C0bra Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Har dette forbanna hk'et og skal klokke.. kommer da opp i max 143fsb, med stock volt, hvis jeg prøver mer, samme om jeg har 1.625v, bare låser den seg! før har jeg klart 2.9Ghz stabilt med stock volt... Har hørt at dette hovedkortet skal maxe seg på ca150fsb.. Hvor mye har dere klokka med dette dritt kortet? Er det noe jeg kan gjøre får å få klokket mer? fks flashe ny bios? tempen er ikke noe prob..30c idle og 46load stock.. Lenke til kommentar
UgeSluge Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Neh bare kjøp deg et nforce kort Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 UgeSluge: Bruk 4 sekunder mer før du kaster ut slike utsagn! Hadde jeg vært moderator her, så hadde jeg nok gjort noe skummelt... Dersom du hadde følgt litt mer med, så hadde du visst at MSI 648MAX er et PENTIUM FIRE hovedkort. Dette hovedkortet er kjent for å være ganske kjapt, men ikke noe særlig overklokkingsvillig. Dersom du har lyst til å overklokke mye, så er ikke dette hovedkortet noe, og det er nok ikke noe særlig du kan gjøre for å fikse dette. Dersom du vil overklokke mer, så er nok et nytt hovedkort løsningen. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Det var det jeg trodde... men det er jo bare så merkelig at jeg klarte 145fsb før med standart volt... jeg prøvte ikke mer... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Hmm merkelig! klarer normalt å kjøre rammen min på 354mhz og cl2 og litt bedre innstillinger på resten også... klarte nå nettop å boote opp maskina på 145fsb(tilsvarer 2.9Ghz) men da måtte jeg ha cl2.5 og 300mhz ram! prøver jeg å klokke rammen til standard hastighet (333) så klikker maskina i oppstarten! Har prøvd med stock, og max volt på både cpu og ram, men det hjelper ikke! Litt merkelig å måtte klokke ned rammen så kraftig for å klokke cpu'en! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hvordan er stabliliteten på stock hastighet? Jeg anbefalte dette hovedkortet til en kamerat for et par måneder siden, og han er ikke annet enn positiv om det. Det skal jo ligge bra over 845 i prestasjoner. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Alt er dønn stabilt!! selv på 143fsb og rammen på 178 cl2 pg turbo... men på 145fsb må jeg ha rammen på 145fsb hvis ikke klikker det! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Hvordan er stabliliteten på stock hastighet?Jeg anbefalte dette hovedkortet til en kamerat for et par måneder siden, og han er ikke annet enn positiv om det. Det skal jo ligge bra over 845 i prestasjoner. Har han klokket det? i så fall: hvor mye?? Er SYKT annig på å komme over den magiske 3Ghz grensa!! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Grunnen til at jeg anbefalte han det er at han ikke tenker på å overklokke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå