kennybooy3 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Heisann! Har tenkt litt på Lett MC lappen til 16 års dagen. Jeg har lenge vert i tvil om dette pga. altfor høye priser. Jeg lurer på hva den totale prisen blir med alle kjøretimer, kurs inkl.. Noen som har peiling? Ellers så lurer jeg også på om jeg heller skal kjøpe 125cc ATV, noen som har erfaringer med det? evt. kjøpe 50cc atv?? Kenneth Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Prisen varierer fra skole til skole med tror nok du ikke får det noe særlig under 10k. Det med 125 atv er jeg skeptisk for en atv blir utrolig lett på styringa om det går over 60 så det kommer nok ikke til å gå så fort. Mye bedre med en ordentlig 125 sykkel. 50 cc atv trenger du ikke 125 lappen for å kjøre. Lenke til kommentar
kennybooy3 Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Hmm, tenkte meg det.. Viss jeg kjøper 50cc blir det selvfølgelig moped lappen, men tenkte bare på om dette er et bra alternativ? skal jo bare brukes til 18års dagen Lenke til kommentar
Dudemeister Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg bor ikke så langt unna Hønefoss, og det vil for meg koste ca. 7500,- (hvis alt går som det skal, og jeg ikke behøver veldig mye kjøretimer) Har ikke regnet med trafikalt grunnkurs (1200,-) Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det jeg har betalt: Trafikalt grunnkurs (noe du må ha uansett): 1400,- MC-kurs (noe du må ha for å ta lett-mc lappen eller tung-mc i den tid): 1100,- Pakke med landeveiskjøring osv osv og 20 kjøretimer: 19000,- Ekstra kjøretimer: 650kr per time (45min). Tar du færre timer enn 20 blir dette trukket fra prisen. Dette er gjeldende priser for Bergen. Blir sikkert billigere etter hvert som du kommer ut på landet. Jeg brukte relativt lang tid og har totalt brukt 38 kjøretimer.. Så totalt har jeg betalt 30700,- for lett-mc lappen, hvor trafikalt grunnkurs, mc-kurs, utstyr (som jeg anser nødvendig), og sykkel ikke er regnet med. Det er mye penger, men jeg tror det er verdt det. Jeg skal oppgradere til tung-lappen når den tid kommer, og da er det ikke mye som skal til når jeg har lett-mc lappen. I tillegg kommer jeg jo til å bruke sykkelen ekstremt mye, spesielt i perioden 17 år-18 år, i tillegg tjener jeg et par tusen + i måneden så pengene blir fort spart inn igjen. Siden du bare skal bruke den til du blir 18 år ville jeg tatt mopedlappen. Og anbefaler ikke ATV, i høye hastigheter er det livsfarlig å svinge med dem. De fire hjulene gir bedre balanse men i høy hastighet vil en brå sving føre til velt siden du ikke kan legge deg ned i svingen som du kan med en motorsykkel og motvirke sentrifugalkraften (om jeg husker faguttrykket korrekt). Anbefaler at du tar mopedlappen og kjøper moped Eventuelt 50cc-ATV, du har ikke lov å kjøre mer enn 45km/t anyways. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Heisann! Har tenkt litt på Lett MC lappen til 16 års dagen. Jeg har lenge vert i tvil om dette pga. altfor høye priser. Jeg lurer på hva den totale prisen blir med alle kjøretimer, kurs inkl.. Noen som har peiling? Ellers så lurer jeg også på om jeg heller skal kjøpe 125cc ATV, noen som har erfaringer med det? evt. kjøpe 50cc atv?? Kenneth Det finnes ingen fasit på hvor mye lappen koster. Det kan variere alt fra 10.000 til 30.000, gjennomsnittet ligger på 15.000-20.000. Regner man ut selv bare kjapt hvor mye det koster, så blir det lav sum i forhold til hva det faktisk koster. Jeg betalte 17k for A1 lappen, det er gjennomsnitlig. 7500kr er tilnærmet urealistisk om man ikke har tidligere kjøreerfaring på MC. Doble summen, eller mer, så er det realistisk. 125ccm ATV kan man ikke kjøre på A1 lappen. Max man kan kjøre er 50ccm ATV, og det går under moped lappen. Lenke til kommentar
Dudemeister Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Skaff deg en sykkel og øvelseskjør så mye som du kan, og det er realistisk med en pris på under 10k, mener du? Endret 24. september 2009 av Dudemeister Lenke til kommentar
Husee Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hadde lett valgt lett-MC lappen, du kommer ikke til å angre! Og er du ute etter en god sykkel er min til salgs! Finn annonse Lenke til kommentar
Dagsbergs Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Enig med de andre, gå for lett mc! Få som angrer på det i ettertid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå