Gå til innhold

Vurderer å begynne med AoC - Åssen står det til?

Anbefalte innlegg

Hei på dere. Jeg fikk meg ny data for et par uker siden og har nå endelig mulighet til å dra de alle spill som er ute på markedet. For rundt et halvt år siden begynte alle vennene mine å spille AoC, men samtlige av dem har sluttet i løpet av sommeren.

Får lov til å låne dvden av en kamerat og lurer derfor på. Hvor mye koster et mnd-kort? Og er det miljø for AoC i disse dager? Mange som spiller, gøy å spille, til dels uproblematisk med tanke på bugs osv?

All hjelp mottas med et stort takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på hva et mnd-kort koster nå...150-250 kr kanskje?

Men jeg spilte spillet når det kom ut, og jeg synes ikke det var noe særlig. Men det er jo ganske lenge siden så mye har forandret seg siden da. Men noe sånn kjempemiljø i AOC tror jeg ikke det er nå tildags.

Lenke til kommentar

hei. hmm jeg started med conan for litt over en uke diden og jeg er forbløffet. spillet er drit bra, men da jeg skulle inn på det offisielle forumet for å spørre om noe, så var det mange klageposter. dette skjønner jeg ikke. det betyr jo at folk bryr seg og ser at dette spillet har mest potensiale av alle slike spill. wow er kanskje mer populært, men ikke nødvendigvis bedre. wow er som mcdonalds mens conan er som bagatelle. det er masse folk som spiller, ikke bekymre deg om det. ivhertfall på min server da.

for å ta det negative: (sammenligner med wow) mindre verden. flere instancer, ikke like åpen verden. raiding er litt for likt wow. ikke så mye å gjøre uten om raids og dungeons, hvis du ikke liker å sloss mot andre folk.

bare en advarsel: du kommer ikke til å klare å spille aion eller wow etter å ha sett grafikken i conan:(

Lenke til kommentar

Grafikken, musikken og stemningen i spillet er vanvittig bra. Pass på at du velger riktig server, noen av serverne er fullt med zergs og annet ulumskheter. Derfor gjør du lurt i å finne ut på forhånd om du er mest ute etter..PvP.. eller PvE (Questing). Om du ikke er spesiellt god i PvP så kan det også være at du ikke får med det questing linjen fra du går ut av tortage til du havner på level 50-60 ett sted. Altså du blir sittende å plukke quests med å trykke 1 og 2 så fort du kan fordi mest sansynlig står det en gruppe på 5-10 ganker's å venter ved questgiver, så man får ikke lest seg til noen ting.

Selv har jeg spillt siden release, men jeg har blitt lei og avsluttet kontoen. Synes verden er for liten og hadde følelsen av at jeg var inne i ett konsoll spill med en gjeng psykopatiske serie mordere :p... for instansert og for lite innhold så jeg lengtet tilbake til Anarchy Online på en måte. Nå tror jeg kanskje skal prøve meg på Fallen Earth (Fallout 3 i MMO form)frem til The Secret World kommer. Skulle jeg begynnt å spille igjen nå så måtte det vært på en PvE server for å få med seg hva FunCom egentlig har laget av quests.

Lenke til kommentar

Velg enten Crom (pve) eller Aquilonia (rp-pvp) og hvis du virkelig tør, Fury (pvp) På disse 3 serverne er det nok av liv ihvertfall, og det er nok en del på de andre serverne også, men på disse er det mest.

Fury kan være tøff for nybegynnere, så prøv en annen først. Aquilonia har samme mulighetene som Fury, men PVP miljøet er litt mer "light"

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Velg enten Crom (pve) eller Aquilonia (rp-pvp) og hvis du virkelig tør, Fury (pvp) På disse 3 serverne er det nok av liv ihvertfall, og det er nok en del på de andre serverne også, men på disse er det mest.

Fury kan være tøff for nybegynnere, så prøv en annen først. Aquilonia har samme mulighetene som Fury, men PVP miljøet er litt mer "light"

Light i forhold til da? Ikke sånn tankeløs ganking. men holder seg mer til worldpv i form av raids, og siege+ minigames?

Lenke til kommentar

Såklart finner du miljø for AoC. Selv spiller jeg hver gang jeg er hjemme. På Fury (PvP) Digger guilden min, og alle idiotene av folk man kan ta ned som prøver seg på deg. Hehe.

Fury har hatt ord for å være gankfest 24/7, og det er det også, så lenge du går på områder gankerne befinner seg! Men det er fullt mulig å lvle opp ifred etter Tortage, iallefall!

Bugsa som var ved release fins så å si ikke idag. Eneste er Siege, som krasjer, og er laggy. Men det trenger du ikke bry deg om før du er 80, og hardcore PvPer :D

Spillet er nydelig, og jeg elsker instancene. Og stemninga i spillet generelt! Det har kommet masse nytt content siden release, og mer kommer! Selv før expansion!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Light i forhold til da? Ikke sånn tankeløs ganking. men holder seg mer til worldpv i form av raids, og siege+ minigames?

PvPn på Aquilonia er litt mer taktisk kanskje? Sjelden det er store Zergs som raser rundt i Khes, er mer smågrupper som jakter på hverandre. Er også MYE mer guild politikk så det er mange allianser og sniking :)

Og på Aquilonia siden det ikke er den største serveren så fungerer Sieges GLATT! 24vs24 caster? No problemo! Her glir Sieges så det griner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...