€uropa Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Den første gangen jeg leste "<3" var jeg veldig usikker på hva det betydde. Først trodde jeg at det betydde at verdien var mindre enn tre. Men etter hvert ga det ikke lenger noen mening. Det kunne da umulig være noen matematisk betydning i setninger som "Jeg er glad i deg <3". Det måtte være noe mer. Tiden gikk og jeg fikk kjennskap til ikoner som "", "" og "XD", og jeg forsto snart at "<3" var noe lignende, som det ikke var meningen at man skulle lese som det sto. Jeg prøvde derfor å gjøre tilsvarende med "<3" som med de andre ikonene, og snudde det 90 grader med klokka. Det var nå en pil som pekte oppover fra et liggende tretall. Men det gjorde det bare enda mer forvirrende, for det lignet fortsatt ikke på noe som passet inn. Det så nemlig ut som testikler. I min søken etter en betydning, en mening, ville jeg prøve å snu "<3" 90 grader mot klokka, siden jeg hadde lagt merke til at noen skrev "(:" og "(=", istedet for "", som jeg hadde sett tidligere. 90-grader-mot-klokka-regelen var altså ikke konsekvent. Jeg gjennomførte forsøket og resultate var et liggende tretall oppå en pil som pekte nedover. Eureka! Jeg har funnet svaret, tenkte jeg. Nå forsto jeg hva "<3" betydde. Det var jo så åpenbart. "Jeg er glad i deg <3" måtte bety noe á la "jeg er like glad i deg som jeg er glad i iskrem". "<3" symboliserte to iskuler som lå oppi kjeksen sin. Lykklig over mitt funn, gikk jeg lenge rundt og trodde at "<3" var det samme som iskrem. Men jeg fikk mine tvil. Folk kunne da ikke være så hyppige til å sammenligne alt mulig rart med iskrem? Navn, utrop og enkle setninger ble etterfulgt av "<3". Hva betydde så dette ikonet? Jeg måtte vite det. Og så en dag kom det en ny versjon av MSN Messenger. Denne nye versjonen tillot bruk av ikoner som og , og det ble slutt på de gamle skrivemåtene. "<3" ble sakte, men sikkert erstattet av et hjerte. Og det gikk opp for meg hva "<3" betyr. "<3" har kostet meg mye tid og krefter. "<3" er min verste fiende, og jeg hater det. Søvnløse netter og lange dager har blitt dedikert til å finne betydningen av denne djevelskapen. At en del folk også skriver "<3" i vanlig håndskrift gjør det heller ikke bedre. Hvorfor kan ikke folk bare tegne et hjerte? Det ville gjort alt så mye enklere. Nå vet jeg at det er et liggende hjerte, men det var ikke veldig åpenbart. Som jeg sa, så kan "<3" se ut som mye annet rart, for eksempel verdi som er mindre enn 3, testikler og iskrem. Hva tenker du på når du ser "<3"? Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 haahahhaha, epic men jeg fikk først vite det da det var en jente som sendte meg det, jeg sa jo selvfølgelig, hva faen er <3 og hu sa, det betyr hjerte daa jeesus christ, det du skriver om den forhatte <3 kunne jeg ikke vært mer enig i. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Kunne du ikke bare spurt den som "sa" det til deg første gangen og spart deg for mye trøbbel? Uansett, hva legger man i 'a' ? det er jo mer tilfeldig enn <3 som er et vagt forsøk på å tegne det man mener. Tegn representerer mening. Tegn som 'a' er godt innarbeidet siden det er en del av utdanningen vår, men om mange nok bruker ikoner som <3 så blir meningen like godt innarbeidet. Selv tenker jeg forskjellige ting når jeg ser <3. Det er sammenhengen det blir brukt i som bestemmer. Ser jeg en foreleser i matematikk skrive det på tavlen så tenker jeg nok ikke på iskrem Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Når lærte du deg å bruke google? Det kan ofte spare en for mye hodebry, spesielt i saker som denne. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Heehehe, herlig innlegg <3 vil alltid vere eit hjerte. Dette gjeld så klart da på internett og ikkje i meir seriøse samanhenger Er ikkje så mykje meir til det. Er mykje verre å tolke visse forkortingar. Men sånt har ein http://www.urbandictionary.com/ til Endret 23. september 2009 av TheOneAsk Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 nja, <3 har vel hatt betydningen "mindre enn 3" ganske mye lenger enn betydningen hjerte, men det er vel nå langt flere som bruker det som hjerte og ikke "mindre enn 3". Lenke til kommentar
Straw Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg trodde det var ett cyclops øye med :3 munn <3 <--- Ikke spør x[ fant ut det var hjerte ca 5 min etterpå. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Digg tråd a! <3 Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg trodde det var en rumpe første gangen jeg så "<3". Skjønner enda ikke at det skal forestille et hjerte, for det ligner jo ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Eg trudde det var ei nase, eg... Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Husker da folk flest ikke ante hva "" betydde engang. Det var tider det... Lenke til kommentar
Kea Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Haha! *lesåjeggriner* Anyway, "<3" var et mysteruim for meg også i noen måneder etter at jeg fikk meg en e-mailadresse. Men jeg snudde og vendte på det i alle retninger til det stod klart for meg at det skulle forestille et hjerte ^^ Endret 26. september 2009 av Therawyn Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 <3 ser ut som testikler med kineserhatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå