Gå til innhold

Reklamer for "gratis reparasjon av frontrute"

Acey

Anbefalte innlegg

Hørte på radioen nylig en reklame, tror det var for "hurtigruta carglass" eller noe sånt.

De reklamerte med "Skift ruta før den sprekker, vi gjør dette helt gratis. Om du venter til ruta sprekker må du ut med egenandel".

Jeg har hørt lignende reklame før og, og har tenkt litt på det. Er det ikke ganske villedende? Jeg har en gammel bil med kun ansvarsforsikring, og den kunne trengt en ny frontrute. Kan jeg bare rulle inn hos glasspusheren og be dem fikse ruta for kroner 0,-? De har jo ikke sagt et ord i reklamen om at man må ha kasko for å få dette gjort..

Er nesten litt fristet til å ringe til dem og spørre.

Det sier jo seg selv at de ikke gjør det "gratis" når de ikke får penger av forsikringselskapet, men har de sitt på det tørre når de unnlater å opplyse dette i reklamen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er einig i at dette høyrest villedande ut, den einaste indikasjonen du får på at dette krever kasko for å bli "gratis" er at ordet eigenandel blir nemt.

Men så lenge ikkje villkåra er nemt så burde du i utganspunktet kunne kreve å få reparert frontruta gratis sjølv om du ikkje har kasko eller del-kasko.

Lenke til kommentar

Har vært hos Hurtigruta Carglass og fått fikset en steinsprut i frontruten.

Etterpå fyllte jeg ut et skjema med navn, tlf, forsikringselskap ol. så gjorde de resten.

Jobben var gjort på 20 minutter.

Har ikke hørt noe mer fra de, eller forsikringselskapet.

De påpekte at ruten burde skiftes, da den er noe slitt.

Det står en del informasjon på deres websider: http://www.carglass.no/

Endret av Goggen90
Lenke til kommentar

Siden all reklamen sier at det er gratis, og radioreklamen ikke har noen som helst form for "liten skrift", kan jeg ikke da komme inn og slå hånda i bordet, og kreve gratis fiks av steinsprut, selv om jeg kun har ansvarsforsikring?

Jeg gir blanke i hva de MENTE, et løfte er et løfte, og måten de ordlegger seg på radio levner ingen tvil. Det ER gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...