Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare 860 klokker seg høyere til tider så 2,9 blir litt feil vil jeg si.

Siden 860 har høyere turbo, så hvis man skulle vært helt sikker så skulle man slått av turbo på begge og da blir resultatet så og si det samme;)

 

Og 2,9 på 5870 er for lite etter min mening.

 

Men reusltatet ble nesten helt likt med 5870 @ stock og w3520 @ 4,2 ghz! Dette er altså 2900mhz VS 4200Mhz ! Crysis skriker etter mere gpu power. Bare se hvor mye å overklokke gpu gjorde. Enormt mye mere enn å overklokke cpu :ohmy:

Lenke til kommentar

Prøv heller med fysikk-testen i Orginale Crysis, da ser du forskjell på cpu klokk..

 

Ellers må jeg si jeg syntes det er for liten ytelsesøkning fra forige generasjon. Men driverene er jo tross alt nyfødte i sammenlingning til 48** seria som har fårr et år på seg. Vi vet jo at Ati klarer å optimalisere driverene sine MYE mer en detta, må bare få en måneds tid på seg :thumbup: . Blir i hvertfall 5850 på meg.

Lenke til kommentar
Bare 860 klokker seg høyere til tider så 2,9 blir litt feil vil jeg si.

Siden 860 har høyere turbo, så hvis man skulle vært helt sikker så skulle man slått av turbo på begge og da blir resultatet så og si det samme;)

 

Og 2,9 på 5870 er for lite etter min mening.

 

 

Turbo Mode går tydeligvis bare til 2940,5 MHz på min i7 860, selv om tempen skulle tillate mer. Trodde selv i7 860 skulle throttle opp mot 3,3Ghz. :hmm:

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at 860 er raskere i singel og dual core settinger pga. turbomode, så hvis man fjerner turbomode så blir 920 og 860 like raske:)

Begge cpuene er I7 så de er brødre så og si:P

Og du vil ikke at cpuen skal throttle, siden det betyr at den klokker seg ned.

Men har du testet 03 foreks, da får du se over 3ghz på 860 siden 03 ikke støtter quad.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...