Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sliter fortsatt med frysing i 2d med mitt sapphire 5970 oc etter bios flash og driver 9.12. Muligheten er da større for at det er noe galt med skjermkortet men har sett mange har samme problem på nettet. Trolig skjer det sjeldnere nå (en før bios flash), sist skjermen fryste hvar når jeg gikk rett ut og inn av et spill med windows tasten. Noen som har forslag?.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
sliter fortsatt med frysing i 2d med mitt sapphire 5970 oc etter bios flash og driver 9.12. Muligheten er da større for at det er noe galt med skjermkortet men har sett mange har samme problem på nettet. Trolig skjer det sjeldnere nå (en før bios flash), sist skjermen fryste hvar når jeg gikk rett ut og inn av et spill med windows tasten. Noen som har forslag?.

1 eller 2 skjermer?

Lenke til kommentar
Bruker 1 skjerm.

Var vel noen betatestere på Rage3D som mente at 157mhz på core var for lavt ved bruk av 2 skjermer, pluss noe bøll med 9.12 hotfixen og powerplay.. Siden du bruker 9.12 og kun 1 skjerm, så er det lite jeg kan finne på.. Ville testet med en økning av volten på GPU under idle, bare for å se om dette løser det, gjør det det, så er vel rma neste vil jeg tro, gjør det ikke det, så er det noe annet som er årsaken...

Lenke til kommentar
Var vel noen betatestere på Rage3D som mente at 157mhz på core var for lavt ved bruk av 2 skjermer, pluss noe bøll med 9.12 hotfixen og powerplay.. Siden du bruker 9.12 og kun 1 skjerm, så er det lite jeg kan finne på.. Ville testet med en økning av volten på GPU under idle, bare for å se om dette løser det, gjør det det, så er vel rma neste vil jeg tro, gjør det ikke det, så er det noe annet som er årsaken...

Takk for svar, skal prøve litt mer volt i 2d.

Prøver i det lengste å unngå retur da jeg handlet hos MPX (pr dårlige erfaringer der ang retur)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

System

- Asus P5E x38 / PCIex2.0

- Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

- XFX Radeon HD 5870 1GB

- 4GB DDR2 800MHz

- 750W Thermaltake Toughpower Modular

- Xigmatek HDT-SD964 CPU kjøler

(kjører alt stock!)

Crysis Warhead

//////////// Summary \\\\\\\\\\\\\

01.08.2010 21:32:18 - Microsoft Windows 7 Ultimate

DirectX 10 ENTHUSIAST 3X @ Map: ambush @ 0 1680 x 1050 AA 0xx

==> Framerate [ Min: 19.74 Max: 49.97 Avg: 40.23 ]post-127706-1262983657_thumb.png

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Nettop spilt ca 3 timer uten problemer, går tilbake til 2d så begynner driver feilen med frys og meldet seg igjen.

Det er sapphire OC 5970 jeg har, kortet fungerer jo men jeg mistenker en eller annen feil innstilling i bios gjør at kortet blir ustabilt i 2d (mange fler som har problemet på nett). Tror dere det hjelper å feks flashe med XFX XXX bios versjon?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...