Gå til innhold

achivements vs trophy

raysv

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en 360 i dag, men vurderer å bytteut denne med en ps3 da jeg skal ha meg bluray muligheter men har blitt veldig glad i achivementsene (Plutselig varer spilla veldig mye lengre:)

Fungerer trophys akkurat på nøyaktig samme måte som achivements? bortsett fra at man går opp levels på tropys og på achivements så får man en gamescore?

Er feks. mulig som på achivements å gå inn å se hvilke tropys som det er å ta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er vel ganske mange ikke helt nye ps3 spill som ikke har trophies? En blurayspiler får du jo for under 1000 lappen, så du har et dårlig argument der da..

Tja ikke så mange steder de selger de for under 1000 etter det jeg har funnet ut, hos elkjop/lefdal koster den rimligste 1600,-. Veit COOP har hatt tilbud på noen til 999,- på noen daewoo spillere eller hva det nå enn var. Men har i tilegg lyst til å bruke den som media senter, derfor egner en ps3 seg bedre enn en eventuell frittstående bluray spiller, i tilegg til at PS3 bråker en del mindre :)

Eneste som egentlig holder meg igjen nå er vel at jeg er for glad i xboxen sine kontrollere iforhold til PS3.

Endret av warelf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis du skal bruke PS3 til Blu Ray og TruHD. DTS HD Master, må du kjøpe PS3 slim, tjukkasen støtter ikke disse.

eller de støttes, men PS3 må gjør det selv der etter sende det som Multi.ch PCM,

så det er bare PS3 slim som støtter TruHD over Bitstream

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Achievements er nok mere utbredt på Xbox 360. My større community også, og det er noe de fleste liker å bruke litt tid på. Jeg har ikke fått inntrykk av at det er helt slik på PS3.

Men hvis du vil ha mediasenter, er nok PS3 et bedre valg, med tanke på at den har Blu-Ray.

Personlig synes jeg dog at Xbox 360 er en bedre spillopplevelse, spesielt hvis man tenker på Xbox Live og Achievements.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg sterkt om å beholde din 360 da spillbiblioteket er betydelig større. Men for all del, skaff deg også en PS3 Slim som har noen interessante eksklusive titler.

Jeg har begge og liker begge konsoller. Mer enn det: jeg trenger begge :p

Edit: Forøvrig er jeg helt enig med Budjav.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg sterkt om å beholde din 360 da spillbiblioteket er betydelig større. Men for all del, skaff deg også en PS3 Slim som har noen interessante eksklusive titler.

Jeg har begge og liker begge konsoller. Mer enn det: jeg trenger begge :p

Edit: Forøvrig er jeg helt enig med Budjav.

Det vil jeg gjerne ha tall på, sist gang jeg sjekket hadde ps3 like mange eksklusive som 360.

Lenke til kommentar

Jeg byttet fra xbox360 til PS3 og har ikke angret siden. PS3 hadde flere spill i vente jeg vill ha og jeg var lei av å ha en konsoll som kunne ta kvelden når som helst. Men jeg synes absolutt at Microsoft sin poengordning fungerer mye bedre enn Sony sine trofeer. Får ikke samme moroa ut av det.

Lenke til kommentar
Hei,

Har en 360 i dag, men vurderer å bytteut denne med en ps3 da jeg skal ha meg bluray muligheter men har blitt veldig glad i achivementsene (Plutselig varer spilla veldig mye lengre:)

Fungerer trophys akkurat på nøyaktig samme måte som achivements? bortsett fra at man går opp levels på tropys og på achivements så får man en gamescore?

Er feks. mulig som på achivements å gå inn å se hvilke tropys som det er å ta?

Det funker på samme måte, men personleg liker eg Achivements best.

Skjekk igjen.

Xbox 360 har 118

Ps3 har 159

Grunnen til dei talene der er at f.eks Mass effect, alan wake, splinter cell, left 4 dead kommer ikkje opp som eksklusive pga at dei er til Pc også.

Nå er det ikke mengden spill som teller da. Selv synes jeg uncharted 2 og gran turismo var god nok grrunn til å bytte til ps3.

Er også mange gode grunner til å bytte tilbake til Xbox 360, Forza, alan wake, splinter cell, mass effect osv...

Lenke til kommentar

Det hjelper lite å ha 150 flere spill tilgjengelig om det er 150 skrotspill. Hvilken konsoll som har flest eksklusive titler er også knekkende likegyldig om personen som skal ha maskinen kun interesserer seg for et par av disse og stort sett er opptatt av multiplattformspill. Personlig har jeg aldri savnet et spill på konsollen min som er eksklusiv på en jeg ikke har. Er man så sterk tilhenger av et spill eller spillserie så er jo konsollvalget allerede gjort, men siden trådstarter vurderer et bytte og ikke har nevnt noe savn om spesifikke spill blir det unødvendig å argumentere med det.

Det finnes flere nettsteder som ene og alene fokuserer på trophies. Min favoritt er ps3trophies.orv. lykke til med valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...