Gå til innhold

Har jeg nok strøm?

Xar0n

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg har bra nok strømforsyning for det nye oppsette jeg skal ha, jeg skal ha ny prossessor, hovedkort, minne og kabinett. Men jeg velger å bruke den gamle strømforsyneren. Den er på 460W er det nok for:

MSI P55-CD53, P55, Socket-1156, DDR3

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL8

Dessuten har jeg også 4 hardisker på tilsammen 1TB og Nvidia Geforce 8800GTS skjermkort.

Holder 460W for dette oppsettet?

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har to linjer med max. 15A på hver linje, men det står ikke noe om kombinert effekt som gjerne kan være 15+15=30A, men det er ikke alltid den kombinerte effekten er det sammenlagte av begge railene.

Forøvrig er disse eldre Thermaltake Purepower av middelmådig kvalitet, men det fungerer kanskje ok. Et 8800GTS drar ca. 100W fra PSU alene (ca. 8A). En Core i5 750 beregnes som max. 95W (også ca. 8A). Lasten vil bli fordelt på begge railene.

Lenke til kommentar

Her er link til en test av Core i5 750 og i7 860/870. Effektforbruket er slett ikke skremmende.

Fikk deler til en PC idag og rakk og sette inn dvd, HD og en Seasonic S12-II 430W, før jeg gikk hjem. Skal bli spennende å se hva en i7 860 vil yte på et Gigabyte GA-P55 UD4, sammen med noen saftige minnebrikker fra Corsair. Grafikken er relativt snill, et HD 4770, men det er mer enn nok til den jobben det skal gjøre. Regner med at dette idler rundt 100W. Herligheten skal inn i et Antec Sonata Elite, som så langt ser ut til å være et bra kabinett, med gode løsninger for feste av både HD og dvd, samt mulighet til å skjule kablene fra PSU'en bak HK-plata. Iallefall nesten, det var for små åpninger til å få igjennom 24 pins kontakten.

Lenke til kommentar

Seasonicen er egentlig av mye høyere kvalitet enn TT'n til trådstarter, pluss at sistnevnte bygger på den eldre ATX v2.01-standarden. (mindre juice til 12V enn f.eks v2.2). Vel, siden jeg kun har hatt dårlige opplevelser med de gamle Purepowerene, så stiller jeg meg kritisk til dem generelt sett. Skal være sagt at senere utgaver som Purepower RX er mer moderne og av noe bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...