guzzi1972 Skrevet 19. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg holder på å undersøke om det finnes et brukbart program for "hobby" DJ'n. Har lastet ned en prøveversjon av Music Maker, men synes ikke det virker tiltalende ved første øyekast. Mine hovedønsker med et slikt program er: 1) Muligheten til å mixe sammen/lage overganger mellom låter, samt å legge inn et "merke" slik at CD spilleren vet at det er et nytt spor som starter 2) Muligheten til å klippe/lime/legge til/ta vekk effekter fra en låt 3) Tradisjonelt mixe sammen lydspor 4) Legge til effekter Noen som har erfaring med Music Maker eller lignende programmer? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2003 Cubase er vel best... men for hobby kan vel magix saktens brukes Lenke til kommentar
yNx Skrevet 19. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2003 Har du hørt om Propellerheads Reason 2? Det skal visst være bra og utfyller nok alle dine kriterier. Har dessverre ikke erfaring med det. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 19. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2003 Cool edit pro 2.0 er veldig bra på editering (klipp og lim), og du kan sette cue-pungter som du vil. (Vet ikke om dette funker "live" da jeg ikke har prøvd selv) Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 19. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2003 Tipper CoolEdit Pro 2, Steinberg Wavelab4 eller Native Instruments Traktor DJ-Studio (!) er noe du bør sjekke ut. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2003 Cubase er vel best... He he he! Dette kan bli en lang diskusjon! :wink: Jeg synes Cakewalks Sonar er absolutt best, og jeg har prøvd Cubase, Logic Audio (som er kun for Mac nå), og Performer (for Mac), og en del andre, og fant ut at jeg likte Sonar best. :smile: Hent ned demoene og prøv dem ut selv. Men er det "bang-for-buck" du er ute etter, vil jeg anbefale Magix MusicMaker Studio. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Det er mulig du kan greie deg med Audacity: http://audacity.sourceforge.net/ GNU-license, gratis og multiplatform. Et genialt lite stykke programvare. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Et genialt lite stykke programvare. Jepp! :smile: Det er genialt til redigering, men jeg synes ikke det er bra til multitracking. Lenke til kommentar
NixNax Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Kommer ann på om du har erfaring med musikk-programmer eller dj`ing fra før. Viss du ikke er så erfaren vil eg annbefale Frutyloops3. Enkelt program som er basert på desse profesjonelle programmene, samtidig det er lett å lære seg og du kan lage ganske heavy musikk (ta en kikk på remixene der...) kansje det kjekkeste med programmet er den hyggelige prisen. ca. 750 spenn det er noe å glise over!!! Til sammenlikning koster det Reason greiene minst 2500 spenn.... Cubase koster vel knappe 4000... For viderekommende er Reason til å skryte av Sinnsykt fett prog, er har du full kontroll over alt,men d e ganske dyrt og d tar 2 mnd å lære seg inn og ut... ADVARSEL! Hold dere langt unna det som kalles eJay osv... d e noe for**nna dritt. Alle samplene som brukes der, kan hvilkensomhelst skapning som kan klikke med en mus lage... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Men til de kravene guzzi1972 stiller ville jeg faktisk gått for CD Architech 5 av Sonic Foundry. Cubase/Sonar/etc er mer for folk som spiller inn musikk (plugger i en gitar, etc) og Reason mer mer et lage-beat-program (koble sammen Reason og Sonar via ReWire er genialt!). Cubase/Sonar kan funke utmerket til re-mixing etc. men er ikke det enkleste programmet til formålet, og i Reason er det nesten håpløst (det er mulig, men LANGT fra å anbefale). Og NixNax har et veeeldig bra poeng! STAY AWAY FROM EJAY!! Lenke til kommentar
Trancequence Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 For viderekommende er Reason til å skryte av Sinnsykt fett prog, er har du full kontroll over alt,men d e ganske dyrt og d tar 2 mnd å lære seg inn og ut... kan ikke si meg helt enig. har du de rette VSTi's KNUSER FruityLoops Studio 4 Reason 2.5 grunnet VST/DX support og mye bedre sequencer og automation. effektmikseren in Studio er syk! Bruker selv FL Studio, z3ta+, NI Absynth, Pro53 og FM7. Samplene som følger med Reason er heller egentlig ikke så mye å skryte av... drus heller opp Kontakt og kjøp noen sample CDs! i tilleg kan du med programmet MIDI Yoke (gratis) kontrollere Reason via MIDI fra Fruity... det er IKKE å forakte for viderekommende er vel egentil ikke Reason noe å skryte av heller... er mer på linje med fruity, og har ingen mulighet for eksterne plugins. er du seriøs, prøv cubase sx kombinert med masser av vsti's/dxi's og Reason med ReWire. PS! FL Studio = VSTi/DXi også, så det kan brukes sammen med cubase/sonar! ADVARSEL! Hold dere langt unna det som kalles eJay osv... d e noe for**nna dritt. Alle samplene som brukes der, kan hvilkensomhelst skapning som kan klikke med en mus lage... enig, enig... for*anna dritt indeed cheers Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 FL er så knotete i forhold til Reason, synes jeg. Reason har en genial måte å koble opp synthene sine på, og det aller meste er mulig å endre signal-ruten på. Men kjører man VSTi/DXi ruten, så anbefaler jeg Sonar for den viderekomne. Groove Clips (Acid-style), DXi support, VSTi support (via adapter), "envelopes" (styrende kurver) hvor alt du gidder å automatisere, så mange spor (audio eller MIDI) som du gidder å bruke (det samme gjelder for effekter), OMF-support i tilfelle du skulle innom et ProTools studio, støtter lydkort med flere inn/ut-ganger, og vil du bruke FL, så bare last det inn som en DXi (som sagt så kan Reason kontrolleres via ReWire, som jeg synes er en bedre løsning en Hubi's). Dette summerer opp til total kontroll, men det kan være litt vanskelig for en nybegynner å orientere seg i (som de fleste avanserte programmer). Dette klarer jo også Cubase (utenom DXi support)... Men her gjelder type standardsvar. Hent ned demoene til Sonar, Cubase, FruityLoops, Reason, CD Architect og whatever, og se hva du liker bets og hvordan du liker best å jobbe. Cubase og FL passer ikke min måte å lage musikk på, og derfor bruker jeg dem heller ikke (bruker FL 2.71 litt, men ikke nok til å gidde å oppgradere selv om det er gratis). :smile: EDIT: Beklager, Trancequence. Så det var mange av mine poeng, som du allerede hadde kommentert... Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Sjønner ikke at enkelte her babbler om cubase, reason, vstplauggins og cakewalk?! fyren er ute etter ett program for og mixe sammen/lage overganger mellom diverse sanger. trenger ikke ett profesjonelt sequencerprogram til 5000,- for den jobben Music Maker har jeg ikke prøvd, men Cool Edit er genialt. Sonic.Foundry ACID og Sonic Foundry Sound Forge er også bra. du kan også sjekke ut Native instrument Traktor. det er ett mixe/DJ program for deg http://www.nativeinstruments.de/index.php?...pe=1&no_cache=1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 CD Architech 5 av Sonic Foundry :wink: Lenke til kommentar
Trancequence Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 *fucked* dette var liksom et innlegg, men ble posta to ganger... og den første var ufullstendig. år visst ikke ann å slette denne replyen, mulig for noen moderatorer å gjøre det? Lenke til kommentar
Trancequence Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 hvis det er snakk om DJ MIXING, er Native Instruments Traktor DJ Studio 2 absolutt å anbefale! skal han bare merge sammen låter uten beatmatching eller lignende, og legge på effekter som chorus/delay/flanger bør de fleste audio editorene som Cool Edit Pro, Sound Forge o.l. funke bra. Lenke til kommentar
Jimmy Skrevet 25. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2003 Madtracker - Dette programmet passer ikke akkurat til dine kriterier, men det er veldig bra til å mekka sanger med.. men det tar tid å lære seg akkurat som med alle andre programmer www.madtracker.org Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2003 Trackere er ikke det beste å jobbe med nå for tiden, de hadde sin glanstid for 10 år siden.... :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå