Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden

Nizzen

Anbefalte innlegg

nå kjøpte jeg meg faktisk ett kort til.. fikk tak i en lang crossfire bridge og dyttet inn msi kortet.. hva skjer? jo, maskinen er så ustabil atte HJÆLP.. aldri følt meg så hjelpesløs innen pc før.. satan!

maskinen klarer såvidt installere driverene (1 av 3 ganger), og maskinen gir meg random bluescreens i windows IDLE :D, dro ut ett kort, og vips.. null stress.

prøver i slot 2 senere, så får vi se.. har kjøpt 3 x GTX 260 i denne maskinen uten stress før, må være noe annet..

Har du fått deg et spøkelses kort :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i starten slet jeg med artifacts osv.. helt kaos.. hehe, trodde at det var det nye kortet som bugget, men nå fungerer alt fint med bare det kortet i maskinen.. dritt.

eneste muligheten nå er slot 2 på siste kortet, kontra 3. evt bytte til gamle bridgen. (korte).

nå husker jeg VELDIG godt hvorfor jeg byttet fra ati, og hvorfor jeg alltid gjør det til alt annet enn benching. :D blir nok Fermi til våren ja, bare temme disste sure kortene først :)

Lenke til kommentar
i starten slet jeg med artifacts osv.. helt kaos.. hehe, trodde at det var det nye kortet som bugget, men nå fungerer alt fint med bare det kortet i maskinen.. dritt.

eneste muligheten nå er slot 2 på siste kortet, kontra 3. evt bytte til gamle bridgen. (korte).

nå husker jeg VELDIG godt hvorfor jeg byttet fra ati, og hvorfor jeg alltid gjør det til alt annet enn benching. :D blir nok Fermi til våren ja, bare temme disste sure kortene først :)

Det er nok bare deg som er litt ute av "gamet" nå :tease: . Mange av oss har lite/ingen problemer med 5870 korta.

Jeg har hatt så lite problemer med korta/drivere at jeg har begynnt å lure på om DET er noe feil :!:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har ingen problemer med mine kort, kan jo være HK problem da.

Har kun hatt en bsod under spilling og det var min egen feil. Rakk ikke å klokke ned hele systemet etter benching og starte det opp dagen etter med 1000/1200 på 5970n med stock kjøler. Etter 20 min så var det stopp, ble litt varmt gitt :p

Endret av minhund
Lenke til kommentar
jeg syntes hele greia er litt rart, tester mer første nyttårsdag. flasher bios osv.. hvilket kort (hk) bruker du minhund?

Jeg kjører Rampage II Extreme med siste bios, du har vel Evga Classified?

jupp, kjører 759 versjonen i 24/7 maskinen. 760 kortet ligger på bordet ved siden av her nuh.

jeg oppdaterer bios, og slenger inn kortet på nytt igjen.. kanskje det fungerer da? :) litt kjipt hvis jeg er strandet til port 1 og 2. stjal en lengre crossfire bridge fordi jeg ville kjøre i port 1 og 3.

EDIT: kan det være at man trenger en driver til NF200 chippen..? la inn windows 7 for litt siden.. kan være den lille tateren som fuxker opp.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Å smekke inn mitt andre kort, reinstallere driver, og kjøre Vantage var alt som skulle til her.. Takk forresten **dp**, for rask ekspedering og fin deal...

Scoren er satt på 775/1125, som kan kalle ~default på disse "Black Ed." kortene (765/1125), gleder meg til å klokke litt...

Når det gjelder skalering, så gikk jeg fra 103fps til 201fps i COD4, 1920x1200 alt på max grafikk på begge runs, det må jeg si er bra, og slår HD4870x2 med ~70fps, kjekt :roll:

post-72177-1262266968_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Nice ourasi! Hyggelig at jeg kunne hjelpe deg med XFX kortet (si ifra hvis det er noe mer).

Jobber i morgen, napper med meg enda ett kort da.. 3 x 5870 blir nice,, (hvis det fungerer da seff)

EDIT: mitt neste HK; http://twitpic.com/w3peg

håper det faktisk støtter dual i7 920 med vanlig ddr3 ram.. syyyyyk maskin man får da.. hehe

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Nice ourasi! Hyggelig at jeg kunne hjelpe deg med XFX kortet (si ifra hvis det er noe mer).

Jobber i morgen, napper med meg enda ett kort da.. 3 x 5870 blir nice,, (hvis det fungerer da seff)

EDIT: mitt neste HK; http://twitpic.com/w3peg

håper det faktisk støtter dual i7 920 med vanlig ddr3 ram.. syyyyyk maskin man får da.. hehe

Hehe, så bildet på XS i dag ja :D Det hovedkortet blir dyrt :mrgreen: Men who cares... Jeg skal ha det :!:

Lenke til kommentar

Synd at det ikke er til CPU'er man har råd til....

Når det gjelder CFX og 2xHD5850, har jeg merket meg at man av og til får no screen ved boot, dvs. bare noen millimeter på ene siden av skjermen med bilde. Dette løste jeg ved å bytte DVI kontakt til den nederste på øverste kortet.. Synes som om bios knoter det til ved post av og til med cfx om jeg ikke gjorde dette, for samme DVI porten funker superb om man kjører singel, men denne løsningen funket altså 100% så vær obs. dere med samme hovedkort... Den ene onboard NIC PCIe skapte også sabla mye styr, godt den andre var på en helt annen IRQ, og funket tilsynelatende like godt som mitt Intel PCIe 1x NIC som måtte taes ut pga. plassmangel...

Lenke til kommentar
ser ut som kortet bare er til de dyre xeonene... det suger.

Er jo ikkje noen bombe at bare dyre xeon cpu'er funker til dual cpu hovedkort da. Slik har det alltid vært. Cpu'ene må kunne kommunisere, da må man ha cpu'er som støtter det. Samme for Amd cpu'er.

Det koster å være kar, og det vet du også :thumbup:

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486176

to av den, og 12GB ram.. med 4 x 5870 eller 3 x Fermi = koooooos

4 x intel 80GB SSD i RAID 0 også kanskje..

@ Nizzen, jeg hadde en liten drøm om at EVGA hadde funnet ut en måte å omgå Xeon X55XX krav.. visste innerst inne at det var bull :). uansett så burde 2.26Ghz modellene klare ca 3.6-4GHz på luft med god kjøling hvis kortet er i kjent EVGA stil! OM jeg gleder meg til CEBIT!!!

EDIT: fant jo akkurat ut at i7 X980 kan brukes i dette kortet (nye gulftown).. så to sånne blir koos :D = 16000kr i cpuer.. haha

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Flott reultat **DP**. Høy GPU klokk.

Jeg har aldri flashet et skjermkort før er det enkelt?

Edit. Fant biosen nå men hvilket prog bruker du, prøvde atiflash men det funker ikke i win7 64 bit.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...