petmyh Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hei! Jeg har en laptop og en stasjonær pc og jeg vil gjerne ha et program som gjør at jeg kan flytte musen ut til siden av skjermen og sånn at den da kommer opp på den andre pcen. Er det mulig?` Noen som har en link til en trygg nedlasting av et slikt program? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Du bør endre tittelen. På meg virker det som om du ønsker 1 mus til to maskiner. Selv om det er teknisk mulig å få til har jeg ikke hørt om en slik løsning før. Lenke til kommentar
petmyh Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Du bør endre tittelen. På meg virker det som om du ønsker 1 mus til to maskiner. Selv om det er teknisk mulig å få til har jeg ikke hørt om en slik løsning før. Det er til to forskjellige pcer. En laptop og en stasjonær! Vil gjerne gjøre slik at jeg kan føre musen fra en pc til den andre uten og måtte bruke spesielle kabler o.l. Kun et enkelt program. Jeg VET at dette er mulig, og at det finnes slike programmer, men ikke hvordan jeg får tak i de og om det fungerer på to forskjellige PC-ER, hvis ikke skjermene er koblet på èn stasjonær pc. Lenke til kommentar
lain Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 http://synergy2.sourceforge.net/ Kan kanskje være en løsning, jeg brukte dette endel før, gjorde så jeg enkelt kunne kontrollere 2 pcer. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Det fungerer selvfølgelig mellom to skjermer på samme maskin. Tror du skal slite mer med å få til dette mellom to maskiner, da jeg aldri har hørt om et program som gjør det. KVM-switch er nok det nærmeste du kommer, men da må du trykke en knapp for å bytte mellom maskinene. Edit: Looks like I'm wrong... Endret 23. september 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Jeg hadde en gammel laptop og lurte på det samme. Etter litt søking og leting på nettet endte det opp med at jeg kjøpte MaxiVista. Det kostet meg 600 kr. Programmet lar deg bruke en annen maskin i nettverket som * Skjerm nr. 2 * Kontrollere mus og tastatur fra én maskin (samme som Synergy) * Samme skjermbilde. Nb: denne funksjonen synes jeg ikke fungerer veldig bra, men så har ikke skjermene de samme oppløsningene. Var forresten pro utgeven jeg kjøpte. Det finnes billigere utgaver med redusert funksjonalitet. Endret 23. september 2009 av geir__hk Lenke til kommentar
radivx Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Slik jeg forstår det er det nok et program som Synergy trådstarter er ute etter? To forskjellige maskiner, men 1 mus slik at man slipper å ha flere Se her for demo. Lenke til kommentar
lain Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 http://code.google.com/p/synergy-plus/ Mulig denne videreføringen av synergy er noe bedre og ikke minst oppdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå