Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden

Nizzen

Anbefalte innlegg

Turbo: Bare lag profil på vifta det;)

Foreks. sett - til profil 1 så er det ordnet.( burde ihvertfall bli det )

Problemet med afterburner og beta-driverne( gjelder også nyeste 10.1 ) er at den nekter og styre vifta på kort 2. Eller klokke ned til 2d.

Overdrive er iriterende.

Update på Black screen freeze i Win7:

Har lagt inn helt fersk win7 uten og oppdatere så jeg kan luke ut den sikkerhetsoppdateringen, hittil så har jeg ikke hatt noen freezes..

Men vi snakker om 1 til 2 ganger på 14 timer...så i løpet av morgen dagen vet jeg om det fungerte.

Skal også kjøre the old good memtest i morra for og luke ut minnet, men tvilsom at det er det.

Til den\de som ville jeg skulle holde dette oppdatert=)

har prøvd, den klarer ikke force vifte på fullt.

har du 5970 nå Soppen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, desverre:P

Driver og kuker med 5870 og black sreen freeze...og har bestemt meg for og være kronidioten som skal finne ut hvorfor den kommer :!:

5890 vet jeg desverre ikke om det jeg sier funker på siden jeg ikke har det.

Det jeg vet er at noen drivere og afterburner ikke går så veldig bra sammen.

Men regner med at du har testet flere drivere også?

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Nei, desverre:P

Driver og kuker med 5870 og black sreen freeze...og har bestemt meg for og være kronidioten som skal finne ut hvorfor den kommer :!:

5890 vet jeg desverre ikke om det jeg sier funker på siden jeg ikke har det.

Det jeg vet er at noen drivere og afterburner ikke går så veldig bra sammen.

Men regner med at du har testet flere drivere også?

kjører på stock jeg nå.. får holde det. Har 2 x 5870 i denne maskinen.

H

Lenke til kommentar
hmmm, rart.. den starter normalt, dvs at viften går rundt?

du kan evt droppe den psu starter tingen, og bare kjøre med TT850 watteren på hele tiden.. (kortslutting av to punkter)

H

Ja den starter normalt og viften går, testet også med å la den gå hele tiden uten at det hjalp. Har erklært TT 850Wen for død, men fikk systemet igang med 2x Msi 1000W så jeg fortsetter å teste i dag. :yes:

Jeg ser at i Afterburner så kan jeg bare sette core til 1100 og mem til 1300 på 5970en mens i CCC så er max 1200 på core og 1500 på mem, er det noe jeg kan gjøre for å øke disse?

Lenke til kommentar

du kan evt droppe den psu starter tingen, og bare kjøre med TT850 watteren på hele tiden.. (kortslutting av to punkter)

H

Ja den starter normalt og viften går, testet også med å la den gå hele tiden uten at det hjalp. Har erklært TT 850Wen for død, men fikk systemet igang med 2x Msi 1000W så jeg fortsetter å teste i dag. :yes:

Jeg ser at i Afterburner så kan jeg bare sette core til 1100 og mem til 1300 på 5970en mens i CCC så er max 1200 på core og 1500 på mem, er det noe jeg kan gjøre for å øke disse?

hmmm, litt usikkert på 5970, men på 5870 var biosflash det eneste som hjalp. gikk fra 900mhz maks til 1800mhz med msi biosen. mulig det er samme greiene på 5970?

H

Lenke til kommentar

H

hmmm, litt usikkert på 5970, men på 5870 var biosflash det eneste som hjalp. gikk fra 900mhz maks til 1800mhz med msi biosen. mulig det er samme greiene på 5970?

H

Det funker ikke med 2 PSUer i hvertfall har nå prøvd med 2x MIST 1000W. Har prøvd å koble de sammen og å kortslutte på samme måte jeg gjør når jeg tester vannkjølingen men det funker ikke. :(

Noen tips?

Ang max OC så er det i CCC 1800/2600 på 5870ene som er flashet med MSI bios og 1000/1500 på 5970(MSI) mens det i Afterburner er 1275/1560 på 5870ene og 1090/1300 på 5970.

Edit!

Nå har jeg målt alle PCIe kontaktene og de gir 12,2v alle sammen, så da får skjermkortene strøm. Det ser alikevel ut som om de ikke drar igang når jeg prøver Vantage, prøvd med alt på stock.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Har endelig fått orden på riggen og min Mist 1000w holder enn så lenge til å klokke så langt jeg er kapabel til med mine radeon 5xxx i quadfire.Kom meg igjennom Vantage med CPU på 4620MHz nå ,vcore på 1,53750 Maks temp CPU 73 og GPU 33, men det begynner å bli j.. kaldt her

Score P37635

Skal se om jeg klarer å pushe CPU opp på 4,7-4,8 får se om det går å få over 38k på vann.

Edit. sorry for dobbel post. :blush:

Endret av minhund
Lenke til kommentar
hmmm, er ikke den cpu scoren bittelitt lav minhund? kan virke som cpuen throttler?

ellers helt vanvittig godt med fire kort på over 1000Mhz :D

Lurte litt på hvorfor den ble så lav ja, kjørte med ganske høy vcore som du ser og CPU og IOH clock skew på 500ps/100ps. Leste at det kunne ha litt å si på ytelse, mulig jeg er helt på jordet. :hmm:

Er veldig fornøyd med 5xxx kortene mine ja, lave temps og ingen artifacts så jeg har vel mere å gå på?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et Q9550 for å få mer fart i 5970 i dag men funka dårlig gitt. Gammle Q6600 gikk lett til 3.51. Etter å ha stanget i veggen en god stund har pcen nå stoppet under boot screen der man kan velge - Boot from Cd press key - men keyboardet funker ikke (ingen av keyboardene funker), men keyboardet fungerer i bios og rett før boot.

Det betyr at jeg står helt fast uten mulighet til re-innstalasjon eller komme meg videre... Men for høre i en annen tråd.... oi så oppgitt.

Lenke til kommentar

Biosen på Hk er flashet ja, tror du det har en sammenheng...

edit

Du hjalp meg på rett vei, så i bios at usb legacy support var slått av. satt fast pga keyboardet funket i bois, og rett før boot som nevnt. Tror det stod default på før hmm uansett takk for forslaget.

Men boot sektoren er helt f... , reprasjon av oppstart filer på win7 dvd funka ikke. Prøvdet så og lage dual boot ved å stoppe ny win7 innstallasjon etter første boot, det funka nesten men fikk error på vei inn. Helt utrolig at MS ikke har en enkel fiks når boot.ini fila er/blir f.. enda, har slite med samme dritten siden 98 (men på 98 haddet jeg alle fall en boot diskett). Spillene har også begynt med den geniale ideen med å legge save filer etc i minedokumeter på OS, så nok en gang mister jeg alle Save filer etc til div spill(mulig jeg kjøper en ny HD og innstallerer win7 på nytt der). Og dette som skulle være en kul kveld (.

Men hva går man ikke mellom for et pr ekstra Fps hehe, Under OC av Cpu i dag haddet jeg en J.. fin blanding av Skjermkort frys i 2d cpu bluescreens, herlig miks. Men utgangspunktet var at jeg fikk mye dårligere resultater en med mitt gammle Q6600 3.51 og det gadd jeg ikke å godta, så fortsatte med Oc

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...