Bruker-88036 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Rødt er så flott. Jeg liker bildet godt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Likte godt det siste bildet ditt, er så fint å se høstens farger (er vel det eneste positive med den ). Kunne tenkt meg å se hvordan det hadde vært om du hadde fokusert på dråpen lengre oppe i bildet, men det er kanskje litt vanskelig å få til nå. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Bra du fikk med det grønne feltet her, slik at det ikke ble kun rødt. Vanndråper er fint fotokrydder. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Avhengighet Jeg har kjøpt meg en kaffemaskin som koster like mye som et middels objektiv, men den gjør meg til et litt mer våkent og harmonisk menneske. Som flaks er, ser det hele ganske pent ut også... Det finnes da verre avhengigheter enn dette? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Vurderer slik kaffemaskin selv. Kiloprisen på de kapselene er vel et sted i mellom gull og blekk til skrivere ? Liker måten du komponerte bildet; men du kunne kanskje justert hvitbalansen ? Tom Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Vurderer slik kaffemaskin selv. Kiloprisen på de kapselene er vel et sted i mellom gull og blekk til skrivere ? Liker måten du komponerte bildet; men du kunne kanskje justert hvitbalansen ? Tom De koster ca 3 kr stykke. Ikke himla mye, siden alternativet som regel var 34 kr/koppen fra kaffebar. Litt hverdagsluksus. Og så drikker man ikke fullt så mange kopper til sammen, det er temmelig sterke saker... Hvitbalansen, ja. Ikke helt fornøyd. Hadde du justert "kaldere"? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 De koster ca 3 kr stykke. Ikke himla mye, siden alternativet som regel var 34 kr/koppen fra kaffebar. Litt hverdagsluksus. Og så drikker man ikke fullt så mange kopper til sammen, det er temmelig sterke saker... Da blir det ikke så galt. Men det finnes mildere varianter smaksvarianter har jeg skjønt. De jeg får når jeg er på besøk, er ihvertfall passe. Hvitbalansen, ja. Ikke helt fornøyd. Hadde du justert "kaldere"? Ja, litt kaldere, og kanskje skrudd på litt fargemetning også. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jeg må innrømme at jeg ikke har avansert til kaffe i "fingerbøl" ennå. Men en skikkelig kaffemaskin gjør susen. Det skader absolutt ikke om det er ofret litt omtanke på designsiden heller. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Fint bilde! Synes både komposisjon og DOF fungerer bra. (Velkommen i klubben for de som vingler med hvitbalansen, forresten.) Det finnes da verre avhengigheter enn dette? Så lenge man begrenser inntaket til det rimelige. Jeg har tilbragt en god stund på sykehus blant annet pga for mye kaffe – kan ikke anbefales ... Bedre med to kopper om dagen permanent enn ti om dagen en periode, så grønn te i uoverskuelig fremtid. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Takk for kommentarer! Syk av kaffe?! Liker ikke å ta bilder på kveldene i rom opplyst av lamper, foretrekker definitivt naturlig dagslys. Bedre? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Takk for kommentarer! Syk av kaffe?! Skjebne verre enn døden Liker ikke å ta bilder på kveldene i rom opplyst av lamper, foretrekker definitivt naturlig dagslys. Samme her. Pleier å konverte mine lampelysbilder til s/h. Bedre? Jepp. Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Kaffe kaffe! Vurderer en sånn kaffemaskin selv - drikker bare hjemme i helgen - ikke nok til å rettferdiggjøre en "skikkelig en".. Huff - for mye kaffe er ikke bra - var en gang oppe på 5-8 om dagen, men er nå nede på to om dagen - magen hadde ikke så godt av det. Bedre hvitbalanse - men det kommer an på hva man vil ha for uttrykk. Ikke alltid jeg kjører "korrekt" hvitbalanse selv - vil ofte ha litt varmere farger.. Tok en kjapp tur med v2 via Adobe Bridge og pipetteklikk i Adobe Camera Raw - si i fra hvis jeg skal slette.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Stilig den deg ja, Gia...morsomt med slike innretninger, og selvsagt må de foreviges Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Tok en kjapp tur med v2 via Adobe Bridge og pipetteklikk i Adobe Camera Raw - si i fra hvis jeg skal slette.. Det er bare moro å sammenlikne. Din ser mer riktig ut. Den ustø hvitbalansen min er ikke kunstneriske uttrykk, det er ren skjær bom... Som sagt, ikke veldig glad i lampelys... Stilig den deg ja, Gia...morsomt med slike innretninger, og selvsagt må de foreviges Hah -- vi to er omtrent like dingsegale, så jeg vil tro du liker denne, ja. Har du en også...? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Tok en kjapp tur med v2 via Adobe Bridge og pipetteklikk i Adobe Camera Raw - si i fra hvis jeg skal slette.. Det er bare moro å sammenlikne. Din ser mer riktig ut. Den ustø hvitbalansen min er ikke kunstneriske uttrykk, det er ren skjær bom... Som sagt, ikke veldig glad i lampelys... Stilig den deg ja, Gia...morsomt med slike innretninger, og selvsagt må de foreviges Hah -- vi to er omtrent like dingsegale, så jeg vil tro du liker denne, ja. Har du en også...? Har veldig mange dingse-greier ja, også på kjøkkenet, men ikke den der for jeg drikker te mest..og så har jeg den mest avanserte juice-sentrifugen som finnes. (Men du verden så mye arbeid det blir i etterkant å gjøre den ren ) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Den ustø hvitbalansen min er ikke kunstneriske uttrykk, det er ren skjær bom... Som sagt, ikke veldig glad i lampelys... Jammen - da er jo dette et fint tidspunkt å begynne å skyte i RAW! *skubbe, hinte* ..Da kan du nemlig trivielt endre i det selv etterpå, uten å miste informasjon! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Tur i parken Jeg liker trærne i skråningen mot toppen av St Hanshaugen. PS! Trondster, jeg skyter i raw, og konverterer til jpg, etter litt tilpasninger i DPP. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Tur i parkenJeg liker trærne i skråningen mot toppen av St Hanshaugen. Nydelig virkning av lys og skygge blant trærne... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) 18. oktober Dagens er fra Akam-turen til Folkemuseet. Endret 18. oktober 2009 av Bykatt Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hmm, muséet samler på staur også? De ser ikke splitter nye ut akkurat, så de passer vel på museum. Antar dere hadde en bra tur på søndag. Idyllisk korridor i parken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå