Gå til innhold

Multicom Kunshan W860


EivindS_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er levrings tiden på pc med det ny ati korte nå da ?

 

Sitter og lurer på om jeg skal bestille en pc nå... Men Nvidia 285 eller Ati 5870 ?

 

Noen som har noen linker til noen tester ?

 

Er ikke klar over noen tester, men ATI 5870 er vel basert på noe nyere teknologi enn det GTX 285 er. Sånn sett ville jeg gått for ATI.

Lenke til kommentar

GTX 285M er klokket litt høyere enn GTX 280M, så let etter tester av 280M og legg til 2-3% ytelse så har du 285M. Selve kortet får de inn om ca en uke trur jeg.

 

Hva 5870 angår så har ikke Clevo offisielt gått ut å sagt at de skal bruke disse kortene. Mye tyder på at de skal. Multicom har sagt at de håper å få de inn rundt den 20 februar. Jeg tipper tidlig mars.

 

ATI hevder 5870 skal være 20-25% bedre enn GTX 280M. Om dette bare er for PR`ens skyld vet jeg ikke, men jeg tipper det er en del bedre.

 

Så leveringstid på de ATI korta er ikke lett å si. Om du ikke trenger laptopen de første ukene, ville jeg valgt 5870.

Lenke til kommentar

Dårlig nyheter til dere alle..:(

 

Fikk mail tilbake nå:

 

Hei Christopher.

 

 

 

533AN_HMWG er forventet inn til lager 1/3.

 

 

 

I7-820QM har vi dessverre ikke fått bekreftet leveringsdato på enda.

 

 

 

Skjermkortet ATI Radeon HD 5870 1GB har vi dessverre ikke fått bekreftet leveringsdato på enda, NVIDIA GeForce GTX 285M 1GB er forventet inn til lager til uken (uke 6), men det er ikke bekreftet enda.

 

 

 

Ha en fin dagJ

 

 

Ha en fin dagJ

Lenke til kommentar

Utrolig kjipt at logistikken ikke er skikkelig i orden på denne modellen. Nå kan det være at dette gjelder for andre modeller hos Multicom også, eller i bransjen generelt for alt jeg vet. Men, det er jo utrolig allright å få et produkt man har kjøpt i rimelig tid.

 

Har nettopp bestillt selv, med disse spesifikasjonene:

 

15.6" Wide LED Full-HD 1920x1080 matt

Intel Core i7 820QM

4GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz

320GB SATA 7200RPM 2.5"

ATI Radeon HD 5870 1GB

 

Lurte forøvrig på om noen vet om ATI-kortet leveres med GDDR5 eller GDDR3 RAM? Leste nemlig en test på notebookcheck der de påpekte at utgaven med GDDR3 RAM ville ha dårligere ytelse enn utgaven med GDDR5 RAM;

 

"The memory interface of the Mobility 5870 is composed out of two 64 bit wide controllers leading to a 128 bit memory bus that can access up to 1024 MB of DDR3 or GDDR5 memory (512 MB GDDR3). If (G)DDR3 is used by the laptop vendor the performance clearly suffers noticable."

 

http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-...70.23073.0.html

 

Gleder meg forøvrig til å få maskinen! :) Selv om jeg skjønner det kan ta litt tid etter de erfaringene jeg har lest om her på tråden..

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestilt min med disse spesifikasjonene:

 

15.6" Wide LED Full-HD 1920x1080 matt

Intel Core i7 820QM

4GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz

500GB SATA 7200RPM 2.5"

ATI Radeon HD 5870 1GB

Integrert Bluetooth

 

Gleder meg, men vet det kommer til å ta tid. Endelig skal jeg få game på en anstendig måte. :)

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte selv den 17 februar..

 

W870

i720m

80GB SSD ( byttet over til gen-2 )

320gb 7200rpm

4GB Ram

Ati HD5870

 

Men fikk beskjed at hoved modulen kommer i løpet av denne uken, men de har desverre ingen leveringsdato på skjermkortet..

 

Må ha pc før slutten av mars... smertefult å vente på pc :p

 

Dere andre som har bestilt i februar 2010 , har dere fått noe enda ?

Lenke til kommentar

Multicom vil nok ikke starte å sende ut laptopen med ATI HD 5870 før de amerikanske selgerne gjør det, noe de ikke har gjort. De store selskapene (xoticpc, powernotebooks) har ikke begynt å tilby laptopen med HD5870 enda. Tipper det tar enda noen uker før skjermkortet slippes. Jeg tippet tidlig mars for en stund siden, og det kan godt mulig stemme.

 

Forresten, Clevo har enda ikke sagt offentlig at HD5870 vil bli tilbydt i W870, men mye tyder jo på det, får vi håpe :) Hva de sier offentlig, og hva de sier til selgerne (multicom osv) er ikke alltid det samme.

 

Har planer om å bestille selv etter hvert :)

Lenke til kommentar

Multicom vil nok ikke starte å sende ut laptopen med ATI HD 5870 før de amerikanske selgerne gjør det, noe de ikke har gjort. De store selskapene (xoticpc, powernotebooks) har ikke begynt å tilby laptopen med HD5870 enda. Tipper det tar enda noen uker før skjermkortet slippes. Jeg tippet tidlig mars for en stund siden, og det kan godt mulig stemme.

 

Forresten, Clevo har enda ikke sagt offentlig at HD5870 vil bli tilbydt i W870, men mye tyder jo på det, får vi håpe :) Hva de sier offentlig, og hva de sier til selgerne (multicom osv) er ikke alltid det samme.

 

Har planer om å bestille selv etter hvert :)

 

jeg sa jeg måtte ha den før slutten av mars, og det kunne de ikke bekrefte.. Og de hadde ATI 5870 kort i rest i over 1 mnd nå... Skummelt dette...

 

Og lurer på om er det da "lurt" å bytte til GTX285M og ett hakk bedre cpu til 820QM ?

 

Siden det blir ca samme pris som mitt nåværende oppsett...

 

Skal spille for det meste på den , og gir det byttet betraktelig mindre fps ?

Lenke til kommentar

Det byttet gir ikke betraktelig mindre FPS i det hele tatt. Om du bare skal spille, vil 720QM holde.

 

Nå har jo ingen fått testet 5870 enda. ATI hevdet at det var ca 20% bedre enn GTX 280M, og GTX 285M har vist i tester at det er ca 10% bedre enn GTX 280M i f.eks Crysis. Kan sikkert ikke stole heelt på de testene ATI har gjort, men at kortet er litt bedre enn GTX 285M, ja.

 

Det er både fordeler og ulemper med ATI. Den kanskje største ulempen er driverne. ATI har ikke brydd seg så veldig mye om drivere til mobile skjermkort slik Nvidia har begynt å gjøre. 5870 kan sikkert overklokkes en del for de som vil gjøre det, pga 40nm og en TDP 50W mot 285M sin 55nm og TDP på 75W.

 

Du vil kunne spille alle nye spill med masse eye-candy med hvilket som helst kort av de to :)

Lenke til kommentar

Det byttet gir ikke betraktelig mindre FPS i det hele tatt. Om du bare skal spille, vil 720QM holde.

 

Nå har jo ingen fått testet 5870 enda. ATI hevdet at det var ca 20% bedre enn GTX 280M, og GTX 285M har vist i tester at det er ca 10% bedre enn GTX 280M i f.eks Crysis. Kan sikkert ikke stole heelt på de testene ATI har gjort, men at kortet er litt bedre enn GTX 285M, ja.

 

Det er både fordeler og ulemper med ATI. Den kanskje største ulempen er driverne. ATI har ikke brydd seg så veldig mye om drivere til mobile skjermkort slik Nvidia har begynt å gjøre. 5870 kan sikkert overklokkes en del for de som vil gjøre det, pga 40nm og en TDP 50W mot 285M sin 55nm og TDP på 75W.

 

Du vil kunne spille alle nye spill med masse eye-candy med hvilket som helst kort av de to :)

 

Er kjent med ATI og notebook drivere.. Jeg måtte overkjøre med noe triks og fiks på min nåværende Dell xps 1640 HD 3670 skjermkort. For å få nyere drivere inn. Fant noe som gjorde at jeg kan kjøre normale drivere.. ( var styr ) Men har skikkelige drivere på den nå , ( denne er foresten til salgs nå ).

 

Men som jeg ser er jo GTX 285M egentlig ett 9800gtx skjermkort. Dette jeg har i min nåværende stasjonære maskin intel Q6600 9800gtx 8gb ddr3. DEn kjører alt på fult.

 

Men tror jeg tar og avventer litt til før jeg evt bytter skjermkort. Om de ikke får noen dato på 5870 korta. Hadde det vært mulig med SLI 285M hadde jeg hoppet på med engang.. sukk.. Vente tid er horibelt..

Lenke til kommentar

Ventingen er noe av det værste som finns. Husker jeg ventet i evigheter på min M860...

 

Jeg ser at RJtech.com skriver en ETA: tidlig mars på kortet. Uheldigvis er ETA ofte feil... Da får du kanskje laptopen rundt slutten av mars. Forhåpentligvis før :)

 

Jepp, GTX 285M er ingen sinke!

 

Ja, man kan bruke ATI mobility modder eller noe lignende.

 

Du får jo SLI på X8100 :p

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...