Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Jeg innser at jeg har mye å lære når det gjelder klokking, men klarte å komme igjennom Vantage med CPU @ 4494 MHz.

 

riggen trekker sikkert ca 500-700w mer hver bruk av skjermkort.. psuen din som ikke leverer nok kanskje?

Problemet mitt er sansynligvis at jeg overbelaster 1 av railene på PSU, kjører med den gamle versjonen av Mist 1000W som har 4 rails og maks 20 amper pr rail. Ved overbelastning så kutter den strømmen på aktuell rail. Skal teste med en Mist 1000W med single rail i dag for å se om jeg kan klokke lengre + teste med 2 PSUer

 

hva skjer når maskinen ikke klarer det? rebooter den, eller henger den? hvis psuen hadde kuttet ut ene railen, så ville du hørt en hel masse gnøl fra skjermkort(ene). mer sannsynlig at den kanskje bare gir ut 11.7v og gpuene henger, f.eks.

 

Haakon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle prøve å flashe det eine hd5970 kortet mitt. Saphire kortet.

For med en gang jeg justerer på core clock så begynner det å komme svarte streker som blinker på skjermen. Bare asus kortet klokket 900/1100 uten problemer. Så vet ikke om det er saphire kortet som er årsak til dette. Noen andre som kjører 2x5970 kort og har dette problemet?

 

Og så virker det som att det ikke er gpu 1-2 som hører sammen, men heller 1-3 og 2-4.

Lurer på om 1-3 er saphire kortet og 2-4 er asus sitt.

 

Det skal jo gå og flashe begge sammtidig mens dem er i crossfire. du får 0,1,2,3 gpu i atiflash. Men burde jeg flashe med asus bios eller msi bios.? Tar da såklart backup av alle fire gpu'r. Så kan jeg restore dem om nødvendig.

 

Her fannt jeg liste over hd5970 bioser.

http://www.techpowerup.com/vgabios/index.p...=&memSize=0

Lenke til kommentar

Det funker ikke med 2 PSUer :wallbash:

Koblet 2x 5870 til PSU nr 2 men de er ikke med ser ikke ut som om de får strøm.

Alt er koblet riktig men det virker ikke som den gamle TT 850W gir noe på PCIe linjene.

Nizzen eller DP noen tips.

 

Koblet sammen PSUene med denne Kabel for tilkobling av strømforsyning 2

 

@turbo_fever det spiller ingen rolle om du tar ASUS eller MSI bare du kjører den samme på alle. Jeg har også det problemet med GPUene i Afterburner 5970en blir GPU 1 og 4 mens de to 5870ene bilr 2 og 3.

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Jeg og Nizzen koblet med en slik en 1050 og en 1200w , og vi opplevde null tull til min store overraskelse. Vi brukte den 1050w til 2 av kortene og 1200w til systemet og de 2 andre kortene.

Mistenker at TT850en er død, den har ligget på loftet i 4 mnd, tester med en MIST 1000W til nå.

Lenke til kommentar

Det blir bare og skrive dette når du skal flashe da. for jeg kaller den fila som ha 501M for asus01.bin og den som hadde 501S som asus02.bin

 

Backup filene kaller jeg da bare xxx.01-04 Så skal det flashes tilbake så starter jeg på 1 og går til 4. Bare sjekker så det blir rett :D Ellers går ca 10k opp i fyr:)

 

 

atiflash -f -p 0 asus1.bin

atiflash -f -p 1 asus2.bin

atiflash -f -p 2 asus1.bin

atiflash -f -p 3 asus2.bin

Lenke til kommentar
Det blir bare og skrive dette når du skal flashe da. for jeg kaller den fila som ha 501M for asus01.bin og den som hadde 501S som asus02.bin

 

Backup filene kaller jeg da bare xxx.01-04 Så skal det flashes tilbake så starter jeg på 1 og går til 4. Bare sjekker så det blir rett :D Ellers går ca 10k opp i fyr:)

 

 

atiflash -f -p 0 asus1.bin

atiflash -f -p 1 asus2.bin

atiflash -f -p 2 asus1.bin

atiflash -f -p 3 asus2.bin

Ser rett ut det der ja, kjør på :thumbup:

Lenke til kommentar

Haha, kjør på sier den karen ja. Det tenker jeg nok.. Går det på tryne så får jeg vel bruke et 4870x2 som hoved hort ilag med ett 5970 for og flashe tilbake.. Hmmm får håpe det går og att den der blinkingen med svarte streker går vekk da.. :wallbash:

 

Virket som det bare var i 2d ja kom jeg på

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd, bare slapper av, for det er så stressa på jobb att mange av oss der holder på å bli gal. Tar det kanskje imårra eller i helgen. Sattse på å få kloka til vertfall 900/1100+ da. Om det blir stabilt.

 

Disse stripene som kommer ja, er samme som jeg fikk med asus kortet i 2d på 950/1200 på 1,237v. Det funker i 3d. Så kanskje det ikke er nå med klokkingen slik jeg tenkte.

Det er vel driver relatert sikkert.. :hmm:

Lenke til kommentar
Det funker ikke med 2 PSUer :wallbash:

Koblet 2x 5870 til PSU nr 2 men de er ikke med ser ikke ut som om de får strøm.

Alt er koblet riktig men det virker ikke som den gamle TT 850W gir noe på PCIe linjene.

Nizzen eller DP noen tips.

 

Koblet sammen PSUene med denne Kabel for tilkobling av strømforsyning 2

 

@turbo_fever det spiller ingen rolle om du tar ASUS eller MSI bare du kjører den samme på alle. Jeg har også det problemet med GPUene i Afterburner 5970en blir GPU 1 og 4 mens de to 5870ene bilr 2 og 3.

 

hmmm, rart.. den starter normalt, dvs at viften går rundt?

 

du kan evt droppe den psu starter tingen, og bare kjøre med TT850 watteren på hele tiden.. (kortslutting av to punkter)

 

H

Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd, bare slapper av, for det er så stressa på jobb att mange av oss der holder på å bli gal. Tar det kanskje imårra eller i helgen. Sattse på å få kloka til vertfall 900/1100+ da. Om det blir stabilt.

 

Disse stripene som kommer ja, er samme som jeg fikk med asus kortet i 2d på 950/1200 på 1,237v. Det funker i 3d. Så kanskje det ikke er nå med klokkingen slik jeg tenkte.

Det er vel driver relatert sikkert..

 

Hatt det samme, krangler litt enda med stort sett greit.

 

Først flashet jeg biosen (sapphire OC versjon) så brukte jeg direkte en OC jeg viste var stabil* (som du bruker og som jeg fikk forslag fra minhund om å bruke), i msi afterburner må du ha en 2d profil som er stock og en 3d profil. Husk også vifte kontroll, den er så enkel og genial at du ikke trenger forklaring på hvordan.

 

*=Lest på nett at om du klokker for mye blir det rot i en config fil og du må starte prosedyren på nytt, selv tviler jeg på at dette stemmer men tok ingen sjangser.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Så du lager en profil på nr1 med stock settings, så en på 2 med klokka settings.

I profilvinduet så velger di 1 på 2d og 2 på 3d.

 

Eneste med msi afterburner er att den greier ikke å holde viften på konstant nivå. Regulerer seg ved start av 3dm. Så ut sette til det det skal være å fyre opp igjenn. Å når testen er ferdig justerer den på seg igjenn. Samme med andre skjermkort og hovedkort..

 

Sorry om det er mye ot på meg idag..

Lenke til kommentar

jeg hadde en KJIP bug med msi afterburner her forleden. satt volt til 1350, og gpu klokk til 1030, tok ikke lagre til startup.

 

dette resulterte i at Ati Overdrive hadde lagret 1030 som sin klokk, og holdt denne selv om windows restartet. volten holdt seg dog ikke, så maskinen hang seg med en gang driverene ble lastet. jeg liker ikke overdrive, den skal ikke lagre en dritt.. MED mindre jeg sier det er greit!!! irriterende.

 

ellers slet jeg litt med vifte på 100% med tre kort, to kort fungerte det helt fint.

 

H

Lenke til kommentar

Turbo: Bare lag profil på vifta det;)

Foreks. sett - til profil 1 så er det ordnet.( burde ihvertfall bli det )

 

Problemet med afterburner og beta-driverne( gjelder også nyeste 10.1 ) er at den nekter og styre vifta på kort 2. Eller klokke ned til 2d.

 

Overdrive er iriterende.

 

Update på Black screen freeze i Win7:

Har lagt inn helt fersk win7 uten og oppdatere så jeg kan luke ut den sikkerhetsoppdateringen, hittil så har jeg ikke hatt noen freezes..

Men vi snakker om 1 til 2 ganger på 14 timer...så i løpet av morgen dagen vet jeg om det fungerte.

Skal også kjøre the old good memtest i morra for og luke ut minnet, men tvilsom at det er det.

Til den\de som ville jeg skulle holde dette oppdatert=)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...