Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den kommentaren må sees i sammenheng med dette og forhistorien her og starten her.

 

Clarkbar's ble testet og funnet for lett til bruk i 3d bencher, til tross for mange mhz. Hicookie viste at med rett mem/qpi kunne clarkbar's yte godt, og nå finner de at den også kan brukes ganske bra i 3d bencher.

 

Foreløpig bare gigabyte og evga kort som klarer dette, men tipper de andre også dilter etter når de klarer å finne ut hva gigabyte/hicookie har gjort.

 

X58 er ikke så sulteforet på båndbredde at dette tipset har mye si.

 

 

Men, ganske morsomt å følge med på utviklingen :)

Lenke til kommentar

Nå fått re-installert win7 og klokket Q9550, ser ut som den trengte en hel del ekstra volt på FSB men coreVolt fungerte flott på veldig lavt 1.25, tempen er forholdvis lav 39 idle og rundt 55load (kommer selvsagt an på hovr lenge man kjører 100% load).

 

Kjørte en rundet 3dmark06 med u-klokket 5970 (systemet blir så j.. ustabilt i 2d når jeg klokker det at jeg sjekker hvor langt jeg kommer på cpu først så ikke jeg stadig blir avbrutt av skjermkort frys). Jeg har klokket til 3.6 med 3dmark forteller 3.8 ?, får videre en score på 22.000 på dette, er dette en 3.6 score på u-klokket 5970? (3dmark06 må vise feil)

 

edit

Ligger nå stabilt på 3.9 men fikk ikke så veldig mye mer i 3dmark06 rundt 22.700, temp har økt til 44 idle og ca 64 load. tror jeg lar systemet stå her en stund. 5970 står på moderat klokk 900-1100 mye pga ustabiliteten jeg opplever med det (gidder ikke prøve å tyne det).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Bruker 1.41 som etter det jeg vet er den nyeste som fungerer powerplay messig på alle offisielle jeg har prøvd, men alle betadrivere så fungerer ikke powerplay på kort nr.2

Og jeg har prøvd de fleste ettersom Nizzen er ganske rask med og finne de:P

 

Men jeg vet ikke om det er en Afterburner etter 1.41.

 

Mye bedre og bare ha denne sia i bookmarks eller noe: http://event.msi.com/vga/afterburner/images/?C=M;O=A her ligger alle afterburnere.

 

Beta 6 kom i går.

Lenke til kommentar

Registrerte ikk et eneste problem etter 1 time Dragon Age og 3 timer MassEffect 2 som jeg fikk key til kl 01 i natt. BANK I BORDET! (etter ny driver), mye inn og ut til dekstop i denne perioden. Forbanna trøtt på jobb nå :D , men fy F.. for et spill!, heldigvis mye mer tillrettelagt til Pc med masse goody eyecandy (inkl 16xAF). Skle som ei barnerumpe uten fps drops.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Registrerte ikk et eneste problem etter 1 time Dragon Age og 3 timer MassEffect 2 som jeg fikk key til kl 01 i natt. BANK I BORDET! (etter ny driver), mye inn og ut til dekstop i denne perioden. Forbanna trøtt på jobb nå :D , men fy F.. for et spill!, heldigvis mye mer tillrettelagt til Pc med masse goody eyecandy (inkl 16xAF). Skle som ei barnerumpe uten fps drops.

 

Nice, skal hjem og legge inn ny driver og spille litt skjønner jeg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...