mosle Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Heisann, jeg er en gutt på 16 som i år begynte på vgs. Jeg kom fra en perfekt klasse på ungdomsskolen, hvor det var absolutt 0 mobbing, og ingen tolleranse for det, jeg hadde det bedre enn jeg selv trodde den gang. Så kom jeg på vgs, der har jeg mange venner i paralellklassene, og ca 4 venner i den nye ( jeg kjente ingen fra før). I begynnelsen tenkte jeg at, her skal jeg jobbe alt jeg kan, og oppføre meg fint, og det gjør jeg jo. Men etter en uke skjer det, helt ut av ingenting blir jeg mobbet, han kommer med trusler om å banke meg, kaller meg stygge ting,og baksnakker meg. I dag holdt jeg på med en viktig oppgave vi skulle levere inn, så kommer han å tar verktøyene jeg skal bruke. Jeg har det helt for jævlig nå. Hva har jeg gjort galt ? Jeg er hyggelig mot alle, tilogmed han har jeg gitt flere sjanser, men jeg ser jo at det ikke finnes noe godt i denne fyren. Hva skal jeg gjøre med det ? Jeg vurderer å droppe ut av skolen bare på grunn av ham, jeg takler ikke en uke til med denne dritten. Dette her er jo ekstremt viktig for resten av livet mitt. Jeg vil ha en god utdannelse, og et godt liv, men jeg tror jeg enkelt og greit snart blir helt gal av dette,bokstavelig talt. Sier jeg ifra til rektor, henvender de seg sikkert til ham, og navngir meg, then it's done. Da banker han meg, og hva skal og kan skolen gjøre da? Jeg har aldri hatt det lett i livet mitt, men på ungdomsskolen klarte jeg å ikke tenke på det fordi jeg hadde det så fint, alle var venner. Jeg føler meg helt alene nå. Endret 23. september 2009 av mmolsen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Om du er modig nok så kan du sette en standard om at du ikke lar deg plages, reis deg opp fra stolen og si at han skal gi faen i å plage deg og om han ikke slutter så kommer Gavekort fra diskusjon.no og slår inn nesa di med et balltre! Men seriøst: Sett en standard, vis at du ikke lar deg plage; da vil han omsider gi opp eller finne noen svakere. Når de som blir det nye offeret poster her så kan jeg bare bruke copypasta. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 slutter du nå og pga en person så er det deg det er problem med... mest sannsynlig kan du fint trøste deg med at hvis du prøver å overse idioten og jobber videre vil du 99% sikkert komme videre og MYE lengre i livet en den idioten! som elev har du også rett på et godt skolemiljø, og det er lærernes og de andre ansattes jobb på skolen foruten om å lære bort. kan ikke de gjøre noe med saken så har du din fulle og hele rett å gå til skoleutvalget. selv hadde jeg masse rasshøl mot meg helt fra ungdomskolen og litt på videregående, men jeg ga til slutt faen i dem og gikk videre, og nå er jeg på høgskolenivå mens resten av taperne enten sitter i kassa på rimi eller kjører postbil slik fungerer verden: There's three kinds of people: dicks, pussies, and assholes. Pussies think everyone can get along, and dicks just want to fuck all the time without thinking it through. But then you got your assholes. And all the assholes want us to shit all over everything! So, pussies may get mad at dicks once in a while, because pussies get fucked by dicks. But dicks also fuck assholes. And if they didn't fuck the assholes, you know what you'd get? You'd get your dick and your pussy all covered in shit! Lenke til kommentar
mosle Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Jeg har jo prøvd å si ifra, men det er umulig å overse egentlig. Han må serriøst være det minst omtenksomme mennesket jeg har vært borti. For det første så kjenner jeg ikke fyren, for det andre så har jeg aldri gjort han noe ( bortsett fra et litt irriter utasagn fra min side, jeg mistet hodet å sa han skulle stikke å pule en geit) Vet at jeg var helt idiot som gjorde det, men jeg blir drittsur når folk oppfører seg sånn. Og jeg har ingen sjangs mot han fyren der, han er sykt kraftig. Lenke til kommentar
mosle Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Og, jeg prøver å jobbe så hardt jeg kan, men han bare forstyrrer å plager. For jeg VIL og SKAL få meg en god jobb for å kunne vise meg som vellykket mens han har en drittjobb, og den dagen skal jeg ikke ofre ham et blikk en gang. Men om jeg nå hadde skaffet elektronisk bevis på mobbingen, hvordan kan jeg gå videre med det ? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Muligens betraktet en feig løsning, men hadde jeg vært deg, hadde jeg sagt ifra til en lærer eller noe. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Igrunnen enig, når han går så langt som til å ta verktøyet du bruker til en oppgave, har han gått for langt. Da er du nødt til å si ifra. Denne fyren virker primitiv, men uansett kommer han vel ikke til å drepe deg? Hvis han banker deg opp kan det være at du får sympati fra noen av de andre i klassen. Dette er tross alt på en videregående skole. Forresten høres han ut til å være akkurat den typen som garantert dropper ut av skolen før jul. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 det er ikke noe feil å si ifra til lærere! man er ikke feig! mange vil si retrett i krig er feigt, men en retrett er et fult ut taktisk egenskap som benyttes når det må benyttes... men så er man som regel mye sterkere når man kommer tilbake fra en retrett! Lenke til kommentar
mosle Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Jeg håper ihvertfall han dropper ut. Jeg kom til vgs og tenkte,her er folkene for gamle til å mobbe, men nei. Folk som dreper/skader selv...fordi dei blir mobbet å er lei av livet, sånt er vondt å se på ! At folk må flytte fordi dei er redd noen som mobber dem! e det virkelig sånn verden skal bli?... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Folk blir aldri, aldri for gamle til å mobbe. Den illusjonen kan du nok bare legge fra deg først som sist, og forbered deg på å måtte møte slike problematiske mennesker fra tid til annen resten av ditt voksne liv. Men du har en fordel ved at dette skjer på skolen, og det er at det er mennesker der som har ansvar for å skape et godt miljø, men skal de klare det, må de også vite om eventuelle floker som må løses. Lenke til kommentar
mosle Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Men angående elektronisk bevis i form av et skjermbilde av en msn samtale eller sms, noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Jeg lar meg ikke hakke på for lenge, og noe skal jeg gjøre, og det skal gjøre NÅ, jeg har fått nok. Men takk for gode svar folkens Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Elektronisk bevis kan være nyttig hvis vedkommende i en eventuell konfrontasjon for eksempel nekter for å ha trakassert deg, så du kan jo like gjerne ta vare på dem om du føler det er en trygghet. Lenke til kommentar
mosle Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Jeg tar kontakt med ansvarlig for studielinjen min i morgen, og ber om å bytte klasse. Han avdelingslederen er beinhard, og kommer sikkert til å spørre meg hvem det er, men jeg har liten interesse av det ettersom jeg tror det vil forværre problemet. Og skolen sier de slår veldig hardt ned på mobbing, nå skal jeg se hvor hardt, jeg har egentlig liten tro på hjelp, men da skal jeg anmelde skolen, jeg har rett på hjelp. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Verden er nok ofte urettferdig. Leste om en fisker i forrige århundre som ble plaget av en bølle. Den store bølla brukte å ta fiskefangsten hans, noe som jo var veldig ille. Fiskeren grublet på hva han skulle gjøre, og til slutt kledde han seg ut som et gjenferd, som kom over bølla i mørket da han kom for å stjele. Siden ble han ikke plaget mer. Kunne det alltid ende så godt... Er vel logisk å vise bevisene til rådgiver, eller klasseforstander. Men de vil nok også tro på det dersom du sier at en annen stadig plager deg og hindrer deg i å gjøre skolearbeidet. Lenke til kommentar
mosle Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Her er noe av det han har skrevet : ******* er så dum i hodet, jeg skal banke han, han er en j**** idiot. Hvordan kan han si sånt ? han kjenner meg ikke, og han skal nå endelig ikke få bli kjent med meg heller. Jeg idiot ? jeg har noe i hodet, og bruker det aktivt, har følelser, og bryr meg om de rundt meg. Og når jeg treffer nye mennesker er jeg alltid nøytral, og behandler dem godt. Han er jo helt idiot selv jo. Jeg hadde aldri, og da mener jeg aldri sagt noe sånn til noen som helst, og spesielt ikke noen jeg ikke kjenner. edit: Det høres ikke så alvorlig ut, men jeg har ikke loggen fremme på denne pc'n. Men det han skrev var veldig grovt, og krenkende mot meg. Men han har blant annet skrevet det som står over her. Endret 23. september 2009 av mmolsen Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Du må tenke litt over saken selv med dette han kaller deg: * han kaller deg dum (det gir jo logisk mening at han er den stein Stokk dumme) * han vil banke deg (Jeg blir selv mobbet på skolen, bare ignorer han, en mobber er ute etter at noen skal bli triste, hvis han gjøre noe, ta det helt med ro, ikke hvis noe følelser, da blir han lei.) Som jeg sa, jeg har vært/er et mobbeoffer, men det går ikke utover skolearbeid, mitt beste tips er å si det til Lærer/rektor eller noe i den duren. Også kan du jo bare tenke på det sånn: Hvis bare du kan konsentrere deg om arbeidet ditt på skolen, så kommer alt til å gå bra, tro meg. Han kommer til å få en så dårlig fremtid at Brevslikking som jobb ville vært himmelen. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Du må tenke litt over saken selv med dette han kaller deg: * han kaller deg dum (det gir jo logisk mening at han er den stein Stokk dumme) * han vil banke deg (Jeg blir selv mobbet på skolen, bare ignorer han, en mobber er ute etter at noen skal bli triste, hvis han gjøre noe, ta det helt med ro, ikke hvis noe følelser, da blir han lei.) Som jeg sa, jeg har vært/er et mobbeoffer, men det går ikke utover skolearbeid, mitt beste tips er å si det til Lærer/rektor eller noe i den duren. Også kan du jo bare tenke på det sånn: Hvis bare du kan konsentrere deg om arbeidet ditt på skolen, så kommer alt til å gå bra, tro meg. Han kommer til å få en så dårlig fremtid at Brevslikking som jobb ville vært himmelen. Word.Bare gjør som du skal på skolen og gjør det godt,så skal man se hvem som kommer ut som den endelige vinneren.Det er DEG TS. Ellers kan du bare ignorere drittsekken som best du kan.Ikke la han fange din oppmerksomhet på noe vis,for det er det han ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå