Matsibooy Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Heisann! Jeg har fått endel verktøy av min farfar, og det er ganske møkkete, fult av olje og annet dritt. Kan jeg vaske verktøyet med vann? eller vil det da begynne å ruste? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Nei det er nok laget av chrome vandium og det ruster ikke så lett . Har du litt avfettingsmiddel og en klut så da kan bruke den å tørke det av med. Vann og såpe blir det bare mer klin av med olje. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) "Chrome Vanadium" er ikke noe kvalitetsstempel. Sier absolutt ingenting.. Uansett, om verktøy ruster av vann, så er det ubrukelig og noe man uansett vil kaste. Avfetting, zalo, white-sprit, osv. kan brukes for å vaske det. Jeg har også brukt å bare legge det i ei bøtte med vann og noe fungerende vaskemiddel over et døgn eller to etter større bruk hvor store mengder verktøy er full av dritt. Endret 23. september 2009 av gxi Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Legg verktøyet i parafin til all skitten har løst seg opp. Tørk deretter av det med tørkepapir. Dette bør ikke gjøres med skraller og andre ting med bevegelige deler da parafinen vil løse opp fett og andre smøremidler. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ta en dæsj whitespirit på en fille og tørk over verktøyet med, da skal du se det blir rent. Lenke til kommentar
Matsibooy Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Takk skal dere ha gutta! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå