satchmo Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Bruker: satchmo Brennvidde: 50mm Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Canon EF 50 mm f/1.4 og NYTT Canon 5D Mark II (står på lading nå!) Tilleggsutfordring: Ingen Edit: Kun endret tittel slik at årstall fremgår. Endret 9. oktober 2009 av satchmo Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Gratulerer med kremkamera - tror du vil nyte å få brukt 50mm på fullframe. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Gratulerer med kremkamera - tror du vil nyte å få brukt 50mm på fullframe. Takker! Ja dette er stas. Har vært ute på fjelltur i dag med nytt kamera og 50 mm. Brennvidden ble plutselig vesentlig mer anvendelig. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Jeg forventer gull på alle fra kanter Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) 1. oktober: Har vært borte noen dager på høstferie uten bredbåndstilgang. Formidabel deltakelse og veldig mange fine bidrag. Her er mitt første forsøk. Exif: Lukkertid: 20 sek ISO: 500 f/7.1 Belyst med lommelykt Stativ Endret 4. oktober 2009 av satchmo Lenke til kommentar
Albix Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Dette likte jeg. Gjerdet kunne sikkert vært litt jevnere belyst, men det er sikkert vanskelig med lommelykt (har ikke prøvd). Vil gjerne følge med på fortsettelsen. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Gjerdet kunne sikkert vært litt jevnere belyst Kanskje, men det var et behagelig gyllent lys i alle fall. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Morsomt - man blir i tvil om det er et lyst nattbilde eller undereksponert dagbilde - helt til man ser stjernene.. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Gjerdet kunne sikkert vært litt jevnere belyst Kanskje, men det var et behagelig gyllent lys i alle fall. Jeps, det var ekstremt vanskelig å få jevn belysning og jeg endte derfor opp med dette. Forsøkte faktisk å få til det samme på en eldgammel låve også. Det gikk ikke så bra.... Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 2. oktober: Valgets kvaler i dag. Ikke verdens mest originale med sløret vann, men sånn ble det. Exif: 4 sek. f/22 +1/3 EV ISO 100 Ett av alternativene: Mange alternativer, men her er ett av de: Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 3. oktober - Vær: Fra strålende sol og fint høstvær både torsdag og fredag til snø og vind på lørdag. Exif: 1/125 sek. f/5.0 ISO 400 +2/3 EV Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) 4. oktober: Bedre vær igjen nå i dag. Exif: 1/2000 sek f/10 ISO 800 Et par andre alternativer: Endret 4. oktober 2009 av satchmo Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Synes 2. oktober er det beste så langt. Liker fargene på dette. 3. oktober var særs talende da. Tipper det var vanskelige fotoforhold, og da er dette atskilig mer enn godkjent. 4. oktober ser ut som et fortvilet, fåfengt forsøk på overlevelse. Endret 5. oktober 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 2. oktober:Valgets kvaler i dag. Ikke verdens mest originale med sløret vann, men sånn ble det. Flotte farger i denne Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 3. oktober var fint. Slike bilder gjør det godt å være inne. Men jeg skulle gjerne sett litt mindre hytte/stabburd/anneks/whatever og litt mer skigard. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 1 og 4 oktober likte jeg godt, men det syns det siste i spoiler den 4 likte jeg bedre enn det du hadde som førstevalg. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 3. oktober var fint. Slike bilder gjør det godt å være inne. Men jeg skulle gjerne sett litt mindre hytte/stabburd/anneks/whatever og litt mer skigard. Takk for kommentar! Jeg er helt enig i at det hadde hevet bildet. Blir nesten litt irritert over ikke å ha tenkt tanken når jeg tok bildet. Vi får skylde på været! :!: Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 5. oktober: Som i tidligere oktoberfester merker man at tiden blir knapp når jobb og familiefar har krevd sitt. Som siste mulighet i dag ble kamera med på en spasertur i skumringen. Exif: 1/20 sek. f/2.2 ISO 4000 Stativ var desverre ikke med Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 4. oktober:Bedre vær igjen nå i dag. Ypperlig. Versjonen i spoileren er også bra; men jeg foretrekker førstevalget ditt. Har du et til, så kunne det blitt en tøff trio. Tom Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 4. oktober:Bedre vær igjen nå i dag. Ypperlig. Versjonen i spoileren er også bra; men jeg foretrekker førstevalget ditt. Har du et til, så kunne det blitt en tøff trio. Tom Takk. Joda, har nok minst ett til. Kanskje jeg skal forsøke å lage en liten serie en dag. Takk for innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå