TST Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Det er merkunderlig hvor få spill basert på Vietnam-krigen som eksisterer. Vietcong har de teknologiske forutsetningene på sin side, men er ingen umiddelbar klassiker, ei heller et spesielt oppsiktsvekkende spill. Likevel tar det tak i deg, og gir deg en opplevelse verdt pengene. http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=140 Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Kan ikke si at jeg var helt enig i denne review'n egentlig. Vietcong er i mine øyne et enormt bra spill og hadde fortjent en 5'er. At man ikke kan spille på vietcong sin side er vel feil tror jeg, i quick mission greia kan man vel velge å spille på VC sin side. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Kan ikke si at jeg var helt enig i denne review'n egentlig. Vietcong er i mine øyne et enormt bra spill og hadde fortjent en 5'er. At man ikke kan spille på vietcong sin side er vel feil tror jeg, i quick mission greia kan man vel velge å spille på VC sin side. Men en kampanje hadde vært å foretrekke. At du hadde gitt det fem er helt greit for meg, men som anmelder kan jeg ikke stå for en slik høy karakter. Vietcong er er et bra spill, men ikke noe mer. I mine øyne. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 /me sender Erling til optikeren Neida, 4 er vel bra det også.. Flink du Erling :wink: Forresten, la du merke til "dukkingen" ? Dvs hvis du krøp frem til en trestokk / grøfte kant etc og holdt inn høyreknappen så stakk du liksom bare hodet frem og siktet nedover selve siktet på geværet? Perfekt løsning på å kunne enkelt dukke frem og tilbake i skjul mellom ildgivingen.. Måten man hoppet over trær osv var også tøff, man hopper ikke rett over a la CS, men "klatrer" virkelig over.. ser pent ut også Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jepp, enig med Aurstad her. Jeg syns at omtalen var litt mangelfull, er en del små ting som er utrolig bra laget på Vietcong som jeg ikke har sett i andre spill Men ellers så var det vel ganske bra vil jeg si Lenke til kommentar
lucifer_ Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Spillet var i teorien godt, men veldig kort. Spilte på hard, og det tok meg 2 dager å runne det, kjedeligt. Men spillet fortjente mer enn 4. AI'ene var veldig smarte bortsett fra når du gikk helt innpå dem, og er man gode nok kan man løpe å ta de fleste med kniven. Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 ...og er man gode nok kan man løpe å ta de fleste med kniven. Ja vel, er du en av di gode? Må si jeg likte spillet, men har noen prøvt det på LAN? For å si det slik, tror ikke en 500 mhz klarer det! Har et Gf4 kort, og det gikk ikke akkurat helt 100% :-? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 ...og er man gode nok kan man løpe å ta de fleste med kniven. Ja vel, er du en av di gode? Må si jeg likte spillet, men har noen prøvt det på LAN? For å si det slik, tror ikke en 500 mhz klarer det! Har et Gf4 kort, og det gikk ikke akkurat helt 100% :-? Jaha? har spilt d masse på nett og kjører med et gf4 ti4200 kort og xp2000 og det går unna i 1200x1024 med alt på.. Lenke til kommentar
Johan Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Det er et par ting i Vietcong som man sjelden finner i andre FPS. Vietnam-Mode, hvor det ikke er en HUD i det hele tatt. Fantastisk artig, og man må sikte med våpenets sikter, ikke et innbilt crosshair. Vietcong bør spilles i Vietnam-mode. Måten en kan crouche bak stener og slikt, og så sikte over dem er jo også en nyskapning. Lenke til kommentar
Exolar Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Vietcong kunne ha blitt et veldig bra spill slik som medal of honor ble. veldig fin grafikk,bra historie..spillet tar liksom tak i deg.. men slik ble det desverre ikke. fins jo alt for mange bugs(feil) i spillet ..halve soldater?..og når man skyter på fienden,er det nesten umulig og treffe. har jo spilt masse skytespill,og trodde jeg var ganske bra på og treffe, men her må man jo nesten tømme magasinet for og få inn et treff riktig. sikta på en fiende midt mellom øyene,men fraff ikke..??? fikk en kompis av meg som er veldig bra cs-spiller(clan)han sa at det nesten ikke gikk ann og treffe noe som helst,slik skal det vel ikke være ! og spillet hakker jo en del,fikk ikke mere enn 30-50 fps. snakken med en som hadde en xp 3000 og ati 9800pro,han sa at det hakket like mye til han. synes det er veldig synd,dette spillet kunne virkelig ha blitt veldig bra. ble veldig frustert over dette,har slutta og spille det. og alle disse feilene,skulle tro at spillet bare var 70-80% av ferdig versjon synes alle disse feilene bidrar til at spillet ikke skulle fått mere enn 3. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Vietcong kunne ha blitt et veldig bra spill slik som medal of honor ble. veldig fin grafikk,bra historie..spillet tar liksom tak i deg.. men slik ble det desverre ikke. fins jo alt for mange bugs(feil) i spillet ..halve soldater?..og når man skyter på fienden,er det nesten umulig og treffe. har jo spilt masse skytespill,og trodde jeg var ganske bra på og treffe, men her må man jo nesten tømme magasinet for og få inn et treff riktig. sikta på en fiende midt mellom øyene,men fraff ikke..??? fikk en kompis av meg som er veldig bra cs-spiller(clan)han sa at det nesten ikke gikk ann og treffe noe som helst,slik skal det vel ikke være ! og spillet hakker jo en del,fikk ikke mere enn 30-50 fps. snakken med en som hadde en xp 3000 og ati 9800pro,han sa at det hakket like mye til han. synes det er veldig synd,dette spillet kunne virkelig ha blitt veldig bra. ble veldig frustert over dette,har slutta og spille det. og alle disse feilene,skulle tro at spillet bare var 70-80% av ferdig versjon synes alle disse feilene bidrar til at spillet ikke skulle fått mere enn 3. Prøv den lovlige versjonen av Vietcong du gutten min! De "bugsa" du nevner her er kun pga dårlig crack av Fairlight..! Ingen slike bugs vanligvis.. Lenke til kommentar
Exolar Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 "]Vietcong kunne ha blitt et veldig bra spill slik som medal of honor ble. veldig fin grafikk,bra historie..spillet tar liksom tak i deg.. men slik ble det desverre ikke. fins jo alt for mange bugs(feil) i spillet ..halve soldater?..og når man skyter på fienden,er det nesten umulig og treffe. har jo spilt masse skytespill,og trodde jeg var ganske bra på og treffe, men her må man jo nesten tømme magasinet for og få inn et treff riktig. sikta på en fiende midt mellom øyene,men fraff ikke..??? fikk en kompis av meg som er veldig bra cs-spiller(clan)han sa at det nesten ikke gikk ann og treffe noe som helst,slik skal det vel ikke være ! og spillet hakker jo en del,fikk ikke mere enn 30-50 fps. snakken med en som hadde en xp 3000 og ati 9800pro,han sa at det hakket like mye til han. synes det er veldig synd,dette spillet kunne virkelig ha blitt veldig bra. ble veldig frustert over dette,har slutta og spille det. og alle disse feilene,skulle tro at spillet bare var 70-80% av ferdig versjon synes alle disse feilene bidrar til at spillet ikke skulle fått mere enn 3. Prøv den lovlige versjonen av Vietcong du gutten min! De "bugsa" du nevner her er kun pga dårlig crack av Fairlight..! Ingen slike bugs vanligvis.. er ikke bare jeg som mener at det er litt bugs i vietcong,fins flere her på forumet som mener det samme. dårlig crack..dette velger jeg og overse..har orginalen men det kan hende det blir bedre med en patch til spillet Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Denne diskusjonen har vært oppe før. Eneste grunnen til at du ser halve folk, må ha 100 treff før de dør osv. er pga fairlight cracken. Så det så! 8) Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 2 dager etter at FLT (fairlight) hadde lagt ut spillet med en dårlig crack kom razor 1911 med en *proper* av cd 2 med en crack som funka... Lenke til kommentar
TST Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 "]2 dager etter at FLT (fairlight) hadde lagt ut spillet med en dårlig crack kom razor 1911 med en *proper* av cd 2 med en crack som funka... Hvorfor forteller du folk dette? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 "]2 dager etter at FLT (fairlight) hadde lagt ut spillet med en dårlig crack kom razor 1911 med en *proper* av cd 2 med en crack som funka... Hvorfor forteller du folk dette? Jeg prøver jo bare å påpeke at det ikke er bugs i spillet, men i cracken/spillet de har lastet ned.. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Hehe, litt sent å komme med komentarer om denne omtalen nå, men det må gjøres. Synes denne omtalen er helt på jordet! Mildt sagt! Spillet er absolutt ikke noe 6/10! Grafikken var superb til da det kom ut (ikke perfekt, men meget god), og fete detaljer, som tette jungler gir en virkelig god atmosfære, og en skikkelig Vietnam-følelse. Omtalen gir mer eller mindre ingen pluss for de små (men betydningsfulle) detaljene. Disse er blant annet dette som en annen nevnte, at når man dukker, og trykker høyretast, stikker man bitte litt opp. Bare dette med ironsight (når man sikter inn) var jo genialt! Knapt noen spill som i det hele tatt hadde iron sight på den tiden! Også AI'en var meget god, i allefall til å være på den tiden. Måten man kunne kaste granatene var også en meget fin detalj. Først trykket man "skyt", så trakk spilleren ut splinten. Så måtte man trykke igjen for at man skulle kaste granaten. [tull]På denne måten kan man få til noen virkelig morsomme kamikaze-scener i multiplayer, at man slipper splinten, og løper inn i fienden! [/tull]. Vietnam-mode må også nevnes som en meget bra detalj, som øker realismen i spillet. Man får ikke vite hvor mange skudd man har igjen i magasinet, med mindre man teller skudd etter skudd, og det finnes ikke noe kunstig kryss på midten av skjermen. Så vidt jeg kan huske, er de eneste FPS spillene som har denne muligheten, Brothers In Arms og Call Of Duty (begge to meget linjære, men gode krigsspill med en grei nok grafikk - Begge to fikk meget god kritikk). Stemingen er helt horribelt bra, og man har hele tiden den frykten for at fienden skal komme bak deg og stikke deg oppi rompa med bajonetten. Ja så sannelig! Der har vi nok en genial detalj! Bajonetter! Selv i dag mangler mange spill bajonetter på børsene! Flere andre detaljer som skulle fått ros, er historien, dialogene (meget bra skuespill), multiplayeren (blant annet en meget imponerende COOP modus, som kan konkurrere med selv de nyeste spillene), og flere andre ting som jeg ikke husker i farta. Selvfølgelig var det jo flere negative aspekter, men de som ble nevnt er absolutt ingen gode argumenter. Anmelder sier følgende i konklusjonen: Det er litt synd at du ikke kan spille Vietcong fra begge sider, men kun fra amerikanernes. Mange gode spill har hatt denne muligheten, og det ville ha utvidet gameplayet kolossalt. Det hadde vært en nervepirrende opplevelse å spille som Vietcong-soldater, da alle vet at amerikanerne er teknologisk overlegne. Da kunne en også basert seg litt mer på geriljabaserte oppdrag, gjerne snik-oppdrag hvor du skulle plante bomber i deres terretorie. Hvorfor i alle dager skal dette trekke ned? Kjøper man et Star Wars spill når man vil ha et Ringenes Herre spill? Hadde Half-Life 2 noen form for mulighet til å spille som Combine eller noen annen fiende? Jeg gjentar: Mange gode spill har hatt denne muligheten Ja, hvor mange spill HAR egentlig hatt denne muligheten i singleplayer? Jeg kan ikke komme på så mange i farten! Og noe annet: Det som er synd er hvordan spillet leder deg på en vei gjennom de fleste oppdragene, og at du ikke får en åpen jungel du selv må manøvrere deg rundt i slik som i Delta Force-spillene Vietcong er ikke, har aldri vært, og kommer aldri til å bli en Delta Force- konkurrent! Hadde man fått en åpen jungel ville det heller blitt mye frustrasjon, da mye i jungler ser mer eller mindre identisk ut. Igjen drar jeg linjer med "tidenes beste FPS" (som noen vil kalle det), Half-Life 2. Hadde det noen mulighet til å gjøre noen valg? Der ble man regelrett ledet igjennom brett etter brett, slik som i mange andre spill (mange gode spill). Men merkelig nok trakk ikke det noe ned i Half-Life 2 eller i noen andre stor-spill hvor gameplay heller var meget linjært! Som sagt, det finnes flere ting som er negativt med Vietcong, som feks. flere bugs (som har blitt fikset med veldig mange patcher), men disse ble knapt/ikke nevnt (dette med at folk fikk hodet, føttene, og armene inn i kroppen, og at man måtte skyte uhorvelig mye på dem, skal ikke trekke ned, da dette skyldtes en bug med en crack). Det er som om at anmelder var overtrøtt, og bare ville bli ferdig med det, trykke på en eller annen tast, slik at det tilfeldig vis ble 6/10. Omtalen er godt skrevet, men meget lite engasjerende fra anmelders subjektive side. Og karakteren er bare til å spy av. Faktisk så synes jeg det er 0 feil i å si at karakteren skal endres til 8/10. Ja, jeg sa 8/10! Selv om at det er lenge siden spillet kom ut! Om ikke karakteren skal endres, så skal så sannelig hele omtalen endres! For nært sagt INGEN av de negative aspektene er kurrante, og heller ubetydelige. Man skal ikke trekke ned på et spill fordi det mangler muligheten til å spille på fiendens side (i singleplayer), med mindre det ikke er noe annet å trekke ned på. Og hadde det ikke vært noe annet å trekke ned på, ja da skulle spillet ha fått en 9/10. Og det skal i allefall ikke trekke ned når det aldri har utgitt seg for å være et spill som har muligheten til å spille som fienden! Dessuten har faktisk spillet muligheten til å spille som fienden, i multiplayer. Og der har fienden flere kule gadgets som ikke USA-siden har. Og om dette spillet ikke hadde noen form for mulighet til å spille som fienden, skulle absolutt det heller ikke trekke ned! Det var alt jeg kom på i farten. Håper noen kan gi meg noen effektive svar, her, da jeg trenger dem sårt. Endret 14. mai 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Campari Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Fint innlegg Metallic. Men det ser ikke ut som om du får noen respons. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Fint innlegg Metallic. Men det ser ikke ut som om du får noen respons. Nei, vet det. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 [iC' date=16/05/2005 : 13:53] Fint innlegg Metallic. Men det ser ikke ut som om du får noen respons. Nei, vet det. enig i mye av det du sier. synes VC var et ganske knall spill ps er det donnie darko avatar el? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg