Solberg2k Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Heihei. Bestilte nylig en ekstern harddisk men den funker uheldigvis bare på Mac. Står i installasjonsguiden at hvis jeg skal bruke den til Mac OG Windows så må den formateres til FAT- 32 filsystem. Hvordan formaterer jeg da denne eksterne harddisken fra Hfs til Fat32? Setter pris på svar Endret 23. september 2009 av Solberg2k Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 men fat32 funker dårlig med filer over 4GB så exfat eller NTFS er å anbefale Lenke til kommentar
Solberg2k Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Funker disse på både MAC og Windows da? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 NTFS og exFAT er vel utviklet av microsoft Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Spørsmålet er vel heller, skal du bruke disken til windows eller mac ? For å få støtte til NTFS på en Mac kan du installere NTFS-3G og MacFUSE, så det er ikke noe problem. (Usikker på ryktene om at Snow Leopard har denne støtten innebygget ?) For å formatere den kan du bruke den innebyggede verktøyet i windows under "Control Panel->Administrative tools->Disk Management", velge disken i lista, og trykke format (med forbehold om feil siden jeg tok dette på husken ) Endret 23. september 2009 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Enkelt og greit: http://hem.bredband.net/catacombae/hfsx.html eller: http://www.mediafour.com/products/macdrive/ (koster ca. 300 kr). Endret 23. september 2009 av KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå