Gå til innhold

Sapphire Radeon 9700 np problem

Anbefalte innlegg

jeg har et radeon 9700 non-pro fra Sapphire som jeg kjøpte for et halvt år siden.

problemet mitt er at jeg tok ut kortet for å støvsuge inne i dataen, fordi jeg skulle ommøblere litt. når jeg satt kortet inn igjen, koblet til alt, så kom det ikke bilde på skjermen.

har brukt kortet helt fint uten problemer helt til nå.

hadde det samme problemet da jeg skulle sette det inn for første gang, men jeg husker ikke hva jeg gjorde (tror jeg bare prøvde litt fotskjellig).

jeg har kortet på et Asus A7v133.

noen som kan hjelpe meg? takker så mye for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det tar skade av og starte opp uten strøm, gjorde ihvertfall ikke mitt. Har gjort det mange ganger... :yes:

Barebone sk41g

AMD xp2000+

2x256 TwinMos PC 2700

Sapphire 9700 non-pro

PlexCombo 20/10/40 +12

80gb Seagate IV

Lenke til kommentar

nå har jeg testet radeon 9700 np kortet i en annen maskin, og det funket bra. så da er ikke det noe problem med skjermkortet i allefall.

jeg har prøvd et annet skjermkort i den pc'en radeon kortet ikke funket i, og det funket ikke da heller...

hva kan være problemet da?

Lenke til kommentar

Håper ikke du støvsugde hovedkortet direkte eller andre ting for en støvsuger kan være rå på å generere statisk elektrisitet og enkelt ødelegge elektronikk...

Trenger du å gjøre rent elektronikk er det bedre å blåse det rent med noe enn å støvsuge hvis du ikke har ordentlig antistatisk støvsuger beregnet på slikt.

Lenke til kommentar

8)

Starter "resten" av PCen opp? Hører du "start beepet" ? Jobber harddisken ? Ta ut minnebrikkene og sett dem inn igjen . Sjekk at alle kabler er festet til hovedkortet .

Hvis resten av maskinen starter , er problemet anntagelig at AGP porten di er skadet , hvis ikke kan du ha løsnet noen kabler.

Lenke til kommentar

nå har jeg prøvd et PCI skjermkort (gammelt). det funket heller ikke.

det med støvsugingen: tviler litt på at det kan vere grunnen. jeg var egentlig ikke så mye borti hovedkortet. det var harddisk plassene jeg støvsugde (skulle sette inn en ekstra harddisk og sette opp raid).

og jeg tror heller ikke det er CPU, fordi jeg har svidd en før og vet hvordan det er. det kom ingen pipelyder og vifta fungerer som vanlig. så CPU er nesten utelukket.

Lenke til kommentar
strømkabelen til kortet er jo til vifta som skal halde kortet kaldt. Det kan vel ta skade av å ikkje ha vifta på, men hvor følsomt det er veit eg ikkje

Nix, no, nope..

Viften går uansett. Strømkabelen er for at kortet trekker mer strøm enn tillatt fra agpporten, men har ingenting med vifta å gjøre. Dersom kabelen ikke står i vil man få opp en feilmelding, og maskinen vil ikke poste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...