Gå til innhold

BK Lavt skydekke...

Jansendansen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldingene. :yes:

Jeg tok to like bilder her. Det jeg har lagt ut og et som ikke er lagt ut der jeg forandret blenderen til F/13, det ble igjen litt for mørkt. Et sted midt imellom hadde gjort seg.

Jeg kuttet vekk litt av nederste del pga det var noen fortyrrende steiner som sto der. Lignet på gravsteiner på en kirkegård.

Lenke til kommentar
Det hørtes ikke så farlig ut? "foreground interest" er noe man gjerne fremhever i landskabspilder, ie detaljer nært i forgrunnen som det føles naturlig å la øynene fare over

Helt enig her, et godt landskapsbilde består gjerne av tre deler som er forgrunn, mellomgrunn og bakgrunn. Et par "gravsteiner" kunne gjerne vært akkurat hva dette bilde trengte.

Lenke til kommentar

Jeg liker bildet mye mer med de steinene i forgrunnen, et flott landskap med artige motsetninger.

Jeg syns originalbildet ser noe flatt ut. Har du prøvd å øke kontrasten litt?

Jeg tok meg den frihet å ta det en runde gjennom levels-verktøyet i photoshop, veldig fort og gæli, men det viser litt av poenget mitt i hvertfall.. :p

Håper det er ok, si fra dersom du vil at jeg skal ta det vekk, så fjerner jeg det med en gang.

post-175628-1254023390_thumb.jpg

Et flott bilde, som kanskje kunne bli enda finere med litt etterarbeide.

Syns jeg da :)

Endret av _nomad
Lenke til kommentar
Jeg liker bildet mye mer med de steinene i forgrunnen, et flott landskap med artige motsetninger.

Jeg syns originalbildet ser noe flatt ut. Har du prøvd å øke kontrasten litt?

Jeg tok meg den frihet å ta det en runde gjennom levels-verktøyet i photoshop, veldig fort og gæli, men det viser litt av poenget mitt i hvertfall.. :p

Håper det er ok, si fra dersom du vil at jeg skal ta det vekk, så fjerner jeg det med en gang.

post-175628-1254023390_thumb.jpg

Et flott bilde, som kanskje kunne bli enda finere med litt etterarbeide.

Syns jeg da :)

Et veldig fint motiv syns jeg og som du sier, det kan bli enda bedre med litt etterarbeid...

Jeg har ikke gjort noe med bilde selv før det ble lagt ut, men ser hva du mener.

Det gjør ikke noe at du redigerte det. Kan bare ligge her :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...