Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

@minhumd

 

Det er jammen meg bra score du får for tia.. Tror ikke jeg har sjangs på å nærme meg.

Ikke med ett hk som bare går i 8x 8x pcie ved bruk av 2 kort :thumbdown:

Ser og att ditt 5970 klokker bedre enn mitt asus kort. Blei små buggy på samme som du brukte på 950mhz

 

Skulle testet dem på mitt x48, kanskje det ha blitt bedre. Og en ting til. Har det noe betydning om du klokker nvidia kortet når du kjører det ilag med ett ati kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om 2stk 58xx i CrossfireX vil skalere bedre i framtiden med en ny driver f.eks?

 

Bare et eksempel:

 

Slik som det er nå så kan jo 2stk Geforce 8800GTS slå 2stk 5850 i 3dmark06. Har selv et gammelt 8800GTS kort som jeg fikk 14k i 3dmark06 med litt klokk. Og i SLI har jeg sett noen som klarer å komme opp i 28k. 100% ytelsesøkning, og med 58xx kort er det vel bare 30% cirka?

3Dmark06 skalerer vel generelt dårlig utover 1 gpu, men når det gjelder 8800GTSene så har du vel kjørt testen med Physx. Med Physx på så får man veldig høy cpuscore fordi gpuene hjelper cpu i cputesten.

 

06 er en gammel benchmark, så ATI 58xx gir ikke så mye mer ytelse enn 8800 GTS kort. I Vantage derimot er forskjellen stor.

 

post-35359-1263234442_thumb.jpg

post-35359-1263228748_thumb.jpg

 

Disse to testene har jeg kjørt med single og dual 8800 GTS 512 kort, uten PhysX.

 

Med ett 5850 i samme oppsett:

 

post-35359-1263228965_thumb.jpg

 

Håper å få prøvd 2 stk 5850 i CF snart, så da får jeg se hvor godt/dårlig det skalerer.

 

Men 1 stk 5850 er allerede raskere enn 2 stk 8800 GTS.

 

I Vantage får jeg med 8800 GTS 512: 9152 (1x) og 16124 (2x), så der er ytelsen til 5850 mye bedre (21549 med 1x).

 

Edit: Fixed single 8800 GTS uten PhysX.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar
Er jo bra du kommer flyttende til Molde da nizzen?? Hjelper meg med klokking du. Få crysis til å gå..

 

 

Ja hvilken størrelse er du, nei hvile produkter viser du fram.

Det er hva jeg ser for meg når det er sånn damer som promoterer. Eller hva di gjør..

 

Kommer til molde etterhvert :) Har søkt på mange jobber allerede.. Men jeg må ha et internett som duger. Virker ikkje lett å få det i Molde? Finnes det fiber i det heletatt der? Er blitt litt kresen etter den linja jeg har nå :cry:

Lenke til kommentar
Eneste plassen det er 100mb linje er på høyskole hyblene. Er ikke 100% sikker men synnst en jeg kjenner sa han hadde mer en 20mbit. Må spørre, men får for meg han sa 60. Men er sikkert på vidda nå..

 

Så lenge det er synkront, så kan jeg klare meg med 10mbit. til nød :p

 

Jaja, overlever nok med adsl eller.no ;)

 

 

 

 

:eek:

Lenke til kommentar
OldMan du som har erfaring med klokking, kan CPU klokken "ødelegge" GPU klokk?

Kjører samme klokk på GPUene som tidligere men økte CPU til 4,5GHz, CPU klarer Prime og OCCT i 1 time uten problem men vantage stopper i første test. Kan for lite power skape dette?

Er nok flere som kan mer enn meg, dp osv.

 

Men, ja, med ett så kraftkrevende oppsett som det du kjører er det veldig sannsynelig at du ikke klarer max cpu og max gpu klokk samtidig.

Lenke til kommentar
Flytte til Molde? Ikke langt ifra der jeg bor det. ^^

 

Skal sjekke den guiden du posta i første post nå om hvordan jeg får til PhysX. :p

Er det enkelt?

 

Det er ganske enkelt hvis du leser den guiden som ligger i 58xx OC tråden (første inlegg)

 

Jeg fikk det til med å lese på den guiden. Får du det ikkje til første gangen, så prøv en gang til :)

Lenke til kommentar
Faen da.. Jeg kommer meg ikke inn i "Safe Mode".. Jeg trykker på F8 men da kommer bare valgene "Start windows repair" eller "Start Windows Normally"

 

Hvorfor får jeg ikke velge om å komme inn i safe mod? :S

 

Kanskje fordi du er noob? :p

 

Seriøst. Prøv MYE og google MYE før du spør :) Det lærer du mest av. Du har ikkje akkurat prøved lenge siden du posta sist ;)

 

Ikkje for å være teit, men det er faktisk kjekt å prøve og feile selv noen ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...