abene Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 De første produktene som støtter den nye USB 3.0-standarden skal nå være på vei ut på markedet. Les mer Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Å spenningen stiger for alt det gode dette skal gjøre Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Å spenningen stiger for alt det gode dette skal gjøre Høyere hastigheter? Ja takk! Lenke til kommentar
Smif Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ja, men er tross alt ikke store bruksområder enda. Det er andre begrensende faktorer enn hastigheten på overføringen. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Det hender jeg bruker usb hub, fordi jeg ikke har nok porter. Sånn sett er det rimelig greit med høyere hastighet. USB leverer jo som kjent også strøm. Hvordan er det med usb 3, kan den levere mer strøm enn forgjengeren? Endret 23. september 2009 av dabear Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Når jeg sitter her med diverse duppeditter med USB 2 og med unnatak av en ekstern HDD er det ikke en som har overføring i nærheten av maks USB 2 fart engang, ja så føler jeg ikke akkurat at det er USB 3 jeg mest trenger... Eneste kunne være om USB 3 kan levere mer strøm til ladbare enheter. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 The bus power spec has been increased so that a unit load is 150mA (+50% over minimum using USB 2.0). An unconfigured device can still draw only 1 unit load, but a configured device can draw up to 6 unit loads (900mA, an 80% increase over USB 2.0 at a registered maximum of 500mA). Minimum device operating voltage is dropped from 4.4V to 4V. -Wikipedia Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Så den er ikke bakoverkompatibel, eller har jeg oversett noe? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Så den er ikke bakoverkompatibel, eller har jeg oversett noe? Den er tydeligvis det. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Gleder meg til USB 3.0. Lurer på når andre operativsystem kommer med denne støtten. Det fine er jo at hvertfall de første USB 3.0-enhetene blir optimisert for Linux Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Merk at Windows 7 ikke støtter USB 3.o-standarden. Under Linux er selvfølgelig støtte allerede på plass (Linux Kernel 2.6.31). Referanser (1 2 3) Lenke til kommentar
Smif Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Men de jobber med driverstøtten. Kommer nok i en update etter en stund, litt rart at det tar så lang tid tho. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Den nye standarden krever nye USB-kontrollere Tror nok det er få "dingser" som har behov for USB 3.0 med det første (for folk flest, i hvertfall). Tankene går mot AGP 8x; kult men for det meste helt unødvendig. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Kor lenge er det til me kan vente USB 3 på Apple sine modeller??? Lenke til kommentar
G Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Quoter artikkelen: .. og nye USB-kabler Så de gamle kablene duger ikke til USB 3? Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Quoter artikkelen:.. og nye USB-kabler Så de gamle kablene duger ikke til USB 3? Tydeligvis ikkje. Sjølvom me i ein artikkel før har fått opplysningar om at det skulle verte bakoverkompatiabelt!! EDIT: Meir presisert i artikkelene nedenfor.... Endret 23. september 2009 av Sigurdl Lenke til kommentar
dabear Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Slik jeg forstår det, er usb 3 fullt ut bakoverkompatibelt med dagens generasjon, også kablene. Om du skal utnytte usb3-hastighet derimot, må alle deler være usb 3-kompatibel. Endret 23. september 2009 av dabear Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 standard usb-a pluggene ser like ut, men usb 3 krever fem ekstra ledere, disse vil i usb-a pluggen (den bak på hovedkortetne) ligge lenger inne i pluggen slik at usb2 leding/dings i usb3 hull => bare usb2 lederene som har tilkobling usb3 leding/dings i usb2 hull => bare usb2 lederene som har tilkobling usb-b og mini a har en plugg til ved siden av, slik at du fortsat kan bruke usb2 kompnenter sammen med usb 3, men det krever både usb3 dings, leding og kontakt for å få usb 3 Lenke til kommentar
amish Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Eksertndisk med SSD, og eksterne skjermkort til bærbare? I like it. Men vis noe skal være usb3 og være brukbart med USB2 må man vel ha en utgang for USB1/2 og en for usb3? Blir vel ikke med det første ting blir levert med USB3 som standar uten om ting som "krever" usb3 som en ekstern SSD som vil være meningsløst med USB2. Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 USB 3.0 er forsåvidt spennende i seg selv, men vil etterhvert PC-er få inngang for f.eks. MicroUSB? Per nå har teknologien utviklet seg såpass siden USB-portens fødsel at vi ser 16GB-minnekort, bluetooth-sendere og mer som begrenses i minimumsstørrelse pga portens størrelse. Micro-USB minnepenner osv. vil også kunne kobles til mobiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå