Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus og Msi har unlocka bios, slik at man kan klokke lengre i CCC og andre oc programmer som msi afterburner :)

 

En grunn for at jeg valgte å kjøpe Asus ;)

 

Mange også som flasher korta sine med ASUS eller MSI bios. Dog da mister man garantien. Litt vanskelig å bortforklare hvis det er et "dødt" kort man sender inn og det har feil bios :p

Lenke til kommentar

Først:

zitrix2 ro ned litt nå :D

 

Ok big, question her:

Har kjøpt DDR3 ram og i7 920 D0 u utlandet så jeg kan selge det her uten tap, det jeg da lurer på er om jeg skal holde meg til det og tape 2100-3900,- eller bare kvitte meg med det og bare beholde min QX9650 og X38 hovedkort ?

Er student med lite penger og sliter egenlig litt økonomisk :(

 

Hva tykkest folket ?

Vil ikke lese at jeg burdte beholde i7 bare fordi det er nyere osv. :p

Lenke til kommentar

Altså, det er ikke SÅ stor ytelsesforskell mellom i7 og C2QX at det gjør no, men noen er villig til å betale for den økte ytelsen til i7. Nå er ikke jeg så inne i din økonomiske situasjon, men selv hadde jeg beholdt QX9650, det er jo en god klokker og har mer en nok ytelse for de fleste. Men for noen er jo i7 et bedre valg, kommer helt ann på hva du bruker maskina til. Er mye annet du kan bruke 2100-3900 Kr på. Ditt valg ;)

 

Men, back on topic;

Lurer på om jeg skal bestille 5870 eller 5850, åssen er det med BIOS'er på 5850, er det noen bedre der som Asus og MSI sine på 5870 korta ?

Lenke til kommentar

Siden Nizzen ikke tør å legge ut tall før andre, så får vel jeg gjøre det. Ganske beskjeden rig detta og alt på stock. Standard setting i 3DMark06.

 

508466.jpeg

 

EDIT: Jeg har et chipset som måler 125grader, så er litt bekymra for å gjøre noe overklokking på CPU iallefall. Får se hva det blir til med GPU'n. Det er et HD5850 hvis noen er i tvil.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Nizzen har lagt ut flere resultater:P

 

Og du bør sjekke chipsett kjølern.

Har du prøvd og kjenne på den selv?

Hvis den er så varm så skal du brenne deg, hvis du gjør det så hadde jeg tatt chipsett-kjølern av og satt den på igjen.

Hvis den er festet med slike plastdingser så bør du bytte de ut med skruer og washere:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...