet, men å miste et 50D samtidig er jo bare tragisk. Håper forsikringen gjelder. Jeg spurte broren min om han hadde noen spesialforsikring på sitt 7D. Det hadde han ikke, så jeg spurte hva som skjer om han mister det i bakken. "Da har det vært innbrudd i leiligheten", var svaret.

 

Forresten http://www.dailymotion.com/video/xbpb95_we...-limit-fail_fun

 

Hehe , nesten som å se meg det der , men heldigvis var det ikke is på sjøen så jeg fikk et litt mykere fall i allefall mot vannet.

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar

Johoo :dribble: Fikk penger igjen hos forsikringselskapet i dag , rask og topp service og Gjensidige har vist en virkelig trygghet angående det jeg har opplevd.

I morgen skal nytt kamera kjøpes , bare noen dager uten kamera har vært en prøvelse :cry:

Jeg har bestemt meg å kjøpe 7D når jeg først må ha nytt likevel :whistle: og kommer nok til å handle hos en lokal butikk i Bergen som har lovet konkurransedyktige priser.

Men jeg trenger også nytt minnekort siden jeg mistet et av 4 GB kortene til kameraet også.

Men nå trenger jeg litt hjelp.

Siden 7D har 18mp og video-opptak tenkte jeg å gå for et Sandisk 8GB kort ,men på grunn av 7D sin hastighet og ved videofilming trenger jeg kanskje et raskt kort???

Bør jeg ha Extrem 60mb/s eller holder det med 40mb/s?

Det jeg reagerer litt på er hvorfor Extrem IV kortene med 40mb/s er dyrere enn Extrem 60mb/s.....

Noen som vet???

Lenke til kommentar
Johoo :dribble: Fikk penger igjen hos forsikringselskapet i dag , rask og topp service og Gjensidige har vist en virkelig trygghet angående det jeg har opplevd.

I morgen skal nytt kamera kjøpes , bare noen dager uten kamera har vært en prøvelse :cry:

Jeg har bestemt meg å kjøpe 7D når jeg først må ha nytt likevel :whistle: og kommer nok til å handle hos en lokal butikk i Bergen som har lovet konkurransedyktige priser.

Men jeg trenger også nytt minnekort siden jeg mistet et av 4 GB kortene til kameraet også.

Men nå trenger jeg litt hjelp.

Siden 7D har 18mp og video-opptak tenkte jeg å gå for et Sandisk 8GB kort ,men på grunn av 7D sin hastighet og ved videofilming trenger jeg kanskje et raskt kort???

Bør jeg ha Extrem 60mb/s eller holder det med 40mb/s?

Det jeg reagerer litt på er hvorfor Extrem IV kortene med 40mb/s er dyrere enn Extrem 60mb/s.....

Noen som vet???

Har et Extreme III (som er "bare" 30MB/s) og det funker fint til video på min 7D, så jeg tror ikke du får problemer med noen av de kortene du nevner.

Lenke til kommentar
Johoo :dribble: Fikk penger igjen hos forsikringselskapet i dag , rask og topp service og Gjensidige har vist en virkelig trygghet angående det jeg har opplevd.

I morgen skal nytt kamera kjøpes , bare noen dager uten kamera har vært en prøvelse :cry:

Jeg har bestemt meg å kjøpe 7D når jeg først må ha nytt likevel :whistle: og kommer nok til å handle hos en lokal butikk i Bergen som har lovet konkurransedyktige priser.

Men jeg trenger også nytt minnekort siden jeg mistet et av 4 GB kortene til kameraet også.

Men nå trenger jeg litt hjelp.

Siden 7D har 18mp og video-opptak tenkte jeg å gå for et Sandisk 8GB kort ,men på grunn av 7D sin hastighet og ved videofilming trenger jeg kanskje et raskt kort???

Bør jeg ha Extrem 60mb/s eller holder det med 40mb/s?

Det jeg reagerer litt på er hvorfor Extrem IV kortene med 40mb/s er dyrere enn Extrem 60mb/s.....

Noen som vet???

Har et Extreme III (som er "bare" 30MB/s) og det funker fint til video på min 7D, så jeg tror ikke du får problemer med noen av de kortene du nevner.

 

Den e go! Takk.

Lenke til kommentar
Siden 7D har 18mp og video-opptak tenkte jeg å gå for et Sandisk 8GB kort ,men på grunn av 7D sin hastighet og ved videofilming trenger jeg kanskje et raskt kort???

Bør jeg ha Extrem 60mb/s eller holder det med 40mb/s?

Det jeg reagerer litt på er hvorfor Extrem IV kortene med 40mb/s er dyrere enn Extrem 60mb/s.....

Anbefaler 32GB i stedet for 8GB. Minnekortet blir så ganske fort tømt med 8GB. Hastighet bør være av god hastighet, en fordel med 60mb/s.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...