Gå til innhold

gaming pc til 13k


Anbefalte innlegg

hei har 13k jeg skal bruke på pc og er ikke helt sikker på hva som er det beste å gå for har satt opp dette:

 

Antec Twelve Hundred Big Tower Sort

Corsair Powersupply HX 750W

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

Gigabyte GA-EX58-UD3R, X58, Socket-1366

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

MSI GeForce GTX 275 896MB PhysX CUDA

3x Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB

 

Totalt: 12.684,00

 

Vil dette være et bra oppsett eller har noen forslag til endringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg syns detta ser ut som ett supert oppsett. hadde kanskje sett etter ett sprekere skjermkort kanskje siden du allerede går så hardt ut på resten av hardware.

 

og trenger du virkelig så mye plass? har du en tidligere pc med sinsykt mye ting på så kan du jo egentlig bruke gamle hd'er.

 

kabinettet er sikkert helt supert til å ha stående hjemme, men big towers er store og tunge å ta med på lan. bare noe å tenke på. frakter du det mye rundt kanskje ninehundred er bedre (og så sparer du igjen litt penger)

Lenke til kommentar

Vel er det store forskjeller med disse ssd diskene? hvordan er levetiden på dem i forhold til den gode gamle sata disken? har det en gang blitt testet ut siden di er bra nye på markedet.

 

Skal holde meg til big toweret som vil gi mye rom og muligheten til å holde det veldig ryddig og luftig + har hørt at disse skjermkortene er bra store så det kan muligens bli trangt og ende opp med dårlig luftgjennomstrømning i et midi tower.

 

Noen tips til et litt bedre skjermkort? eventuellt burde jeg ta et ekstra MSI GeForce GTX 275 896MB PhysX CUDA og kjøre crossfire?

med et ekstra skjermkort i cross eller et kraftigere et så burde jeg vel ta en bedre strømforsyning eller klarer 750w det greit?

 

kan bruke max 15k på pc`n akkurat nå.

Endret av M3X
Lenke til kommentar

crossfire er ati versjon av dual gpu. SLI heter det med nvidia

 

jeg så i sta at directx 11 kortene har begynt å komme, kanskje det er noe å tenke på?

 

jeg tror midi og big towers er like lange, så skjermkortet vil ligge like trangt i begge deler tror jeg.

 

kjører du SLI/crossfire kan det godt hende du trenger mer strøm. kan også hende det er like greit å ta mer strøm nå også, og slippe å oppgradere den seinere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vel er det store forskjeller med disse ssd diskene? hvordan er levetiden på dem i forhold til den gode gamle sata disken? har det en gang blitt testet ut siden di er bra nye på markedet.

 

Skal holde meg til big toweret som vil gi mye rom og muligheten til å holde det veldig ryddig og luftig + har hørt at disse skjermkortene er bra store så det kan muligens bli trangt og ende opp med dårlig luftgjennomstrømning i et midi tower.

 

Noen tips til et litt bedre skjermkort? eventuellt burde jeg ta et ekstra MSI GeForce GTX 275 896MB PhysX CUDA og kjøre crossfire?

med et ekstra skjermkort i cross eller et kraftigere et så burde jeg vel ta en bedre strømforsyning eller klarer 750w det greit?

 

kan bruke max 15k på pc`n akkurat nå.

Levetiden på de første SSD diskene var ikke noe særlig å skryte av, men de som er på markedet nå skal vissnok ha en levetid som holder leeeenge (tror en av de snakket om rundt 100år om man behandlet den rett)

Cluet er bare å ikke defragmentere (intet problem med Win7 som disabler defrag på SSD med en gang) for det kunne skade disken å er strengt tatt ikke nødvendig heller.

Å siden SSD egner seg til OS alene så trenger man ikke noen stor en heller så utgiftene holder seg lave. En SSD på rundt 50GB holder lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...