s1 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hei dere! Jeg trenger litt hjelp med å oppklare i noe. I en innstalasjon vi har laget på skolen er det en enkel motorkrets med diverse komonenter og brytere jeg lurer på hensikten til? På denne innstalasjon har vi brukt en masse forskjellige komponenter, og det jeg lurer på er det 3 brytere og hva er hensikt/oppgaven til disse bryterne? 1) I mellom motorvern og motoren har vi satt en sikkerhetsbryter med mulighet for å låse. Er det noen som kan forklare meg hvilken hensikt denne bryteren har? Hvorfor ikke bare bruke eks. nødstopp? 2) Vi har også satt inn en nødstopp. Hva er hensikten til denne bryteren? 3) Vi har også sikringer med jordfeilutløser. Hva er hensikten til denne i vår innstalasjon? Takktakk Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 1) Om vedlikehold skulle være nødvendig er ikke en nødstoppbryter tilstrekkelig. 2) Om noe mekanisk skulle svikte, har du mulighet for og raskt åpne/bryrte kretsen. 3) Om noen eller noe skulle jorde kretsen slike at strømmen flyter der, vil en jordfeilbryrer skru av den topolte sikringen/hovedstrømmen, for å unngå skade på personell/materiale. Førsteåret du og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå