geir_a Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 En bekjent ønsker seg en stue-PC som skal kobles på TV'en. Kravene hun stiller er ikke all verden: - støysvak - wi-fi-tilkobling - skal kjøre Spotify (har ikke prøvd det selv, men tipper det ikke er særlig ressurskrevende) - må takle enkle lek-og-lær-spill (Josefine-spillene o.l.) - bør ikke ta så alt for stor plass Selv om hun ikke har ytret noe ønske om at den skal takle HD-avspilling (1080p), ser jeg det som en stor fordel om den klarer dette. Budsjettet er som nevnt maks. 3000,- Acer Aspire Revo R3600 kan være en aktuell kandidat. Finnes det bedre alternativer? Selvbygg kan også være en mulighet. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Har lest mye bra om REVO. Den skal ikke ha noen problemer med dise kravene. Er ikke heelt sikker på hvor bra den kjører 1080p men. Virker som en genial løsning Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 I samme sjangeren har du denne: - Asrock NetTop til 2799 hos Multicom.no Denne har Atom dobbeltkjerne prosessor og vil nok oppleves som raskere enn Acer Revo på grunn av dette. Skjermkortet er det samme og skal i følge tester på nettet takle HD. Eneste ulempen er at den leveres uten OS. Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Har lest mye bra om REVO.... Er ikke heelt sikker på hvor bra den kjører 1080p men. Ser i denne testen at den skal takle dette bra. I samme sjangeren har du denne:- Asrock NetTop til 2799 hos Multicom.no ... Eneste ulempen er at den leveres uten OS. Ja, den har jeg sett på, men med en Windows-lisens så sprekker budsjettet. Hadde nok valgt denne hvis jeg skulle hatt en selv. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Ift Asrock så er jo alltids Linux en mulighet men det kommer jo an på hun som skal ha denne. Fant også denne hos Netshop Du får du en Asus EEEbox til 3290 med -Win 7. Ulempen at det er enkeltkjerne utgaven av Atom men grafikk-kortet er et Radeon 3450 og det takler uten tvil HD. Endret 23. september 2009 av BAT Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Det bør nok være Windows, hun har nok med å takle det. Budsjettet er ikke til å diskutere så vidt jeg har skjønt. Men jeg setter pris på alle innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå