Gå til innhold

2 DD-GTX295 waterblock til overs etter defekte skjermkort.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har 2 vannblokker fra dangerden, Her , til overs etter jeg fikk problemer med skjermkorta. Masse artifacts som dukker opp under spilling i spill som krever en del skjermkort minne. Sendte derfor inn de gamle korta til mpx.no, fikk godkjent reklamasjon selv om jeg hadde byttet ut luftkjøleren med vannblokker. Men her kommer problemet mitt inn. De nye korta de sendte meg er da single pcb utgave og mine gamle vannblokker passer ikke på disse.

Håper det er noen som kan gi meg en fornuftig forslag på hvilke pris jeg kan ta for disse, og eventuelt hvem de anbefaler av vannblokker for single pcb utgaven?

Link til skjermkortet her XFX GeForce GTX 295 1792MB Skjermkort

Endret av Gsx1000r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva de koster originalt, men jeg ville tippet noe sånt som 80% av nypris er greit. Du må gå litt ned i pris, siden det ikke er ny vare, selv om jeg mener det ikke er noe særlig slitasje på en vannblokk, om du bruker den riktig (ikke blander kobber og alu, riktig kjølevæske osv).

Lenke til kommentar

Disse koster omregnet til norsk valuta ca 2200 til sammen, om du bestiller fra statene+ frakt. Sett microplex har noe av de samme til ca 1400 kr stykket. så rundt 2000 kr for begge to kanskje? og tror de er brukt i ca 3-4 uker omtrent. Og kun brukt riktig kjøleveske.

Lenke til kommentar

Jeg synes 2000 blir kanskje litt på grensen, men ja. Jeg tror balansepunktet (rettferdig pris, og folk er villige til å betale), er på mellom 1800 og 1900. Men jeg skal ikke snakke, jeg har kjøpt nytt hovedkort til 850 spenn, for å så bruke det i ca. 2 år, og selge det til 1100. ^^ Men det var visstnok en som av en spesiell grunn trengte akkurat det kortet, og siden jeg skrev "bud" under pris, sa han at han ville ha det for 1000 kr pluss frakt, noe jeg selvsagt godtok, hehe.

Lenke til kommentar

1800 er en helt grei pris det også. Får ikke brukt disse om igjen nå uansett og la de bli liggende i skapet er bare tull. Gjør ingen nytte der vet jeg :D

Og ikke værst å få solgt ett 2 år gammelt hovedkort for 1100 kr når det kostet 850 nytt. imponert rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...