Skrujernet Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Da er min 2 ¨år gamle telefon ødelagt, for godt. Noen som har noen gode argumenter for mot en av de telefonene? har lest tester og søkt litt etter forum tråder men finner ingenting som kan få meg til å bestemme meg. Men det er der dere kommer inn i bildet Make me choose Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Har samsung en egen programmare butikk? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Ingen? Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg kjøpte selv en HTC hero for ca en måned siden og er godt fornøyd. Vurderte opp mot iphone og en del andre alternativer... Anyway, Htc hero har en genial kobling mot gmail og facebook. Etter at jeg kjøpte htc hero har jeg aktivt starta å bruke gmail calendar, da dette synkes mot htc'n automagisk. Blir liksom som å ha en filofax/aplan alltid Kalenderfunksjonalliteten er meget bra. Det andre er at den synker bilder og fødselsdager til kontakter mot facebook. dette synes jeg hvertfall er bra.. alltid kjekt å se hvem du ringer til og sånn. Musikksplilleren er også grei, men savner muligheten til å skippe sang uten å måtte gå inn på tlf. (på 810i kunne man holde inn volumknappen for å skippe bla) Ellers får du albumcover og alt du egentlig forventer her. Det er jo også android markedet med masser av applikasjoner, men jeg har sterngt tatt ikke henta så mye ned da telefonen har de funksjonene jeg stort sett bruker. (tlf, sms, email, musikk, surf, kalender). Jeg er også positivt overrasket over batteriet. Med ny oppdatering forsvinner lag som kunne være litt irriterende, men på ingen måte like tilstedeværende som første generasjon av htc touch diamond. Det eneste minuset er at det ikke er radio på den. Vel, kameraet har ikke blitz heller, så det suger. (men jeg bruker det sjelden uansett) Jeg kan ihvertfall anbefale htc hero. Den andre telefonen har jeg ikke prøvd så jeg kan ikke sammenligne de to. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 TAkker for godt svar Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Mitt inntrykk er at Samsung Jet lagger mye i menyene og har en ganske middelmådig brukeropplevelse. Derimot er kameraet bedre enn på HTC Hero. Men med siste oppdatering er HTC Hero veldig, veldig "smooth", og har en flott brukeropplevelse, der skjermene ikke henger igjen slik de gjør på Jet. Hadde Hero hatt bedre kamera kunne den vært den "perfekte"... kami: Bruker man Google til å synkronisere både kontakter og kalender? Andre ting man synkroniserer? Er det noen enkel måte å synkronisere alle data, så hvis man sletter alt på telefonen kan man bare logge seg på og laste det ned igjen fra Google? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg sto ovenfor det samme problemet for noen dager siden, men denne videoen (selv om det ikke er mellom Jet og Hero) vippa meg i god favør for Heroen: Lenke til kommentar
program Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Helt klart Hero grunnet Android og Sense. Du kommer til å bli skuffet hvis du kjøper Jet og ser en med Hero etterpå. Jet er veldig rask da. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Driver å tipper over på Jet. Det eneste jeg tenker på når noen sier Hero er 7 ubrukelig skjermer som man kan mekke på. Vet ikke hvordan det er så se film på den på bilturer. Er den god til å høre på musikk? Btw, har Samsung eget markedplace? Takker for hjelpen Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvis "det eneste" du "ser med Hero er 7 ubrukelige skjermer som man kan mekke på" er det vel kanskje ikke telefonen for deg? Hvis du ser vidoeserien jeg linka deg til og fortsatt ikke er interessert i HTCen så er vel kanskje Jeten din neste telefon Sånn jeg ser det er Jeten for de som vil ha en stilig telefon, med praktiske og artige funksjoner uten å by på noe for fancy og Hero er telefonen for de som liker å leke seg med massevis av funksjoner, laste ned nye apps osv. Jeg er ganske sikker på at Samsung ikke har noe appstore ala iPhone eller Hero (marketplace), men det finnes nedlastbare programmer til den også. Lenke til kommentar
program Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hero er telefonen for de som vil tilpasse telefonen for sitt bruk slik at man kan arbeide mye raskere med den. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Da trur jeg kanksje det bli en Jet på meg da, vist jeg ikke bekker over til heroen på butikken Takker for hjelpen Så resten av serien, kanskje det blir en hero likevell Endret 24. september 2009 av atriC Lenke til kommentar
program Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Du burde ikke høre på at Hero er for de som lke å leke seg og å laste ned apps. Man trenger ikke mekke på den, man kan la den være slik den er. Eller man kan bruke 10min og man får den slik man vil. Du kan sammenlikne det med å rydde et kontor. De som gidder å rydde når de får et nytt kontor med PC, permer og skuffer osv. bruker tid på det men jobber raskere og slik man vil etterpå. De som ikke gidder må bruke det slik det er, men man får det ikke akkurat slik man vil. For min del blir da tig gjort tregere. Lenke til kommentar
fyrstikken Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Med tanke på brukervennlighet og funksjonalitet ville jeg absolutt anbefale HTC hero En ting å tenke på er at den også støtter spotify Lenke til kommentar
program Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg kan til slutt gi deg et klart råd fra min side, og det er at du burde kjøpe HTC Hero. Det er min klare mening. Hvorfor ser du 7 ubrukelig skjermer? Hvorfor er de noe mer ubrukelig enn på en hvilken som helst annen telefon? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Jeg sier det fordi ofte når jeg har spurt om meninger fra person, har de ALLTID nevnt de 7 skjermene. Uansett. Men pga. android markedplace blir det sikkert en hero på meg når pengene tikker inn op konto Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Disse 7 skjermene er jo uansett ingen ulempe. Er du ikke interssert i bruke av de er det jo ikke verre enn å ikke bry seg om de 6 andre Samsungen har forøvrig også flere skjermer (husker ikke om det er 3 eller 5). Lenke til kommentar
program Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Den mitterste skjermen er satt som standard. Det er bare å bruke den! Men kan tilpasse den slik man vil med widgets, mapper og snarveier. I tillegg har man "alle programmer" enkelt til. De kommer opp i et standard rutenett. Veldig brukervenlig og god telefon. Tastaturet på skjermen er helt greit hvis man bruker telefonen loddrett, men det er bare å legge den på vannrett så får man bredskjerm og tastaturet er enkelt og raskt å skrive på. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Har prøvd begge og jeg vil uten snev av tvil si at Hero er mangegangen bedre enn Jet. Enkelt og greit. -KJ Endret 26. september 2009 av jevel Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Jets skjerm er vel ikke helt optimal når det gjelder respons på trykk/bevegelser, etter hva jeg har lest i tester. Et spørsmål om Hero: Går det an å få kalendernotater, som blir oppdaterte, på startskjermen (à la Nokias Active Standby? Har prøvd en Magic, hvor man riktignok kunne få opp kalendernotat som widget. Prøvde med ett, men da jeg la til ett til, ble det ikke oppdatert i widgeten. Finnes det eventuelt tredjeparts programvare som kan brukes? Lurer seriøst på en Hero, men det som holder meg mest igjen er mangel på GPS-programvare. Pr i dag er det kun mulig med Google Maps, men det kreves da at kartene lastes ned underveis, noe som blir dyrt, spesielt i utlandet, der man ikke har utbytte av abonnement med fastpris på nedlasting med norske mobiltilbydere. At kart kan forhåndslagres på telefonen, er et must for meg. Men det kommer helt sikkert GPS-programvare til Android, og forhåpentligvis med mulighet for forhåndslagring av kart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå