Gå til innhold

Hjelp til valg av 2 stk alternativ gaming rigg

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp til og bestemme meg for hvilket av de nedenforstående oppsettene jeg skal gå for AMD eller Intel. Og også kanskje noe input ang komponentene jeg har valgt.

Skal hovedsakelig brukes til spilling og vil da gjerne ha best mulig resultat.

Har 6 gb RAM av typen Mushkin XP2-8000, som er grunnen for at jeg kjører et DDR 2 basert hovedkort.

Vil også kunne med tider kjøre crossfire når økonomien tillater det.

Takker for innspill.

post-167492-1253702660_thumb.jpg

post-167492-1253702672_thumb.jpg

Endret av hud1973
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer ytelse for penga blir vel relativt.

Det kan bety at ytelsen er mindre, men også billigere.

Om jeg selger min amd socket A 1GHZ for 10kr er det mer ytelse for pengene igjen.

( vil legge til at jeg sikter til begrepet og ikke ytelsen mellom de to cpu)

Dvs 10kr for min cpu er mer ytelse for pengene igjen pga GHZ pr kr

Endret av War
Lenke til kommentar

Phenom II er ikke bare mer ytelse for pengene i forhold til Q9550, men også mer ytelse. Med AM3 + ddr3 ram er det et bedre valg. Men også uten AM3 og ddr2 vil amd yte mer enn Q9550.

Edit: Bare sånn du vet det er amd sine Phenom II prosessorene veldig gode til overklokking.

Endret av Ritualz1
Lenke til kommentar
Mer ytelse for penga blir vel relativt.

Det kan bety at ytelsen er mindre, men også billigere.

Om jeg selger min amd socket A 1GHZ for 10kr er det mer ytelse for pengene igjen.

( vil legge til at jeg sikter til begrepet og ikke ytelsen mellom de to cpu)

Dvs 10kr for min cpu er mer ytelse for pengene igjen pga GHZ pr kr

Når prisen er så og si identisk så er uttrykket brukt helt korrekt, og uten fare for misforståelser.

Lenke til kommentar

Teoretisk er det noe å hente på tester og sånt, og kanskje noen få fps i spill. Men jeg vil egentlig si at vis du sitter med et par brukbare minnebrikker er det egentlig ikke verdt det.

Men igjen så får du en liten boost, får å si det sånn. Det er jo helt opp til deg selv om det er verdt de 600-700 kr for ny ram og et mer "framtids sikkret" maskin, siden du får en ny socket osv.

Lenke til kommentar
Takker for tilbakemeldingen, vil nok gå for AMD da. Men er litt i tvil med tanke på AM3 og DDR3, surt og sitte med så mye ram som jeg ikke får brukt. Men vil det være veldig merbar forskjell og gå for AM3?

Ytelsesmessig vil du nok ikke merke så alt for stor forskjell, det er mer med tanke på framtidige oppgraderinger. Men det er alt etter hva du mener er forsvarlig å bruke penger på.

AMD sine standardvifter er ikke så gale faktisk. Prøv heller først med den, og vurder etter det om du kjøper en ny kjøler. Den Zalman kjøleren var i hvert fall i overkant dyr. Da går du heller for en rimeligere løsning, feks Vendetta 2.

Lenke til kommentar
Takker for tilbakemeldingen, vil nok gå for AMD da. Men er litt i tvil med tanke på AM3 og DDR3, surt og sitte med så mye ram som jeg ikke får brukt. Men vil det være veldig merbar forskjell og gå for AM3?

Ytelsesmessig vil du nok ikke merke så alt for stor forskjell, det er mer med tanke på framtidige oppgraderinger. Men det er alt etter hva du mener er forsvarlig å bruke penger på.

AMD sine standardvifter er ikke så gale faktisk. Prøv heller først med den, og vurder etter det om du kjøper en ny kjøler. Den Zalman kjøleren var i hvert fall i overkant dyr. Da går du heller for en rimeligere løsning, feks Vendetta 2.

Takker igjen så mye, går nok for AMD varianten da. Får oppgradere til AM3 osv ved neste invistering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...