Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Nizzen har lagt ut flere resultater:P
Hvis noen kommer med noen tall, så kommer jeg også med nye takk :p
Og du bør sjekke chipsett kjølern.

Har du prøvd og kjenne på den selv?

Hvis den er så varm så skal du brenne deg, hvis du gjør det så hadde jeg tatt chipsett-kjølern av og satt den på igjen.

Hvis den er festet med slike plastdingser så bør du bytte de ut med skruer og washere:)

 

Jeg tror det er noe feil med temp avlesning. Jeg la nettopp på en 80mm vifte uten at det hadde noe effekt på tempen.. Så jeg lurer litt, jeg har kjent på kjøleren, og den var varm. Men jeg følte ikke at jeg brant meg. Det er et EVGA 750i FTW jeg har, så ganske stor ribbe på chipset. Får se om jeg tar en nærmere titt =)

 

@TMWH

Jeg tviler ikke, men det gjør ikke stort for min del. Jeg har ikke maskien for å benche ;) Ytelsen er god nok for min del og maskinen har kommet seg innen for budsjett. SÅ jeg er fornøyd =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh.. det jeg gikk ut i fra. Det høres mer sansynlig ut også! :D Tar en ny run nå, må mekke litt mat! :D

 

Resultat:

 

508555.jpeg

 

EDIT:

 

760/1100, ikke mye forandring..

508587.jpeg

 

775/1100

508635.jpeg

 

Jeg får ikke ta mer enn 775/1125 .. Any clues?

 

Nvr mind, jeg fant ut av det. Blir flashing i løpet av kvelden :)

 

MOhahaha EDIT posten! ;D

 

Får ikke lagra biosen på kortet mitt, tør derfor ikke å flashe :(

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Dette blir på en måte litt off topic, men på en annen måte er det veldig nyttig info:

 

Her kjører jeg med 2 4890 1GB kort, men det ene kortet holder på å brenne opp (110 grader).

post-4613-1256028178_thumb.jpg

 

Her kjører jeg med ett 4890 1GB kort, 920MHz på kjernen og 1100MHz på minne. Prosessor er 3841MHz akkurat her.

post-4613-1256028195_thumb.jpg

 

Begge deler er sakset fra Post dine 3DMark06 resultater tråden her på forumet, og viser min poengsum for 1 og 2 HD4890 1GB kort.

 

Rart å se flere i denne tråden som får dårligere poengsummer enn dette med 58xx kort. Kan det være dårlige drivere, eller problemer med andre deler av systemet som gjør det. Eller er 3DMark06 rett og slett for gammel til å vise særlig fornuftige resultater på slike kort. HD58xx burde jo gitt mye bedre score enn mine "gamle" 4890 kort.

Lenke til kommentar

Det at du slår meg har nok mye med CPU'n min. Du har jo også mye lavere oppløsning enn meg (går ut i fra at det bla var meg du siktet til). Jeg har meldt inn HK til amentio, får se hva de gjør med det med temp'n. Jeg kjenner at litt overklokk hadde vært kos! =) Husker tia da jeg koste meg med P4 2GHz og Ti4200 :D

Lenke til kommentar
Det at du slår meg har nok mye med CPU'n min. Du har jo også mye lavere oppløsning enn meg (går ut i fra at det bla var meg du siktet til). Jeg har meldt inn HK til amentio, får se hva de gjør med det med temp'n. Jeg kjenner at litt overklokk hadde vært kos! =) Husker tia da jeg koste meg med P4 2GHz og Ti4200 :D

 

Siktet ikke til deg da du har en totalt avleggs prosessor sammenlignet med min. Men har også sett en del andre resultater her i tråden som ikke akkurat var noe solskinnshistorier. :)

 

Oppløsningen jeg kjører er standard i 3DMark06, og er derfor den jeg forholder meg til. Alt annet er uaktuelt i testsammenheng. Blir umulig å sammenligne med mindre folk kjører standard oppsett.

 

Men hvis resultatet til f.eks. Nizzen med 4 stk 5870 kort blir noen å 30 000 poeng, også klarer man 25 - 26 tusen poeng med 2 stk 4890 ;) Da er det enten noe galt med testen, eller noe annet ris ruskende galt. F.eks. skaleringen i 3DMark06 som fungerer særdeles dårlig. I alle fall når vi tar med i sammenligningen at det ene kortet mitt throttlet noe forferdelig i den testen hvor jeg kjørte 2 kort, grunnet varme (ingen klaring overhodet mellom kortene). Tipper jeg ville fått en god del høyere score med 2 kort hvis jeg hadde hatt en lengre Crossfire bro.

 

Det skal uansett bli morsomt å se når Sapphire kommer med sine Vapor-X kort. Skal kjøpe et par 5870 Vapor-X så snart sjansen byr seg.

Lenke til kommentar
Det at du slår meg har nok mye med CPU'n min. Du har jo også mye lavere oppløsning enn meg (går ut i fra at det bla var meg du siktet til). Jeg har meldt inn HK til amentio, får se hva de gjør med det med temp'n. Jeg kjenner at litt overklokk hadde vært kos! =) Husker tia da jeg koste meg med P4 2GHz og Ti4200 :D

 

Siktet ikke til deg da du har en totalt avleggs prosessor sammenlignet med min. Men har også sett en del andre resultater her i tråden som ikke akkurat var noe solskinnshistorier. :)

 

Oppløsningen jeg kjører er standard i 3DMark06, og er derfor den jeg forholder meg til. Alt annet er uaktuelt i testsammenheng. Blir umulig å sammenligne med mindre folk kjører standard oppsett.

 

Men hvis resultatet til f.eks. Nizzen med 4 stk 5870 kort blir noen å 30 000 poeng, også klarer man 25 - 26 tusen poeng med 2 stk 4890 ;) Da er det enten noe galt med testen, eller noe annet ris ruskende galt. F.eks. skaleringen i 3DMark06 som fungerer særdeles dårlig. I alle fall når vi tar med i sammenligningen at det ene kortet mitt throttlet noe forferdelig i den testen hvor jeg kjørte 2 kort, grunnet varme (ingen klaring overhodet mellom kortene). Tipper jeg ville fått en god del høyere score med 2 kort hvis jeg hadde hatt en lengre Crossfire bro.

 

Det skal uansett bli morsomt å se når Sapphire kommer med sine Vapor-X kort. Skal kjøpe et par 5870 Vapor-X så snart sjansen byr seg.

 

Jeg får 30k i 3d06 med 2 kort. Dette er nesten uklokka skjermkort.

 

Hvis du hadde tittet litt i første post, så ville du ha sett at jeg fikk 26800 poeng i 3dmark 06 med ETT 5870kort :mrgreen:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...