Boralis Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Noen flere som har merket at 7D pauser eller lugger litt på seriebilder. Merker at den enkelte ganger ikke fyrer av, til tross for når jeg endrer prioriteringer i AF oppsettet Bare om jeg bruker mitt gamle kort,det er vel fordi kortet ikke klarer å ta unna og da stopper det opp litt Lenke til kommentar
ramses Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Noen flere som har merket at 7D pauser eller lugger litt på seriebilder. Merker at den enkelte ganger ikke fyrer av, til tross for når jeg endrer prioriteringer i AF oppsettet Bare om jeg bruker mitt gamle kort,det er vel fordi kortet ikke klarer å ta unna og da stopper det opp litt Ser det poenget, men tror ikke det bare er det. Skjer også med tomt buffer. Bruker lexar300x. Om du ikke har merket noe til dette kan det jo være noe jeg gjør. Skal sjekke mer med AF-drive innstillingene og teste litt til. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Er det snakk om råfiler eller jpeg? DPreview oppgir i hvert fall en serielengde på 15 råbilder eller 126 jpeg-bilder med UDMA-kort. EDIT: Nevermind, det er vel neppe problemet når det skjer med tomt buffer. Endret 21. oktober 2009 av Sutekh Lenke til kommentar
ramses Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Er det snakk om råfiler eller jpeg? DPreview oppgir i hvert fall en serielengde på 15 råbilder eller 126 jpeg-bilder med UDMA-kort. EDIT: Nevermind, det er vel neppe problemet når det skjer med tomt buffer. Råfiler. Blir jo rimelig store filer fra dette kameraet, så ikke rart den må ta seg noen pustepauser. Men neppe det som er saken her. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Kameraet begynner vel uansett å skrive til minnekort med en gang, og det kan jo være noe hikke der. Har du mulighet til å prøve med minnekort fra forskjellige produsenter? Selv om CF på papiret er en standard, så er det ikke nødvendigvis alle kort som jobber like bra sammen med alle skrivere/lesere. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Sjekka noen sammenligninger her http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM på oppløsning og høy ISO mellom 7D og 50D. Sum foreløpig føler jeg er nesten usynlige forskjeller på bildekvaliteten selv opp til ISO 12800. Konlusjonen (som da altså er kun basert på den sammenligningen) kan vel da muligens bli at i praktisk bruk vil det være lite i 7D å hente for en som har 50D på bildekvaliteten(?) Ser for egen del at det blir mye skudd på ISO 1600 med zoooomen, og der kan vel snekkeren sammeligne med tidligere tilsvarende bilder med sin 50D? Altså omkring støyen. Så står igjen fokusen som et usikkert moment i praktisk bruk på små fjærkre som flyr i alle retninger (måker osv er jo jumbojets i denne sammenhengen og ikke særlige problemer å fokusere spot on med nesten hva som helst) Ja og speeden da som er en liten tanke opp, dog ikke mer enn ca 1,5 bps. Venter altså på snekkerens serier av små fugler som flyr som svaler, dvs i hytt og pine i 200.. Tor Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Kameraet begynner vel uansett å skrive til minnekort med en gang, og det kan jo være noe hikke der. Har du mulighet til å prøve med minnekort fra forskjellige produsenter? Selv om CF på papiret er en standard, så er det ikke nødvendigvis alle kort som jobber like bra sammen med alle skrivere/lesere. Som jeg sa en gang tidligere vedrørende 50D måtter jeg opp i Sandisk Ekstreme IV for å få kjapp nok skrivehastighet. Husker ikke i farten mb/s, men det er vel bare å gange snittstørrelsen på filene med antall bps(?) Edit: Sandisk Ekstreme IV står oppgitt med 40mb/s mens Sandisk Ekstreme III har kun 20 mb/s. Altså en betydelig forskjell. Edit 2: Ser at Lexar Professional 300x er oppgitt til 45 mb/s (?) Tor Endret 21. oktober 2009 av TorVidle Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Flaggskip kan være så mye rart. Det er forskjell på å være flaggskip for en destroyerskvadron og for en slagflåte of topic selvsagt, men: Allerede de æreverdige Dreadnought's var hjelpesløse uten en skjerm av destroyer's, og en verdivurdering i ettertid har vist at the destroyer's vant sjøkrigen i begge verdenskriger, the big ships var kun skremsel som i begrepet "fleet in being" var det og de stort sett rustet i beskyttet havn. Skremsel som da kun gjaldt ovenfor fiendens ditto. Æren går i praksis til the destroyer's, arbeidsjernene. Tor Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Er det snakk om råfiler eller jpeg? DPreview oppgir i hvert fall en serielengde på 15 råbilder eller 126 jpeg-bilder med UDMA-kort. EDIT: Nevermind, det er vel neppe problemet når det skjer med tomt buffer. Råfiler. Blir jo rimelig store filer fra dette kameraet, så ikke rart den må ta seg noen pustepauser. Men neppe det som er saken her. Fikk ca 28 RAW i strek med SanDisk Extreme (ny type og med 60MB/s) før det ble tømt for bufferen. Synes en stor framgang i forhold til tidligere SanDisk Extreme III. Endret 21. oktober 2009 av jojo1717 Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ser det poenget, men tror ikke det bare er det. Skjer også med tomt buffer. Bruker lexar300x. Om du ikke har merket noe til dette kan det jo være noe jeg gjør. Skal sjekke mer med AF-drive innstillingene og teste litt til. Den vil lugge litt når det er lite lys, da sliter lysmåleren litt for lenge. Fikses med å låse Ekspoenring før du tar bildeserien. Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ser det poenget, men tror ikke det bare er det. Skjer også med tomt buffer. Bruker lexar300x. Om du ikke har merket noe til dette kan det jo være noe jeg gjør. Skal sjekke mer med AF-drive innstillingene og teste litt til. Den vil lugge litt når det er lite lys, da sliter lysmåleren litt for lenge. Fikses med å låse Ekspoenring før du tar bildeserien. Takk, prøvde å ta bilder av en lighter som ble tent og slet med at den hosta først for så å komme igang med en gang den ble tent. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ja, det bekrefter jo bare det jeg har sagt tidligere i tråden... Og jeg står enda på det jeg mener at Canon ikke informerer godt nok at man må låse eksponering hvis man ønsker raskest mulig serieopptak. Forøvrig har jeg testet bufferstørrelse og klarer fint 18 raw (12 i følge manual) på 1Ds Mark III og 22 (16 i følge manual) på D700. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hive inn et bilde jeg tok i kveld da..... Lenke til kommentar
poe Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Tror ikke det er noen her Poe som har problemer med at Canon har lansert et enda bedre og dyrere kamera enn 7D, men at du ennå ikke har kommet over overskriften som akam brukte i sin artikkel. Get over it! Det plager meg ikke at akam viser seg som de amatører de er, men jeg må jo få lov til å påpeke fakta? Tror heller det er andre som må godta at overskriften i beste fall er meget missvisende... Men det ble jo litt gratis-reklame til Canon, og i disse finanskrisetider er vel det en kjærkommen gest...? Har bedt deg før om å kutte ut ,og gjør det igjen,jeg vil tro at alle har fått med din mening. Og om det skulle være et snev av seriøsitet i dette så er det rart at du ikke reagerte på feks : Kongen er død. Leve dronningen! Eller var det ok siden det da var Nikon . http://www.akam.no/artikler/nikon_d700/54644 Annser denne detbatten som ferdig og død,respekteres ikke det får vi få inn andre til å ta den biten . Case Closed. Jeg skjønner jeg tråkker noen på tærne nå, og det føles ubehagelig? Men du kan ikke bestemme når debatten er død. Jeg kan fortsette å debattere emnetittelen, så lenge jeg mener den er missvisende. Dette kameraet har aldri vært, eller kommer til å bli flaggskip blant crop-kameraer. Hadde det stått "Kongen av dSLR er død, leve Dronningen av dSLR", hadde det blitt sammenlignbart. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Tror ikke det er noen her Poe som har problemer med at Canon har lansert et enda bedre og dyrere kamera enn 7D, men at du ennå ikke har kommet over overskriften som akam brukte i sin artikkel. Get over it! Det plager meg ikke at akam viser seg som de amatører de er, men jeg må jo få lov til å påpeke fakta? Tror heller det er andre som må godta at overskriften i beste fall er meget missvisende... Men det ble jo litt gratis-reklame til Canon, og i disse finanskrisetider er vel det en kjærkommen gest...? Har bedt deg før om å kutte ut ,og gjør det igjen,jeg vil tro at alle har fått med din mening. Og om det skulle være et snev av seriøsitet i dette så er det rart at du ikke reagerte på feks : Kongen er død. Leve dronningen! Eller var det ok siden det da var Nikon . http://www.akam.no/artikler/nikon_d700/54644 Annser denne detbatten som ferdig og død,respekteres ikke det får vi få inn andre til å ta den biten . Case Closed. Jeg skjønner jeg tråkker noen på tærne nå, og det føles ubehagelig? Men du kan ikke bestemme når debatten er død. Jeg kan fortsette å debattere emnetittelen, så lenge jeg mener den er missvisende. Dette kameraet har aldri vært, eller kommer til å bli flaggskip blant crop-kameraer. Hadde det stått "Kongen av dSLR er død, leve Dronningen av dSLR", hadde det blitt sammenlignbart. Håper en moderator bestemmer at tullet ditt blir dødt snart. Fatter ikke at du ikke ser selv hvor barnslig du er etterhvert. Om noen kaller et kamera for kongen, presidenten, dronningen, keiseren, tante etc så er det vedkommendes frihet til å gjøre det, dette er ikke statsbudjettet vi diskuterer.. Bli voksen.. Tor Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hive inn et bilde jeg tok i kveld da..... Noe info om det? Har du mekka noe på bildet? Fantastisk motiv uansett, skulle gjerne sett mer av den himmelen.. Tor Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Sjekka noen sammenligninger her http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM på oppløsning og høy ISO mellom 7D og 50D. Sum foreløpig føler jeg er nesten usynlige forskjeller på bildekvaliteten selv opp til ISO 12800. Konlusjonen (som da altså er kun basert på den sammenligningen) kan vel da muligens bli at i praktisk bruk vil det være lite i 7D å hente for en som har 50D på bildekvaliteten(?) Ser for egen del at det blir mye skudd på ISO 1600 med zoooomen, og der kan vel snekkeren sammeligne med tidligere tilsvarende bilder med sin 50D? Altså omkring støyen. Så står igjen fokusen som et usikkert moment i praktisk bruk på små fjærkre som flyr i alle retninger (måker osv er jo jumbojets i denne sammenhengen og ikke særlige problemer å fokusere spot on med nesten hva som helst) Ja og speeden da som er en liten tanke opp, dog ikke mer enn ca 1,5 bps. Venter altså på snekkerens serier av små fugler som flyr som svaler, dvs i hytt og pine i 200.. Tor Vel nå er det meldt pent vær (endelig) og slår det til får jeg se hva jeg får til. Jeg er jo i den heldige situasjon at jeg bestemmer arbeidstiden selv, så slår været til er det ikke umulig at jeg skipper jobben og tar flaggskipet med ut en tur på jakt etter småtasser Endret 21. oktober 2009 av Snekker`n Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Om kameraet lugger etter noen få svært raske bilder, så fant jeg nå ut problemet: "Fjerning av støy ved høy ISO satt til <sterk>", gå ned på standard eller lavere, så funker det fett igjen Flott bilde da! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Om kameraet lugger etter noen få svært raske bilder, så fant jeg nå ut problemet: "Fjerning av støy ved høy ISO satt til <sterk>", gå ned på standard eller lavere, så funker det fett igjen Flott bilde da! Har satt alt slikt på lavest mulig innstilling, eller slått det helt av Lenke til kommentar
Leifsol Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Er det ikke mulig å bli enige om at vi ikke svarer eller på annen måte enser de som driver med trolling? Da avtar vel svineriet ganske så fort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå