Ziemenz Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Hei Har nettopp bygd ny PC med følgende komponenter: -Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case -LC Power 550W "Silent Giant-Green Power" -Gigabyte GA-MA785GT-UD3H -AMD Phenom II X3 720 Black Edition -Mushkin DDR3 4GB Essential Series ES3-10666 2x2048MB 1333MHz. (9.9.9.27) -ASUS Radeon HD4870 1024MB GDDR5 PCIe 2.0 -Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103UJ Spinpoint F1 -5 år gammel DVD-spiller Startet opp PC'en og alt virket normalt, bortsett fra at skjermen ikke fikk signal. 3/4 diagnostic-LEDs lyser på skjermkortet, ifølge ATI-forumet er det: D1601 - Red LED On, shows critical temperature fault D1602 - Red LED On, shows External power connector A was removed D1603 - Red LED On, shows External power connector B was removed D601 - Red LED On, shows critical Core power fault D601 lyser IKKE. Ifølge ATI skal disse tre bare lyse ved oppstart og slukkes etterpå. Problemet er at det ikke kommer signal til skjermen selv om jeg tar ut skjermkortet og kobler til skjerminngangen på hovedkortet. Skal ikke hk kunne laste BIOS og vise det på skjermen uten skjermkort? Jeg tenker derfor at LEDsene kanskje lyser fordi maskinen ikke booter skikkelig... Jeg skal teste med en annen gpu senere i dag, men er redd det er noe galt med hk. Noen som har noen tips? Edit: Har forresten prøvd å ta ut batteriet og resette bios, samt starte med/uten RAM i forskjellige slot'er. Endret 23. september 2009 av trymab Lenke til kommentar
War Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Første gang du starter setter du i en rambrikke, ett lagringsmedium og ett skjermkort. Har du sjekket at 24pinkontakten er i + 4/8 pin 12v vedsiden av cpu? Har du satt støm i skjermkortet om det krever det? 6/8 pin ? Kan du ta bilde av hele sullamitten og legge det ut her? Lenke til kommentar
Ziemenz Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Første gang du starter setter du i en rambrikke, ett lagringsmedium og ett skjermkort. Har du sjekket at 24pinkontakten er i + 4/8 pin 12v vedsiden av cpu? Har du satt støm i skjermkortet om det krever det? 6/8 pin ? Kan du ta bilde av hele sullamitten og legge det ut her? Takk for svar. 12V, 8-pins kontakten er ikke satt i, i hovedkortet. Skjermkortet trenger 2x 6-pins, og da kan det faktisk se ut som jeg ikke har nok kontakter fra psu'en, kan det virkelig stemme Ò.ó Det ser faktisk ut som 2x3+2x1 kontakten fra psuen ikke passer 2x4 kontakten i hk.... Bilder kommer Endret 23. september 2009 av trymab Lenke til kommentar
War Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Den PSU har PCI Express kontakt: 1 stk (kortet ditt vil vel ha 2) 24pin + 4 pin ( Det kortet ditt har lyst på 4+4 pin) Ser ut som du kjøpte feil PSU. Skulle hatt 2x 6pin pci-e og 4+4 12v Til skjermkortet kan du bruke adapter, dvs 2x 4 pin /flat inn i en overgang som blir en 6pin Men de to 4 pin må komme fra 2 linjer, ikke være på samme ledning ----------------------------------------------------------------------------------- Så må dette i av strøm på hovedkortet. Endret 23. september 2009 av War Lenke til kommentar
Ziemenz Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Ja, jeg ser det samme nå, huff. Skal ringe netshop å høre om jeg får byttet, evt får jeg bite i det sure eplet og kjøpe ny psu Tusen takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
War Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Husk neste gang. 1-2 8pin pci-e 2-4 6pin pci-e 24 + 4/4 (8pin) Dette må være med, så må den ha nok ampere på 12v linjene til nye skjermkort. Viktig om du noen gang skal kjøre 2 kort i SLI/Crossfire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå