poe Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Flaggskip!? De veit at Canon EOS 1D Mark IV er eit crop-kamera? Ja som hører til i et helt annet segment og koster 4 ganger så mye hehe, dette er nok ikke et flaggskip, men kun en robåt, langt bak i flåten.... Har akkurat sett lanseringen av et annet crop-kamera fra Canon, og jeg vil tippe EOS 7d ikke rekker det til anklene en gang. Crop er crop, å dele det inn i klasser blir for dumt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Flaggskip!? De veit at Canon EOS 1D Mark IV er eit crop-kamera? Ja som hører til i et helt annet segment og koster 4 ganger så mye hehe, dette er nok ikke et flaggskip, men kun en robåt, langt bak i flåten.... Har akkurat sett lanseringen av et annet crop-kamera fra Canon, og jeg vil tippe EOS 7d ikke rekker det til anklene en gang. Crop er crop, å dele det inn i klasser blir for dumt. Ja ja, lev i din verden,du klarer ikke å provosere noen uansett hvor mange tråder du skriver dette i Faktum for de aller fleste er at dette er to kamera i to forskjellige divisjoner, det du sier blir jo å hevde at det ikke finnes noen vinner i 1,div fordi rosenborg vandt eliteserien Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 "poe" har mistet sin troverdighet for lenge siden. Og hver gang han blir konfrontert skriker han til moderatorene om "person-angrep".. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Flaggskip!? De veit at Canon EOS 1D Mark IV er eit crop-kamera? Ja som hører til i et helt annet segment og koster 4 ganger så mye hehe, dette er nok ikke et flaggskip, men kun en robåt, langt bak i flåten.... Har akkurat sett lanseringen av et annet crop-kamera fra Canon, og jeg vil tippe EOS 7d ikke rekker det til anklene en gang. Crop er crop, å dele det inn i klasser blir for dumt. blir jo enda dummere å sitte å grine i ukevis pga emnetittel Er det noen som vet når Adobe slipper Lightroom med støtte for 7D'en? (kan ikke se at siste versjon har støtte for 7D'en) Og ja, jeg har nettopp fått 7D'en etter litt av ett rot, lol Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Er det noen som vet når Adobe slipper Lightroom med støtte for 7D'en?(kan ikke se at siste versjon har støtte for 7D'en) Og ja, jeg har nettopp fått 7D'en etter litt av ett rot, lol Er den ikke støttet i LR 2.5 da ? I hvertfall delvis? Tom Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Filene kan åpnes og redigeres, men mangler en profil, så det er ikke optimalt enda desverre.... Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 okey, da har jeg forstått det. Jeg leste litt på adobe og kunne ikke finne 7D nevnt som raw 2,5 støtter. Forøvrig har Canon nok en gang glemt vekk server 2003 64 bit og xp 64 bit når de oppgraderte EOS Utility Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Noen bilder Canon 7D med 70-200 f4, Ingen etterbehandling eller crop Iso 100 Iso1600 Iso800 Iso1000 Iso1600 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Flotte bilder, meget bra Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 tar mest sportsbilder og har ett kjapt spørsmål. Vist man skrur ned bildestørrelsen på 7d fra 18mp til hakket under (aner ikke hva det blir i mp) går hastigheten opp på seriefotografi da? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Går ut fra at du mener kvalitetsgradene i JPEG? Nei, hastigheten er den samme, men du kan ta flere bilder før bufferet blir fullt (antar jeg). Lenke til kommentar
poe Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 "poe" har mistet sin troverdighet for lenge siden. Og hver gang han blir konfrontert skriker han til moderatorene om "person-angrep".. Hvis du klarer å holde deg til sak og ikke person, så skal ikke jeg rapportere deg. Men sannheten svir, skjønner jeg. Canon har nå lansert et kamera som faktisk kan kalles for et flaggskip blant crop-kameraer, og dette er hardt å svelge, skjønner jeg. Eos 7D er vel et kamera i semi-pro/entusiast klassen, altså en av mange i flåten. Vil tippe at dxomark.com vil gi oss svaret på om Canon har gapt over for mange megapixler på denne brikken. Eller om de faktisk har funnet opp kruttet på nytt, noe jeg tviler sterkt på... Lenke til kommentar
movo Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Tror ikke det er noen her Poe som har problemer med at Canon har lansert et enda bedre og dyrere kamera enn 7D, men at du ennå ikke har kommet over overskriften som akam brukte i sin artikkel. Get over it! Endret 21. oktober 2009 av movo Lenke til kommentar
poe Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Tror ikke det er noen her Poe som har problemer med at Canon har lansert et enda bedre og dyrere kamera enn 7D, men at du ennå ikke har kommet over overskriften som akam brukte i sin artikkel. Get over it! Det plager meg ikke at akam viser seg som de amatører de er, men jeg må jo få lov til å påpeke fakta? Tror heller det er andre som må godta at overskriften i beste fall er meget missvisende... Men det ble jo litt gratis-reklame til Canon, og i disse finanskrisetider er vel det en kjærkommen gest...? Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Tror ikke det er noen her Poe som har problemer med at Canon har lansert et enda bedre og dyrere kamera enn 7D, men at du ennå ikke har kommet over overskriften som akam brukte i sin artikkel. Get over it! Det plager meg ikke at akam viser seg som de amatører de er, men jeg må jo få lov til å påpeke fakta? Tror heller det er andre som må godta at overskriften i beste fall er meget missvisende... Men det ble jo litt gratis-reklame til Canon, og i disse finanskrisetider er vel det en kjærkommen gest...? Hva er fakta poe? Eneste "fakta" jeg ser her er at du kverulerer over ting som har null betydning. Hva tilfører du diskusjonen barnslighetene dine? Tor Flotte bilder, meget bra Har du noen formening snart om bildekvalitet/fokus kontra 50D snekkern? Tor Lenke til kommentar
poe Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hva er fakta poe? Eneste "fakta" jeg ser her er at du kverulerer over ting som har null betydning. Hva tilfører du diskusjonen barnslighetene dine? Tor Perspektiv... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Tror ikke det er noen her Poe som har problemer med at Canon har lansert et enda bedre og dyrere kamera enn 7D, men at du ennå ikke har kommet over overskriften som akam brukte i sin artikkel. Get over it! Det plager meg ikke at akam viser seg som de amatører de er, men jeg må jo få lov til å påpeke fakta? Tror heller det er andre som må godta at overskriften i beste fall er meget missvisende... Men det ble jo litt gratis-reklame til Canon, og i disse finanskrisetider er vel det en kjærkommen gest...? Har bedt deg før om å kutte ut ,og gjør det igjen,jeg vil tro at alle har fått med din mening. Og om det skulle være et snev av seriøsitet i dette så er det rart at du ikke reagerte på feks : Kongen er død. Leve dronningen! Eller var det ok siden det da var Nikon . http://www.akam.no/artikler/nikon_d700/54644 Annser denne detbatten som ferdig og død,respekteres ikke det får vi få inn andre til å ta den biten . Case Closed. Endret 21. oktober 2009 av Snekker`n Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Annser denne detbatten som ferdig og død,respekteres ikke det får vi få inn andre til å ta den biten .Case Closed. Foreslår at vi ignorerer trollpostene i fremtiden; så blir det mindre for moderatorene å rydde opp i ettertid ... Tom Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Flaggskip kan være så mye rart. Det er forskjell på å være flaggskip for en destroyerskvadron og for en slagflåte Lenke til kommentar
ramses Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Noen flere som har merket at 7D pauser eller lugger litt på seriebilder. Merker at den enkelte ganger ikke fyrer av, til tross for når jeg endrer prioriteringer i AF oppsettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå