Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som er litt rart var at Afterburner valgte den volten selv på alle GPUene, om jeg setter 1235mV eller 1225 mV og trykker apply så spretter den opp til 1237mV. Noen som vet hvorfor det skjer?

innebygget step..

Ok så den setter minimums volt i forhold til GPU MHz.

Hvordan går det med benchingen? Har du fått liv i 3520en?

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Det som er litt rart var at Afterburner valgte den volten selv på alle GPUene, om jeg setter 1235mV eller 1225 mV og trykker apply så spretter den opp til 1237mV. Noen som vet hvorfor det skjer?

innebygget step..

Ok så den setter minimums volt i forhold til GPU MHz.

Hvordan går det med benchingen? Har du fått liv i 3520en?

fikk liv i 3520en.. biosen tok 3540, men ville ikke ha 3520.. DET er rart :D

riggen krangler som rakkern, klarer ikke mer enn 4200Mhz uansett.. nå klarer den ikke laste windows engang :D systemtemp på -3C.. haha

edit: fikk til EN run i dag.. på 4.2Ghz.. fett :D, med temperaturen jeg hadde på cpu ville jeg klart 4.7Ghz hvis alt hadde stemt.. denne kjørte jeg på 4.4Ghz i kasse i går. noe er GALT.

EDIT2: fikk jazzet opp cpuen inne nå, 4.4Ghz.. 4.5Ghz går med ca 1.5v ser det ut som. legger også ved en bugged run, jeg sliter med artifacts med mindre kortene står 110% riktig i sloten sin. lavere GT1, men MYE høyere GT2.

post-88790-1262560448_thumb.jpg

post-88790-1262564597_thumb.jpg

post-88790-1262564704_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Flott reultat selv med en buggy CPU, du er kun 1000 poeng unna det jeg får med mitt oppsett med 4,4GHz på CPU.

Fikk du prøvd maks gpu/mem klokk på kortene?

Ser at jeg taper endel med mitt 16x-8x-8x oppsett.

du kan umulig tape på akkurat det, rett og slett fordi mitt EVGA 760 også har 16x-8x-8x :D

fikk ikke testet maksklokk, viftehastigheten ville ikke alltid stå på 100%.

Lenke til kommentar

HM skalerer dårlig fra 3 til 4 GPUer, men det var jeg vel klar over.

Skalerer vel egentlig ikke så bra fra 1 til 2 heller, men det kommer vel bedre drivere som vil rette på det etter hvert.

Endret av minhund
Lenke til kommentar
HM skalerer dårlig fra 3 til 4 GPUer, men det var jeg vel klar over.

Skalerer vel egentlig ikke så bra fra 1 til 2 heller, men det kommer vel bedre drivere som vil rette på det etter hvert.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=241909

sjekk ut den, han kjører 8-8-8-8.. :D så lenge det er pci-express 2.0 skal det ikke ha noe å si. hvorfor bestilte du ikke EVGA 762 4-Way SLI? Det kortet er bedre enn P6T7. kanskje jeg skal prøve å få lånt meg enda ett kort, trenger litt 4 way på E760 også :)

Lenke til kommentar
Det med at evga er bedre enn supercomp. kan diskuteres, er et meget godt kort begge 2.

Men på bclk så er det vel liten tvil om at Evga går av med seieren ja:)

Hvor høy BCLK klarer dere med Supercomputer?

Jeg føler meg trygg på ASUS biosen, men har kun klokket ned med mitt EVGA 790i :p

Har en E8600 som står i det kortet klokket ned til 2GHz for å spare strøm siden den brukes som medieserver og er på hele tiden.

Lenke til kommentar

Utifra Bodar @ guru3d.com så skalerer supercomputer bedre enn 4-way sli med 4stk 5870 kort.

Hva bclk angår, så vet jeg ikkje.

evga 4-way er vel ikkje så evig lett å få tak i heller?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nesten umulig å få tak i etter det jeg har lest på XS.

Kan du ikke prøve Nizzen, det er jo bare å senke multi så lavt du kan og prøve å boote på 220 og oppover.

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Utifra Bodar @ guru3d.com så skalerer supercomputer bedre enn 4-way sli med 4stk 5870 kort.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=518501

ikke så lett.. hehe :D

var 2 på lager i sted, 1 nå. personlig ville jeg lett gått for 4way, er en grunn til at alle de tøffe guttene kjører EVGA.

edit: evga kortet er STORT.. sjekk at du har plass.. eneste grunnen til å kjøpe asus i mine øyne.

edit2: http://www.techpowerup.com/111947/EVGA_Dua...d_Pictured.html

haha.. 2 x 8pin til cpuene + 2 x 6 pin til cpuene.. PLUSS en 6 pin til hket. satan.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=518501

ikke så lett.. hehe :D

var 2 på lager i sted, 1 nå. personlig ville jeg lett gått for 4way, er en grunn til at alle de tøffe guttene kjører EVGA.

edit: evga kortet er STORT.. sjekk at du har plass.. eneste grunnen til å kjøpe asus i mine øyne.

edit2: http://www.techpowerup.com/111947/EVGA_Dua...d_Pictured.html

haha.. 2 x 8pin til cpuene + 2 x 6 pin til cpuene.. PLUSS en 6 pin til hket. satan.

Satan for ett kort, må være rik for å fylle opp dette kortet. Evga 4-way SLI er på lager flere steder enn på komplett sist jeg sjekket ihvertfall.

Får man plass til 4 stk 5970 på Evga kortet?

Lenke til kommentar

HD5970 bruker jo bare 2 slotter i bredden, det er lengden som er plass issue, men på HK vil jeg tro at det er dimmensjonert til å ha plass til 4x kort med 2 slots kjøing, med tanke på at det er 7 spor, tipper jeg at annen hver er PCI-e x16, så plass blir det no! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...